تبلیغات

 

آموزش ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا و دریافت اقامت دائم آمریکا

اخذ گرین کارت آمریکا همواره مورد توجه بسیاری از مردم جهان بوده چرا که گام مهمی جهت ورود به امریکاست و با استفاده از آن می‌توان به طور قانونی در آمریکا به کار و زندگی مشغول شد. مزایای زندگی در آمریکا باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از مردم جهان در سرتاسر کره خاکی به دنبال اخذ گرین کارت آمریکا و ورود به این کشور باشند. مردم ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای خیلی از ما زندگی در آمریکا چیزی شبیه رویاست. در این مطلب قصد داریم تا به این رویای دست یافتنی پرداخته و روند اخذ گرین کارت آمریکا را توضیح دهیم.

تعریف لاتاری و بخت آزمایی

لاتاری (lottery) در لغت به معنای قرعه کشی یا همان بخت آزمایی است ، اما در اینجا منظور از آن همان برنامه ویزای گوناگونی فرهنگی کشور آمریکا می باشد که به یا گرین کارت لاتاری معروف شده است. ویزای تنوع فرهنگی یکی از انواع ویزای مهاجرت به آمریکا می باشد که از سال 1990 تصویب شده است و به موجب آن وزارت خارجه آمریکا هر ساله 50 هزار نفر از سراسر جهان ( کشورهای واجد شرایط) را که از طریق قرعه کشی انتخاب شده اند برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می کند ، افراد منتخب در قرعه کشی پس از طی مراحل مورد نیاز این پروسه در صورتی که موفق به دریافت ویزای آمریکا شوند می توانند از آن پس به کشور آمریکا مهاجرت کرده و در آن کشور مشغول به تحصیل ، کار و یا زندگی بشوند. این ویزا پس از ورود به آمریکا قابلیت تبدیل شدن به گرین کارت آمریکا یا همان اقامت دائم را دارد. تاریخ ثبت نام در لاتاری هر ساله به تاریخ شمسی ایران از اوایل مهر تا اواسط آبان انجام میگیرد.

چه کسانی می توانند در گرین کارت آمریکا ثبت نام کنند؟

شرایط ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا بسیار آسان است. شما برای شرکت در لاتاری نیاز به مدرک های بین المللی زبان ندارید. اگر شما بیشتر از 18 سال سن دارید، و مدرک دیپلم گرفته اید می توانید در لاتاری ثبت نام کنید. حتی اگر مدرک دیپلم ندارید، با داشتن 2 سال سابقه کار مرتبط در 5 سال گذشته صلاحیت شرکت در قرعه کشی ویزای DV را خواهید داشت. کسانی که زیر 18 سال سن دارند، بایستی به عنوان زیر گروه پدر و مادر خود در لاتاری ثبت نام کنند. بیشترین شانس مربوط به کسانی است که بین 18 تا 21 سال سن دارند. این گروه از افراد علاوه بر آنکه می توانند به تنهایی در لاتاری ثبت نام کنند، همچنین می توانند به عنوان زیر گروه پدر و مادر خود این ویزا را دریافت نمایند. به طور واضح تر، سه شانس برای برنده شدن خواهند داشت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تاثیر مشابه قمار و یک رابطه جنسی بر روی مغز انسان

مدارکات لازم برای اسم نویسی گرین کارت آمریکا

برای ثبت نام مرحله اول، مدارک خاصی نیاز نیست کافیست شما یک قطعه عکس با مشخصات زیر داشته باشید:

  • عکس مربعی با ابعاد۵ سانت در ۵ سانت یا ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل با زمینه سفید
  • رزولوشن عکس: ۳۰۰ dpi
  • فرمت فایل jpg
  • حداکثر حجم عکس ۲۴۰ کیلوبایت

عکس لاتاری باید چجوری باشه:

  • سر شخص نباید به بالا و پایین خم شده باشد.
  • فرد بایستی مستقیما به دوربین نگاه کرده باشد.
  • زمینه عکس بایستی سفید و ساده باشد.
  • عکس باید رنگی باشد.
  • فرد نباید از عینک و یا هر پوشش تزیینی دیگر که توجه را از صورت کم می کند، استفاده کرده باشد.
  • عکس با کلاه های ارگان های خاص پذیرفته نخواهد بود.

آموزش ثبت نام مرحله به مرحله در لاتاری گرین کارت آمریکا

مرحله اول: به سایت لاتاری گرین کارت آمریکا وارد شوید.

آدرس سایت رسمی لاتاری گرین کارت آمریکا به آدرس https://www.dvlottery.state.gov وارد شوید. اگر شما اکنون به سایت مراجعه کنید متوجه خواهید شد، که سایت برای ثبت نام بسته است. چرا که زمان ثبت نام حدودا نیمه مهر ماه خواهد بود. اگر شما در بازه یک ماهه ثبت نام به سایت مراجعه کنید، برای شروع دکمه “Begin Entry” را بزنید.

مرحله دوم: کد امنیتی را وارد کنید.

پس از ورود به مراحل ثبت نام، در گام اول شما بایستی کد امنیتی را در کادر مشخص شده وارد نمایید و سپس گزینه “Submit” را بزنید.

مرحله سوم: تکمیل کردن فرم مربوطه

برای پر کردن فرم گرین کارت آمریکا 30 دقیقه زمان خواهید داشت. در صورت پر نکردن فرم در 30 دقیقه باید مجدد فرم را از ابتدا کامل کنید. در این زمان شما با خطای (timing out Error) مواجه خواهید شد. ابتدا مشخصات فرد اصلی شرکت کننده باید درج شود. در ادامه توضیحات مربوط به هر گزینه درج می شود.

Last/Family Name: نام خانوادگی
First Name: نام کوچک
Middle Name: اسمی است که بعد از اسم اول شما و قبل از فامیلی قرار می گیرد. به عنوان مثال در اسم
Donald John Trump کلمه John به عنوان middle name می باشد. در اسم های دو بخشی مانند محمد حسن، حسن middle name محسوب نمی شود. اغلب ایرانیان middle name ندارند.
اگر نام میانی ندارید گزینه “No Middle Name” را تیک دار کنید.
Gender: به معنای جنسیت است. خانم ها گزینه “Female” و آقایان گزینه “Male” را انتخاب نمایند.
Birth Date: تاریخ تولد به میلادی را وارد نمایید. کادر اول برای درج ماه تولد، کادر دوم برای درج روز و کادر سوم برای درج سال خواهد بود. برای تبدیل تاریخ تولد شمسی به میلادی می توانید از سایت هایی که این کار را به صورت آنلاین انجام می دهند استفاده کنید.
City Where You Were Born: شهری یا روستایی است که شما در آن متولد شده اید.
Country of Eligibility For DV Program: این گزینه به کشور مجاز تولد اشاره دارد. در منو کشویی این قسمت شما “Iran” را انتخاب نمایید. و از بین گزینه های yes و No شما گزینه “yes” را انتخاب کنید. ایران جزو کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری می باشد. کسانی‌ که کشور محل تولدشان در لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری قرار ندارد ولی کشور محل تولد همسر فعلی یا پدر یا مادرشان در لیست مجاز می‌ باشد، می‌ توانند از کشور محل تولد همسر یا پدر یا مادرشان اگر در لیست کشورهای مجاز برای شرکت در این لاتاری است استفاده کنند و نام ان کشور را بنویسند.
Choose a Photo: در این قسمت شما باید عکس خود را آپلود نمایید.
اخیرا برای ثبت نام در لاتاری مشخصات پاسپورت نیز پرسیده می شود. شما می بایستی نام و فامیل و شماره پاسپورت خود را طبق پاسپورت در این قسمت وارد کنید. اگر شما به یکی از دلایلی زیر پاسپورت ندارید، از میان این گزینه ها با توجه به موقعیت خود یکی را انتخاب نمایید.
Stateless: بدون ملیت باشید
A national of a Communist-controlled country …: ملیت یک کشور کمونیستی را دارید و قادر به دریافت پاسپورت نیستید .
Unable to obtain a passport, and have received …: وزارت کشور و اطلاعات آن کشور اجازه دریافت پاسپورت را به من نمی دهد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مهم ترین عوامل موثر بر قیمت طلا کدامند؟

مرحله چهارم: وارد کردن آدرس تلفن و ایمیل خود

در ادامه به شما توضیح می دهیم که آدرس خود را چگونه در این مرحله ثبت نمایید. نوشتن آدرس در انگلیسی برعکس است یعنی شما بایستی ابتدا نام و نام خانوادگی خود را قید کنید. سپس کشور بعد شهر و …

In care of: اگر از آدرس پستی شخص دیگری استفاده می کنید در این قسمت نام ایشان را وارد کنید. پر کردن
این قسمت اختیاری است.
در دو کادر بعدی آدرس محل سکونت خود را درج کنید.
City/Town : نام شهر
District/County/Province/State : نام استان
Postal Code : کد پستی
Country : کشور محل سکونت
Country where you live today : کشوری که در حال حاضر در آنجا زندگی می کنید.
Phone number : تلفن همراه خود را به یکی از دو شکل زیر وارد نمایید.
مثلا: 09151111111 و یا 989151111111+
Email Address : در این کادر و کادر بعدی ایمیل خود را به دقت وارد نمایید. توجه داشته باشید که اگر شما در مرحله اول در لاتاری برنده شوید، به شما ایمیلی ارسال نخواهد شد. اعلام از نتیجه مرحله اول لاتاری فقط از طریق چک کردن سایت توسط شما امکان پذیر است. فریب ایمیل های جعلی را نخورید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  هر آنچه که درباره ی توکن و آینده‌ی آن باید بدانید!

مرحله پنجم: وارد کردن تحصیلات

در این کادر شما باید از میان گزینه های موجود، گزینه ای که مطابق با شرایط شماست را انتخاب نمایید. ترجمه تمامی گزینه ها در ادامه ذکر کردیم:
Primary school only : مدرک ابتدایی
High School, no degree: مدرک دبیرستان بدون گرفتن مدرک تا این لحظه یا دیپلم 11 ساله
high School degree: مدرک دیپلم 12 ساله یا پیش دانشگاهی
Vocational school: مدرک فنی و حرفه ای
Some university Courses : اگر برخی از واحد های دانشگاهی را گذرانده اید.
university degree: معادل مدرک کاردانی و یا کارشناسی
Some Graduate Level Courses : اگر برخی از واحد های دانشگاهی ارشد را گذرانده اید.
Masters degree : مدرک کارشناسی ارشد
some Doctorate Level Courses : اگر برخی از واحد های دکترا را گذرانده اید.
Doctorate degree : مدرک دکترا.

مرحله ششم: وارد کردن اطلاعات وضعیت تاهل

Unmarried: مجرد
Married and my spouse is NOT a U.S.citizen … :
متاهل و همسرم سیتیزن یا مدرک اقامت موقت آمریکا ندارد
Married and my spouse is a U.S.citizen … :
متاهل و همسرم سیتیزن یا مدرک اقامت موقت آمریکا دارد
Divorced : طلاق گرفته
Widowed : فوت همسر
legally separated : از نظر قانونی جدا از هم

مرحله هفتم: تعداد فرزندان

در کادر بعدی در قسمت “Number of children” فقط تعداد فرزندان مجرد و زیر 21 سال خود را وارد کنید. این وضعیت شامل فرزند خوانده، یا تحت سرپرستی، فرزندان همسر سابق اگر آن فرزندان جدا از شما زندگی می‌کنند و حتی اگر به‌ط ور کامل از آن‌ها و همسرتان جدا شده‌اید و یا اگر آنها اصلا نخواهند به امریکا مهاجرت کنند باید نام و مشخصات و عکس آن فرزندان را در فرم وارد شود. لازم به ذکر است عدم وارد کردن هر کدام از این فرزندان منجر به مردود شدن ثبت اطلاعات شما خواهد شد.

اگر شما مجرد هستید و فرم را تکمیل کرده اید، با زدن Continue و سابمیت کردن فرم ثبت نام گرین کارت آمریکا شما تمام می شود. اما اگر شما دارای فرزند هستید و یا قصد مهاجرت با همسر خود را دارید، باید مانند تمامی اطلاعاتی که برای خود پر کرده اید، در گام بعدی برای همسر و فرزندانتان نیز تکمیل نمایید. ثبت نام شما زمانی با موفقیت به پایان می رسد که شما “confirmation number” دریافت کنید. این کد را نزد خود به دقت نگهداری کنید. چرا که بدون این کد نمی توانید وضعیت برنده شدن خود را در گرین کارت آمریکا در زمان اعلام نتایج لاتاری مشاهده کنید.