تبلیغات

 

قواعد ریاضی فیریک و بازی رولت

خیلی  از بازی ‌های کازینویی رو میشه به استفاده از علم و سیستم‌ هایی که بر پایه ریاضیات پایه ریزی می ‌شن رو شکست داد. این مسئله برای بازی‌ رولت هم صادق هست و می تونید فقط با یه کمی فکر کردن و مطالعه راه هایی رو پیدا کنید که با استفاده از اون حتی دستگاه ها رولت رو هم شکست بدید!

البته اینم بگم که این روش ها که می گم فقط تو بعضی از سیستم ‌ها و تنها تو شرایط خاصی امکان پذیر هست و اکثر اون رو نمیشه تو طولانی مدت ازشون استفاده کرد.  وقتی که بازیکنان تو استفاده از این استراتژی ‌ها مخصوصا  موقع بازی رولت شکست بخورن و بازی رو ببازن و اگر اونا بتونن از این استراتژی‌ ها به درستی استفاده کنن، برشون تضمین میشه و می تونن به موفقیت برسن. یکی از این سیستم ‌ها کسلگوکن نام داهد که یک کلمه آلمانی و به معنای « مشاهده » هست که در واقع شیوه اجرای اون متناسب با اسم همین روش هست. تو این روش باید به عوامل تأثیر گذار بر روی پایین اومدن توپ توجه کرد و از قوانین فیزیک برای پیش بینی مکان فرود توپ استفاده کرد. این روش به وسیله ادوارد تروپ پایه ریزی شد. اون اولین نفری بود که تونست با کار کردن روی کامپیوتر های قابل حمل اونا رو برای استفاده تو بازی رولت و پیش بینی مکان فرود توپ روی چرخ قابل استفاده کنه.

قبل از این که شروع کنید برای این محاسبات، لازمه که به یه سری از نکات از جمله این موارد زیر توجه کنید:

  • نقطه رها کردن توپ
  • سرعت اولیه توپ
  • جاذبه
  • سرعت اولیه چرخ
  • میزان پرش توپ-چند بار توپ قبل از قرار گرفتن تو یکی از خانه ‌های چرخ می‌پره
▬ این مطلب را هم بخوانید:  افزایش شانس برد با تحلیل رفتار رقبا در بازی پوکر

با استفاده از این برنامه، تروپ و همکارش شانون تنها لازم بود که سرعت اولیه توپ رو تو هر دور بازی محاسبه کنه. به همین دلیل لازم بود تا محاسبات انجام شده طوری باشه که قبل از اعلام دیلر برای متوقف کردن شرط بندی بتوان سرعت ابتدایی توپ رو محاسبه کرد. تو اون زمان استفاده از این نوع کامپیوترها بر سر میز رولت مجاز بود ولی امروزه ما به اندازه اونا ما خوش شانس نیستیم چون که استفاده از این سیستم الکتریکی کاملاً ممنوع شده و با ممنوع شدن استفاده از این سیستم، بازیکنان مجبور هستن که بدون استفاده از هیچ وسیله‌ای موارد مورد نیاز رو محاسبه کنن و به همین دلیل روش کسلگوکن ابداع شد. این روش به اندازه سیستمی که تو اون از کامپیوتر استفاده می‌شد، دقیق نبود ولی برای کسب سود در برابر کازینو کاملاً موثر بود. در استفاده از کامپیوتر برای پیش بینی نقطه فرود توپ مشخص شده بود که توپ تو بازه ۵ عدد و یا ۸/۱ از چرخ فرود میاد. اگر بازیکنی ۱ دلار برای ۵ عدد مختلف شرط بندی کنه، ۱۰۰% می‌تونه ۳۳ دلار تو هر چرخش برنده بشه. میزان سودی که تو این روش به دست میاد به اندازه سود بدست اومده در صورت استفاده از کامپیوتر نیست ولی همچنان داری میزان قابل قبولی هست. اگر بازیکن میزان شرط خودش رو برای ۵ عدد به ۱۵ دلار افزایش بده و میزان پرداختی به نسبت ۳۶ به ۱ صورت بگیره، سود خالص تو هر بار چرخش برابر با ۲۰ دلار می‌شه و این روش در صورت استفاده مناسب می‌تونه کاملاً قدرتمند عمل کنه.

یه سری نکات هست که در استفاده از این سیستم باید بهش توجه کرد:

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چطور اقدام به نابودی یک بازی پوکر کنیم؟

۱-نقطه ول کردن توپ

هر شخصی که مسئول میز رولت و چرخش چرخ باشه ویژگی خاص خودش رو برای پرتاپ توپ داره. امضای یک دیلر بازی رولت نحوه رها کردن توپ ت. بازی توسط اون شخص هست. اولین مسئله مهم تو این زمینه حالت و پوزیشنی هست که این شخص توپ رو رها می‌ کنه که معمولاً تو تمام پرتاپ ‌ها یک مدل هست. نقطه شروع تو این جریان بسیار مهم هست.

۲-سرعت اولیه توپ

با استفاده از اختراع شانون و تروپ، بازیکن می‌تونست با زدن یک دکمه میزان سرعت اولیه توپ و همچنین سرعت اون رو بعد از یک دور چرخش کامل به دست بیاره و هم چنین در ادامه با استفاده از سرعت زاویه‌ای توپ نقطه فرود اون رو می‌تونستن مشخص کنن و بدون استفاده از کامپیوتر بازیکن باید برای چند ساعت متصدی چرخ رو قبل از شرط بندی زیر نظر بگیره و با استفاده از زمان سنج زمانی رو که برای یک چرخش کامل چرخ نیاز هست محاسبه کنه. به همین منظور باید برای بدست آوردن میانگین این زمان، باید مدت زمان لازم رو برای ۱۰۰ چرخش رو محاسبه کرد. میزان مسافتی که توپ تو هر چرخش طی  می‌کنه برابر با ۲πr  هست که تو اون عدد پی برابر با ۳.۱۴ و r همون شعاع چرخ هست و بعد با استفاده از معادله زمان/محیط= سرعت ، می‌تونید سرعت توپ رو محاسبه کنید.

۳-جاذبه

با دونستن نقطه پرتاپ توپ و سرعت اولیه اون، بازیکن می‌تونه جای  فرود توپ رو تعیین کنه. زمانی که توپ به چرخ برخورد کنه با همون سرعت اولیه از چرخ جدا می‌شه و بعد تحت تأثیر جاذبه به صورت زاویه ‌دار به حرکت خودش ادامه می‌ده تا این که روی یکی از خونه ‌های چرخ توقف کنه.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی بازی کازینویی بانکا فرانسِسا (Banca Francesa)

۴-سرعت اولیه چرخ

تعیین محل ورود توپ به چرخ تنها بستگی به سرعت توپ نداره بلکه نیمی از اون مربوط به سرعت چرخ می‌شه. چرخ در حال حرکت هست و در جهت مخالف حرکت چرخ، می‌چرخه. میزان سرعت چرخش اون مثل سرعت توپ بستگی به سرعتی داره که دیلر چرخ اون رو می‌چرخونه و به همین دلیل برای اندازه گیری میزان متوسط سرعت چرخش لازم هست تا سرعت ۱۰۰ چرخش رو اندازه گیری کنیم.

۵-میزان پرش توپ

آخرین چیزی که باید بهش  توجه کرد میزان پرش توپ هست که بستگی به تعداد خونه ‌هایی داره که توپ با عبور از اونا متوقف شده . تعیین کردن این میزان بیشتر مربوط به هنر محاسبه کردن می‌شه و اصلا کار سختی نیست. مثل مراحل قبل این کار باید با مشاهده، یادداشت میانگین پرش‌ ها و ثبت اونا انجام بشه.

استفاده ازعلم  فیزیک برای شکست دادن بازی رولت کاملاً امکان پذیر هست ولی دارای پیچیدگی‌ های خاص خودش و صرف زمان برای تمرین کردن داره. بیشترین اشتباهی که بازیکنان می تونن مرتکب بشن این هست که بدون تمرین و آمادگی لازم به کازینو می‌رن و شروع به اندازه گیری می‌کنن که در بیشتر مواقع با شکست رو به‌ رو می‌شن. بازیکن باید برای اجرای این روش وقت صرف کنه و تو خونه حسابی این روش رو تمرین کنه و بعد اون رو تو دنیای واقعی کازینو امتحان کنه.