تبلیغات

 

مراکز علمی آلمان ; هشیار باشید اما نه هراس‌زده!

در آلمان نزدیک ۷۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. کارشناسان در عین هشیاری، موجبی برای نگرانی و وحشت نمی‌بینند. از بنگاه‌های اقتصادی خواسته شده که خود را با شرایط احتمال گسترش اپیدمی آماده کنند.

بنا به آمار رسمی شیوع ویروس کرونا در آلمان نسبت به هفته گذشته ده برابر شده و به ۶۸۴ مورد رسیده است. میزان گسترش بیماری در ایالت‌های گوناگون متفاوت است؛ بنا به گزارش انستیتوی علمی روبرت کخ، زاکسن‌انهالت تنها ایالتی است که در آن موردی از بیماری دیده نشده است. گروهی از دانش‌آموزان که از تیرول جنوبی، مناطق هم‌مرز با شمال ایتالیا، به این ایالت برگشته‌اند، باید دو هفته در قرنطینه باشند.

وزارت بهداشت ایالت بایرن مقررات ویژه‌ای برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اعلام کرده است: دانش‌آموزان و کودکانی که از سفرهای گردش علمی در “مناطق بحرانی” برمی‌گردند، باید دو هفته در خانه بمانند و حق رفتن به مدرسه و کودکستان را ندارند.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان فدرال، جمعه ششم مارس (۱۶ اسفند) از شهروندان این کشور خواست که از مسافرت‌های غیرضروری، به ویژه به مناطق ویروس‌زده، مانند ایتالیا و ایالت نوردراین‌وستفالن، خودداری کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  سایت شرطبندی پدی پاور با تبلیغات خلاقانه باشگاه Westham را تحقیر کرد !

هشیار باشید اما نه هراس‌زده!

مسئولان امور بهداشتی نسبت به هراس و وحشت بی‌مورد هشدار می‌دهند. آنها می‌گویند که شهروندان باید هشیار باشند اما بی‌جهت وحشت‌پراکنی نکنند.

به نظر کارشناسان وضعیت شیوع ویروس کرونا در آلمان با کشورهایی مانند ایتالیا قابل‌ مقایسه نیست. در ایتالیا تاکنون ۱۹۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند.

آندرآس گاسن، از مسئولان انجمن پزشکان، از واکنش‌های اغراق‌آمیز به گسترش ویروس انتقاد کرده و در گفت‌وگویی با رسانه‌ها گفته است: «ما نمی‌توانیم زندگی عمومی جامعه را تعطیل کنیم و از مردم بخواهیم در خانه بنشینند و به تلویزیون خیره شوند، درحالیکه می‌دانیم که میزان گسترش این ویروس در جامعه ما ناچیز است».

روز جمعه از بزرگترین بیمارستان برلین (شاریته) خبر رسید که مقدار قابل‌ توجهی مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و لباس ضدخطر از انبار این مؤسسه بهداشتی ربوده شده است. مسئولان تدابیری اتخاذ کرده‌اند تا چنین حوادثی در آینده تکرار نشود.

تدابیر تازه در بازار کار

▬ این مطلب را هم بخوانید:  افشا دروغ پردازی پیشگوی کرونا سیلویا براون و رسوایی غیب گو بودن او

دولت آلمان تصمیم‌هایی برای هماهنگ ساختن پهنه اقتصاد با دوران اپیدمی اتخاذ کرده است.

از مهم‌ترین اقدامات ایجاد تسهیلاتی در مقررات کار موقت و پیمانی است، که به بنگاه‌های اقتصادی اجازه می‌دهد کارکنان را با انعطاف زمانی بیشتری به کار گیرند. مسئولان هشدار می‌دهند که شیوع اپیدمی کرونا نباید به بحران اقتصادی منجر شود.

در عرصه‌هایی از بنگاه‌های اقتصادی، برای نمونه در بخش جهانگردی که از گسترش بیماری آسیب بیشتری دیده است، دولت باید بتواند با شیوه مؤثرتر و با کمترین قیدهای اداری به بنگاه‌ها کمک کند تا با کمبود احتمالی کارکنان به رکود و زیان دچار نشوند.