تبلیغات

وزیر ارتباطات ایران تقلب در نظرسنجی صداوسیما را تایید کرد

خبر کوتاه بود و تکان دهنده

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، در توییتر خود تایید کرد که در نظرسنجی صداوسیمای جمهوری اسلامی برای انتخاب محبوب‌ترین برنامه سال این سازمان “دستکاری در نظر مردم” صورت پذیرفته و این مسئله “صرفا برای یک روز نبوده و در سه روز متوالی” انجام شده است.

بررسیهای بیشتر نشان می‌دهد، دستکاری در نظر مردم برای انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما صرفا برای یک روز نبوده و در سه روز متوالی صورت پذیرفته است.#حق‌الناس

ماجرا از این قرار است که تلویزیون ایران، برای انتخاب برترین برنامه‌هایش در جشنواره جام جم، نظرسنجی‌ای برگزار کرده تا برترین مجری، برنامه‌ساز و غیره را براساس آرای مردم مشخص کند.

در ابتدای برگزاری این نظرسنجی برنامه “نود” با مجری‌گری عادل فردوسی‌پور در رتبه اول قرار داشت اما به صورت ناگهانی در نهم اسفند برنامه “برنده‌باش” با مجری‌گری محمدرضا گلزار به جایگاه اول رفت.

این اتفاق اعتراضاتی را در شبکه‌های اجتماعی بدنبال داشت و حتی برخی کاربران خبر از دریافت پیامک‌هایی خبر دادند که به آنان اعلام کرده بود به برنامه برنده‌باش رای داده‌اند و یا رای‌شان به این برنامه تغییر کرده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تبعات حذف سود روزشمار برای سپرده‌گذاران

در پی اعتراض کاربران، مسعود احمدی افزادی، دبیر جشنواره جام جم گفت: “مورد حمله سایبری قرار گرفتیم”.

آقای افزادی همچنین اعلام کرد که یکی از شرکت‌های مجوزدار از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش اصلی را در جابجایی آرای مردمی داشته و “امیدواریم با حساسیتی که وزیر ارتباطات در خصوص حفاظت از حق‌الناس دارد، شاهد پیگیری قاطع این وزارتخانه هم باشیم”.

امروز وزیر ارتباطات با تایید تقلب صورت گرفته در این نظرسنجی در توییترش با هشتگ حق‌الناس و گزارش به مردم نوشت: “بررسیهای بیشتر نشان می‌دهد، دستکاری در نظر مردم برای انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما صرفا برای یک روز نبوده و در سه روز متوالی صورت پذیرفته است”.

آقای جهرمی در توییت دیگری هم اقدام به انتشار نمودارهایی کرد که به گفته او نشان می‌دهد “بیش از یک میلیون رای، از ساعت ۱ تا ۴ بامداد” در این نظرسنجی‌ها وارد شده است.

تبانی و تقلب متاسفانه داره کم کم علاوه بر دنیای ورزش و پیش بینی به جای جای زندگی مردم نفوذ می کنه و این در بلند مدت بسیار خطرناک هست.