تبلیغات

کرونا

منبع و علت اصلی انتقال ویروس کرونا شناسایی شد

محققان چینی طبق بررسی های جدید خودشان علت اصلی انتقال ویروس کرونا را نفس کشیدن اعلام کردند؛ پزشکان و محققان چینی بر این باورند که صحبت کردن و نفس کشیدن اصلی ترین منبع انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر است.

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید  بیش از ۱۹ میلیون‌ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می‌کنند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.آنها می‌گویند که این امر نیاز به استفاده از ماسک را ضروری می کندمردم باید همواره در مکان های عمومی و غیر عمومی برای عدم انتشار ویروس از ماسک استفاده کنند زیرا استفاده از ماسک تنها راه مبارزه با کووید 19 شناخته شده است.

corona

پیش از این علت انتقال ویروس کرونا عطسه و سرفه شناخته شده بود، و استفاده از ماسک را در صورت رعایت فاصله تعیین شده اجباری نمی دانستند.

اما به تازگی تحقیقاتی انجام شده مشخص شده که ویروس کرونا می‌تواند به راحتی در هوا باقی بماند و این همان موضوعی است که منجر به پخش گسترده آن در سراسر جهان شده است.اما صحت این خبر هنوز توسط هیچ ژورنال علمی منتشر نشده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پردرآمدترین ورزشکاران جهان کانر مک گرگور را بشناسید

.سی و پنج بیمار مبتلا به Covid-۱۹ در این بررسی تحت بررسی قرار داشتند و نزدیک به ۳۰۰ نمونه ویروسی از تنفس آنها، روی سطوح و هوای داخل بیمارستان‌ها جمع آوری شد.در این مطالعه مشخص شد که به طور متوسط ​​سه برابر ویروس در نفس بیماران (۷/۱۶ درصد) در مقایسه با سطوح (۵.۴ درصد) وجود داشته است.بار ویروسی نیز در نفس بیماران نیز چهار برابر بیشتر از نمونه‌های هوا (۳.۸ درصد) در اتاق‌ها و راهروها بود.ایان جونز، ویروس شناس دانشگاه Reading، اظهار داشت: این مطالعه بسیار معتبر است؛ وی به MailOnline گفت: ذرات معلق در هوا بزرگ‌ترین منبع ویروس هستند و مسدود کردن آنها، با یک ماسک بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

منبع:مجله دنیای شرط بندی

تبلیغاتcanonbet