تبلیغات

اینستاگرام

معرفی 4 روش جایگزین بجای صرف و اتلاف وقت در اینستاگرام

در این مقاله به معرفی 5 روش برای متوقف کردن روند اتلاف وقت در اینستاگرام میپردازیم. در واقع به شما خواهیم گفت چگونه در عوض اتلاف وقت در اینستاگرام میتوانید زندگی خود را بهتر کنید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام اخیرا اعلام کرده است، کاربران زیر 25 سال این رسانه بطور متوسط بیش از 32 دقیقه در روز را به گذران وقت در اینستاگرام مشغول هستند. افرادی که دارای سن 25 سال و یا بالاتر هستند محدودیت بیشتری از خود نشان داده و بطور متوسط 24 دقیقه از روز خود را در اینستاگرام می‌گذرانند. چنین آماری یک موفقیت بزرگ برای شرکت اینستاگرام است. اما چنین خبری یک خبر افسرده کننده برای بشریت است.

چرا اتلاف وقت در اینستاگرام نگران کننده است؟

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام حالتی به نام FOMO را در افراد ایجاد می کنند. FOMO مخفف عبارت fear of missing something out به معنای ترس از دست دادن مطالب است. یعنی فرد میترسد که استوری یکی از دوستانش را در اینستاگرام از دست بدهد و یا یک پیام در کانال تلگرام را نبیند. طبق تحقیقات کسانی که بیشتر از 2 ساعت در روز در اینستاگرام و تلگرام و امثالهم به سر می‌برند، بیشتر دچار فومو هستند.

طبق گفته های پنی زنکر (Penny Zenker)، متخصص بهره‌‌وری، افرادی که وقت خود را صرف لایک کردن عکس ها در اینستاگرام، گذاشتن فیلم و عکس از لحظات زندگی‌شان و چرخیدن در اکسپلور اینستاگرام می کنند، احتمالا به دنبال یکی از 3 هدف باشند.

بدنبال این هستند که بی حوصلگی خود را رفع کنند. آن ها میخواهند ارتباط برقرار کنند. و یا آن ها به دنبال الهام گرفتن و آرامش هستند. اگر شما هم به یکی از این 3 دلیل در اینستاگرام وقت گذرانی می کنید، لازم است بدانید که هیچ لزومی ندارد شما خودتان را با یک اپلیکیشن عذاب دهید. ما 4 راهکار به شما معرفی می‌کنیم که در مدت زمان 30 دقیقه در روز با استفاده از این روش ها می توانید نتیجه بهتری بگیرید. با استفاده از این راهکارها هم کمتر حوصله‌تان سر می رود، هم کارهای الهام بخش تری انجام می دهید و هم بهتر ارتباط برقرار می‌کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پوشش های عجیب و لختی زنان مسلمان و با حجاب !!

پادکست ها بهترین گزینه برای اوقات بیکاری!

پادکست یک فایل صوتی و قابل دانلوده که امروزه در سطح وب، تعداد زیادی از آن‌ها با موضوعات جذاب وجود دارند و شما می توانید آن‌ها را پیدا کنید، دانلود کنید و با آن‌ها سرگرم شوید. پادکست‌ها سبک‌های مختلفی دارند، در مدت زمان‌های مختلف تولید شده‌اند و کاملا آزاد هستند. در بازار و یا گوگل پلی و اپ استور اپلیکیشن‌های زیادی برای گوش دادن به پادکست وجود دارد.
شما می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنید و در گوشی همراه خود داشته باشید. برخی از معروف ترین اپلیکیشن های پادکست، کست باکس، گوگل پادکست، پادبین، FM Podcast Player و اسپاتیفای هستند. البته در گوشی های آیفون بصورت پیش فرض یک اپلیکیشن پادکست به نام اپل پادکست نصب است که آیفون دارها میتوانند از آن استفاده کنند.

هر کدام از این اپلیکیشن‌ها را که خواستید نصب کنید، در قسمت سرچ (جستجو) آن موضوع مورد علاقه‌تان را وارد کنید و از لیست پادکست‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهد، استفاده کنید.

کتاب بخوانید!

البته. این بهترین کاری است که میتوانید برای ارتقاء شخصیت خود انجام دهید. با کتاب دیگر حوصله‌تان سر نمی‌رود. با کتاب به آرامش میرسید. و به کمک کتاب بهتر از هر چیز دیگری میتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. طبق گفته وزیر ارشاد، سرانه مطالعه هر ایرانی بطور میانگین 13 دقیقه است. درحالکه در کشور ژاپن این میانگین به یک ساعت و نیم می‌رسد. کتاب خواندن مغز و حافظه را بهبود می‌بخشد.

استرس را کاهش می‌دهد. قوه تخیل را قوی می‌کند و… . فواید خواندن کتاب بسیار زیاد است و شما با خواندن نیم ساعت کتاب در عوض اتلاف وقت در اینستاگرام می‌توانید به بهبود اوضاع خودتان و اوضاع جامعه کمک زیادی کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازگشت کی روش به تیم ملی برای جام جهانی 2022 قطر

مدیتیشن کنید!

در دنیای پر از استرس امروز، در عوض اینکه با اتلاف وقت در اینستاگرام و شنیدن اخبار بد اقتصادی و … استرس خود را افزایش دهید، با 30 دقیقه مدیتیشن به رسیدن به آرامش خودتان کمک کنید. مدیتیشن دارای فواید زیادی همچون بالابردن قدرت در تصمیم گیری درست، افزایش مهارت کنترل استرس، افزایش مهارت تفکر، افزایش تمرکز و…. دارد. شما به راحتی میتوانید در خانه مدیتیشن کنید و خود را از خستگی و استرس روزانه رها نمائید.

روش‌های مختلفی را برای مدیتیشن وجود دارد که به معرفی یکی از آن‌ها می‌پردازیم.

ابتدا بهتر است بدانید که شما باید مدیتیشن را از یک یا دو دقیقه در روز شروع کنید و سپس آن  را افزایش دهید. به حالت چهار زانو در جایی که سکوت است، بنشینید.دست‌هایتان را روی زانوهایتان قرار دهید. چشمان خود را بسته و شروع به دم و بازدم و نفس های عمیق کنید. در طول انجام این کار تمرکز خود را روی تنفس هایتان بگذارید. یکبار امتحان کنید قطعا پشیمان نخواهید شد.

ورزش را فراموش نکنید

امروزه که اکثر کارها پشت میزی شده‌اند و فعالیت حرکتی بشر بسیار کم شده است، شاهد انباشته شدن چربی در بدن و احساس خستگی زیاد در افراد هستیم. حال چاره چیست؟ شما فقط لازم است روزی نیم ساعت ورزش کنید تا هم از شر چربی‌های مزاحم شکم و پهلوهایتان راحت شوید، هم با خستگی خداحافظی کنید و هم با خیال راحت شیرینی بخورید. ورزش به تقویت قوای مغزی کمک می‌کند، ورزش کردن استرس را کاهش می دهد و یا از بین می‌برد، باعث افزایش انرژی می شود، ورزش به بهبود روابطتان با دیگران کمک می کند، ورزش باعث می شود حوصله‌تان سر نرود و … .

▬ این مطلب را هم بخوانید:  رابطه جنسی و کالری سوزی؛ راهی جدید برای کاهش وزن

لازم نیست برای ورزش کردن حتما مجبور به دست به وزنه شدن و استفاده از دستگاه‌های بدنسازی  شوید، شما می توانید فقط با 10 دقیقه طناب زدن در حیاط منزل‌تان و 20 دقیقه پیاده روی در عصر با دوست یا همسرتان، نیم ساعت ورزش روزانه‌تان را تکمیل کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم به شما 4 کار را معرفی کنیم تا در عوض اتلاف وقت در اینستاگرام میتوانید انجام دهید. پادکست گوش دادن، ورزش کردن، کتاب خواندن و مدیتیشن راه هایی هستند که اکثر روانشناسان برای بهتر کردن زندگی به افراد پیشنهاد میدهند تا انجام دهند.

تبلیغاتcanonbet