تبلیغات

درآمد از فروش فیلمهای سکسی شخصی در اسنپ چت

بی‌بی‌سی دریافته است که از اسنپ‌چت برای فروش آن‌لاین تصاویر و فیلم‌های حاوی برهنگی استفاده می‌شود. جودی کارنل کسی است که می‌گوید از این طریق ماهانه ۴۰۰۰ پوند درآمد دارد، اما این کار به زندگی شخصی او صدمه می‌زند و او را در معرض آزار‌های اینترنتی قرار داده است.

این دختر ۲۶ ساله می‌گوید: “درست مثل هر کسب‌وکار دیگری است”

“مثل آدم‌هایی که آواز می‌خوانند یا برنامهٔ موسیقی اجرا می‌کنند یا هنرمندانی که نقاشی‌های‌شان را می‌فروشند. من هم فقط عکس‌ها و فیلم‌های خودم را می‌فروشم”.

جودی خودش را ” دختر ممتاز و اعلای اسنپ‌چت” می‌نامد.

برای مبلغ ماهانه‌ای حدود ۲۰ تا ۲۰۰ پوند از طریق اپلیکیشن معمول اسنپ‌چت، او برای مشتریان و مشترکانش عکس‌ها و فیلم‌های بی‌پرده و آشکار سکسی می‌فرستد.

اسنپ‌چت می‌گوید که چنین کارهایی ممنوع است و اگر دیده شود، حذف می‌شوند اما جودی از سال ۲۰۱۶ تاکنون به این کار مشغول است.

او برای خدمات خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام تبلیغ می‌کند و حتماً پیش از پذیرش افراد دقت می‌کند که حساب کاربری متعلق به اشخاص واقعی باشد.

با این حال او کامنت‌ها و اظهارنظرهای آزارنده‌ٔ بسیاری دریافت می‌کند که بیشتر از طرف کسانی فرستاده می‌شود که با کاری که او برای کسب‌ درآمد و زندگی انجام می‌دهد، مخالفند.

بیشتر کامنت‌ها زبان توهین‌آمیزی دارد. او چنین توضیح می‌دهد: “مردم مرا “بدکاره” و کلمه‌هایی مثل آن می‌نامند و این بسیار مرا ناراحت می‌کند”.

در ۲۰ دقیقه فیلمبرداری بی‌بی‌سی با او، جودی پیامی از مردی دریافت کرد که تابه‌حال با او صحبت نکرده بود و آن را برای ما خواند: “تو کار بسیار دشواری انجام می‌دهی. تو قشنگ و دلپسندی، منظور مرا اشتباه برداشت نکن، اما این خیلی شرم‌آور است که عکس‌های خودت و بدنت را می‌فروشی. متاسفانه هیچ اخلاقیاتی دیگر در این دنیا نمانده است”.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فروش فوری و تحویل ۳۰ روزه، کلاهبرداری ایران خودرو و سایپا

جودی گفت:”من هر ساعت پیامی شبیه به این دریافت می‌کنم، شاید هر نیم‌ساعت، تمام طول روز و شب وقتی دوستم می‌پرسد کار‌وبار فیلم‌هایت چطور است؟… ناگهان درهم می‌شکنم”.

او اینطور ادامه می‌دهد:” اما من در کار اداری خیلی احساس بد‌بختی می‌کردم، من عاشق پول هستم”.

او تعریف می‌کند که تهیهٔ و تأمین برنامه برای اسنپ‌چت حالا کار تمام‌وقت اوست، چون حدود چهل‌و‌چند نفر مشتری و مشترک کارهای او مدام کارهای بیشتر و تازه‌تری طلب می‌کنند.

محتوای کارهایش شامل استریپ‌تیز تا فیلم‌هایی از خودارضایی او می‌شود.

وکلا معتقدند با فروش چنین محتوا‌هایی هیچ قانونی زیر پا گذاشته نمی‌شود مگر آنکه این کار را افرادی زیر ۱۸ سال انجام دهند یا تصاویر بسیار مبتذل و زننده باشند.

اما وقتیبی‌بی‌سی نتایج و یافته‌های برنامه را به اینستاگرام نشان داد، این شبکه‌ٔ اجتماعی تمام هشتگ‌های مربوط به اسنپ‌چت پریمیوم (ممتازو اعلا) را که افراد برای تبلیغ این خدمات استفاده می‌کردند، مسدود کرده است.

اسنپ‌چت هم اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد “محتوا‌های پورنو‌گرافی و هرزه‌نگارانه در این اپلیکیشن ترویج و منتشر شوند”.

در این اطلاعیه آمده است که ” حساب‌های کاربری که به طور خصوصی مطالب پورنو‌گرافی و هرزه‌نگاری را منتشر کنند به معنای تخطی از اصول خدمات شبکهٔ اجتماعی است، ما آنها را از شبکه بیرون می‌کنیم و حساب کاربری آنها را گزارش می‌دهیم”.

کامنت‌‌های آزارنده

از نظر جودی، اسنپ‌چت فضای امنی برای پول درآوردن است، همانطور که او می‌گوید هرگز لازم نیست مشتریانش را ملاقات کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چرا بدهکار می شویم؟!14 دلیل اصلی بدهکاری افراد...

او می‌گوید:” من فاحشه یا تن‌فروش نیستم، بارها مبلغ‌های بالایی به من پیشنهاد داده‌اند تا مرا ملاقات کنند اما من همیشه جواب منفی داده‌ام”.

اما او می‌پذیرد که این کار به زندگی خصوصی‌اش صدمه می‌زند.

او تا ماه‌ها هیچ دوست‌پسری نداشت و می‌گوید بیشتر مرد‌ها دربارهٔ او بد فکر می‌کنند.

او ادامه می‌دهد:” وقتی از کاری که انجام می‌دهم برای آنها تعریف می‌کنم، آنها تمایلی به ملاقات دوبارهٔ من ندارند و گاهی هم ادامه می‌دهند اما به دلایل ناجور دیگر”.

و او قبول دارد که خانواده‌اش نگران پیامد‌های طولانی‌مدت این کار او هستند.

جودی به مشترکان و مشتریانی که ۲۰۰ پوند در ماه می‌پردازند اجازه می‌دهد که فیلم‌ها و عکس‌ها را در گوشی‌های خود ذخیره کنند.

و این یعنی او دیگر کنترلی بر آنها ندارد و نمی‌داند چه استفاده‌هایی از آنها خواهد شد.

“نابودی موقعیت‌های شغلی آینده”

لارا هیگینز که بنیان‌گذار موسسه کمک‌رسانی پورن انتقامی (این سایت به بزرگسالانی که عکس‌های خصوصی آنها بدون رضایت‌شان در اینترنت منتشر شده است، مشاوره می‌دهد)‌، بر این باور است که محافظت‌ها و حمایت‌های بیشتری لازم است.

او می‌گوید مؤسسهٔ کمک‌رسانی آنها به طور مرتب تماس‌هایی از سوی افرادی مثل جودی دریافت می‌کند، این افراد اغلب تهدید می‌شوند که موقعیت‌های شغلی فعلی خود را به دلیل افشای فیلم‌های سکسی که زمانی در اینترنت فروخته‌اند، از دست خواهند داد.

و او می‌گوید که فیلم‌هایی که این دختران تولید کردهٰ‌اند حتی ممکن است از طرف دیگران برای آزار یا اغوای جنسی مردانی استفاده شود تا آنها هم تصاویری از خودشان را برای فرستنده که خیال می‌کنند دختر جوان زیبارویی است بفرستند و همین کارشان باعث باج‌گیری و تهدید آنها شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  سکس کم بها ; دگرگونی روابط جنسی و تحول نگرش ازدواج در دوره‌ی قرص ها

سخنگوی وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش در بریتانیا گفت که از شبکه‌های اینترنتی انتظار می‌رود تا اطمینان حاصل کنند شرط سنی مناسب در خدماتی که ارائه می‌دهند در نظر گرفته شود.

او افزود: “با همکاری شرکت‌های فناوری، موسسات خیریهٔ کودکان و طرف‌های ذی‌نفع دیگر، ما تلاش می‌کنیم تا قوانین جدیدی وضع کنیم تا بریتانیا امن‌ترین مکان جهان برای آن‌لاین بودن شود”.

جودی توضیح می‌دهد که مایل است فروش عکس و فیلم‌هایش را در اسنپ‌چت ادامه دهد “تا زمانی که این کار برایم واقعاً نامناسب شود”.

او می‌گوید پولی که از این کار به دست می‌آورد ارزش این کار را دارد، حدود چهار برابر آنچه در کار قبلی‌اش به دست می‌آورد، کاری که دو سال پیش با آن به سختی می‌توانست حتی شکمش را سیر کند.

اما حالا می‌تواند آسوده و راحت آن طور که دلش می‌خواهد زندگی کند، البته او جنبه‌های منفی این کار را پنهان نمی‌کند.

او می‌گوید:”وقتی کامنت‌های جنسی تنها توجهی باشد که زنی دریافت می‌کند، کاملاً احساس بی‌ارزش بودن می‌کند”.

همه حرف‌هایی که می‌شنیدم چیزهایی از این دست بود: ” پستان‌هایت را نشان بده!” یا “همین الان می‌خواهم لباس زیرت را ببینم” یا ” تو هرزه‌ای” یا “تو آشغالی”.

” گاهی گریه می‌کردم. خیلی رنج‌آور بود، چون من هیچ توجه خوب و واقعی دریافت نمی‌کردم”.

تبلیغاتcanonbet