تبلیغات

آشنایی با لاتاری های دنیا : معرفی لاتاری شیلی

آشنایی با لاتاری های دنیا؛ معرفی لاتاری شیلی

آشنایی با لاتاری های دنیا؛ معرفی لاتاری شیلی

 

آشنایی با لاتاری های دنیا: معرفی لاتاری شیلی
آشنایی با لاتاری های دنیا: معرفی لاتاری شیلی

لاتاری شیلی یک بخت آزمایی مهم برای این کشور و ۱۸ میلیون سکنه آن است. این لاتاری که با نام ال لوتو  El Loto نیز شناخته می‌شود توسط سازمان دولتی پولا شیلنیا Polla Chilena و کمپانی لاتاری دلا کانسپسیون De la Concepcion سازماندهی و برگزار می‌شود.
در این مطلب به جزئیات لاتاری کلاسیک شیلی خواهیم پرداخت.

نحوه بازی لاتاری شیلی

این بازی دارای جدولی شامل ۴۱ خانه است و شرکت کننده برای حضور در بازی بایستی ۶ عدد را بصورت دستی یا از طریق سیستم انتخاب تصادفی گزینش کند.
ارزش هر بلیط ۱۰۰۰ پزو است، اگرچه با بلیط رسمی‌ می‌توانید بیش از ۶ خانه و حداکثر تا ۱۰ مورد را در «بازی‌ ترکیبی» علامت گذاری کنید. استفاده از گزینه انتخاب تصادفی در بازی ترکیبی امکان پذیر نیست.
روی بلیط گزینه‌های اضافی دیگری برای افزایش مبلغ جوایز وجود دارد. در قسمت فوقانی یک ضریب ارائه شده و در قسمت سمت چپ چهار امکان مکمل برای بازی کلاسیک وجود دارد که عبارتند از: سرچارژ Surcharge، ریونج Revenge و پی بک Payback.

امکانات دیگر شامل جوبیلازو Jubilazo و مولتی پلیسادور Multiplicador است.

 

آشنایی با لاتاری های دنیا؛ معرفی لاتاری شیلی
آشنایی با لاتاری های دنیا؛ معرفی لاتاری شیلی

 

جوبیلازو

با همان شماره‌های بازی کلاسیک لوتو و برای ۶ قرعه کشی اعمال می‌شود که ۳ جایزه ماهانه ۱ میلیون پزویی برای ۲۰ سال یا ۳ جایزه ماهانه نیم میلیون پزویی برای ۲۰ سال را عرضه می‌کند.

مولتی پلیسادور

به شما امکان می‌دهد در صورت انتخاب گزینه چندگانه همراه با بازی کلاسیک و در صورت برنده شدن در هر یک از سطوح (بجز سطوح تطابق ۶ عدد و ۵ عدد به اضافه وایلد)، جایزه به دست آمده را در ضریب قرعه کشی‌ای که برنده شده‌اید ضرب ‌کنید.

تعداد انطباق لازم برای برنده شدن در لاتاری شیلی

قرعه کشی این لاتاری کاملاً پیچیده است، اولین قرعه کشی برای نتایج لاتاری کلاسیک است. ابتدا ۶ توپ از استوانه حاوی توپ‌های شماره ۱ تا ۴۱، به علاوه یک توپ هفتم به نام کومودین Comodin کشیده می‌شود.
در این قرعه کشی برای لاتاری کلاسیک، جوایز در دسته‌های زیر قرار دارند:
انطباق ۶ عدد: جایزه لوتو
انطباق ۵ عدد + کومودین: جایزه سوپر کوئینا
انطباق ۵ عدد: جایزه کوئینا
انطباق ۴ عدد + کومودین: جایزه سوپر کوئاترنا
انطباق ۴ عدد: جایزه کوئاترنا
انطباق ۳ عدد + کومودین: جایزه سوپر ترنا
انطباق ۳ عدد: ترنا
انطباق ۲ عدد + کومودین: سوپر دوپلا

▬ این مطلب را هم بخوانید:  جوایز مطالبه نشده لاتاری چه سرگذشتی خواهند داشت؟

نحوه قرعه کشی

هنگامی‌که قرعه کشی بخش لاتاری کلاسیک به پایان رسید، جایزه ریلودد Reloaded قرعه کشی می‌شود. سیستم قرعه کشی مشابه قبل است و ۶ توپ از استوانه‌ای که حاوی ۴۱ توپ شماره دار است خارج می‌شود.
جایزه منحصر به فرد ریلودد برای بلیطی است که با ۶ شماره خارج شده از این قرعه کشی مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این دسته‌ای به نام ترمینیشن Termination وجود دارد که در آن هر ورودی یک عدد مرتبط بین ۰ تا ۹ دارد. اگر اعداد خارج شده از قرعه کشی با عدد ورودی مطابقت داشته باشد، جایزه ۵۰۰ پزویی نصیب فرد برنده می‌شود.
به همین ترتیب قرعه کشی ۶ توپ برای مرحله سینگل راونچا REVANCHA ادامه می‌یابد. برنده جکپات سینگل راونچا بازیکنی است که با ۶ عدد خارج شده از این قرعه کشی مطابقت داشته باشد.

ادامه قرعه کشی

پس از آن قرعه کشی راونچا انجام خواهد شد که به همان روش انتخاب ۶ توپ از ۴۱ توپ صورت می‌پذیرد. برنده جکپات یونیک Unique بازیکنی است که بلیطی مشابه ترکیب ۶تایی خارج شده از این قرعه کشی را داشته باشد.
سپس با پیروی از همین سیستم، قرعه کشی ریترن Return انجام می‌شود. اگر بلیط شما همان اعدادی را داشته باشد که از این قرعه کشی خارج شده یکی از ۳ جایزه ماهانه ۱ میلیون پزویی برای ۲۰ سال یا یکی از ۳ جایزه ماهانه نیم میلیون پزویی برای ۲۰ سال که جوبیلازو نامیده می‌شود را برنده خواهید شد.
توجه: در قرعه کشی ریتایرمنت Retirement اگر بیش از یک برنده وجود داشته باشد، جایزه مربوطه بین برندگان تقسیم می‌شود. در صورت عدم وجود برنده شدن در این قرعه کشی، مبلغ جایزه به قرعه کشی بعدی منتقل نمی‌شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ردیابی منشأ لاتاری در جهان: ریشه ها در بریتانیای کبیر

روزهای قرعه کشی

هر هفته سه قرعه کشی انجام می‌شود، سه شنبه‌ها، پنجشنبه‌ها و یکشنبه‌ها. این قرعه کشی‌ها در اتاق قرعه کشی پولا شیلنیا برگزار می‌شود که حضور در آن برای عموم آزاد است.

زمان برگزاری قرعه کشی و مهلت خرید بلیط

قرعه کشی لاتاری شیلی، ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی انجام می‌شود و فروش بلیط یک ساعت قبل از شروع قرعه کشی‌های مختلف بسته می‌شود. در فروش آنلاین، مهلت زمانی زودتر از حالت عادی به پایان می‌رسد.

محل خرید بلیط

بلیط‌ها از طریق نمایندگی‌های مجاز پولا شیلنیا فروخته می‌شوند.

نحوه ورود آنلاین به لاتاری

امکان خرید بلیط از طریق بسترهای تخصصی فروش بلیط‌های لاتاری در اینترنت امکان پذیر است. خرید از این آژانس‌های واسط بدلیل استفاده از خدمات رمزگذاری شده از سطح ایمنی بالایی در جهت حفظ اطلاعات شخصی برخوردار است.

از کجا می‌توان نتایج لاتاری را بررسی کرد

برای بررسی نتایج قرعه کشی‌های مختلف لاتاری شیلی از طریق نمایندگی‌های فروش مجاز، وب سایت پولا شیلنیا یا به وب‌سایت‌های عاملین فروش آنلاین بلیط امکان پذیر است.

اعدادی که بیش از بقیه در لاتاری شیلی ظاهر می‌شوند

اعدادی که اغلب در قرعه کشی‌های مختلف ظاهر شده‌اند:
• ۱۳ و ۲۵ با ۲۴ حضور
• ۲۰ با ۲۳ بار حضور
• ۸ و ۹ با ۲۲ بار حضور
• ۷ و ۲۷ با ۲۱ بار حضور
• ۳۲ و ۳۳ با ۲۰ بار حضور
بایستی در نظر داشته باشید که این یک بازی مبتنی بر شانس است و اعداد در هر قرعه کشی بصورت کاملاً تصادفی انتخاب می‌شوند، بنابراین این داده‌ها منحصراً برای اطلاع رسانی بوده و هیچ ضمانتی برای برنده شدن نخواهند داشت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شرط بندی در جام جهانی 2020 پگاسوس

 

آشنایی با لاتاری های دنیا؛ معرفی لاتاری شیلی
آشنایی با لاتاری های دنیا؛ معرفی لاتاری شیلی

 

نحوه محاسبه احتمال برد

محاسبات مختلف ریاضی نشان می‌دهد که احتمال موفقیت با مطابقت ۶ عدد برنده در قرعه کشی لاتاری تقریباً ۱ به ۴.۵ میلیون است.
برای رسیدن به این نتیجه بایستی ترکیب‌های احتمالی ۴۱ عدد را در مجموعه‌های ۶ عددی محاسبه کرد که در مجموع به ۴،۴۹۶،۳۸۸ می‌رسد که معادل ۲.۲٪ احتمال موفقیت است.

نحوه مطالبه جایزه

جوایز را می‌توان مستقیماً از نمایندگی‌های مجاز رسمی‌ دریافت کرد و در صورت بروز اشکالات فنی یا بالا بودن مبلغ جایزه فراتر از تعهد نمایندگان مجاز، برندگان می‌توانند مستقیماً به سازمان لاتاری دولتی شیلی مراجعه کنند.
در صورت عدم حضور برنده در بانک مرکزی، نماینده قانونی برنده با ارسال رسید بلیط برنده و درخواست پرداخت به دفاتر مربوطه، جایزه را در سیستم لاتاری اعتبار سنجی می‌کند. در صورت صحت اعتبار بلیط، سازمان می‌تواند نسبت به صدور چک اقدام کند. این چک یا مستقیم به دست برنده می‌رسد یا به حساب بانکی اعلام شده واریز می‌شود.
در صورت خرید آنلاین بلیط برنده، مبالغ جایزه مستقیماً به حساب کاربر واریز و بلافاصله در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد.
مطالبه جوایز ۶۰ روز دوره انقضا دارد، پس از طی شدن این زمان فرد برنده هیچ گونه حقی نسبت به جایزه ندارد.