تبلیغات

 

جیسون کون ؛ معرفی بهترین پوکرباز آنلاین

جیسون کون ؛ معرفی بهترین پوکرباز آنلاین

جیسون کون ؛ معرفی بهترین پوکرباز آنلاین

 

بیوگرافی

جیسون کون (Jason Koon) در آگوست 1985 در ویرجینیای غربی، شهر وستون متولد شد. وستون شهری بسیار کوچک است که در حال حاضر تنها کمی بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد. جمعیت این شهر در دهه‌های اخیر کاهش داشته است. بین دهه سی تا شصت، این شهر به هشت هزار نفر جمعیت رسیده بود. در مجموع وستون کوچک‌تر از آن است که اسم آن را شنیده باشید. جیسیون کون در همین شهر متولد شد. او به عنوان یکی از بزرگترین پوکربازان تاریخ شناخته می‌شود. مبلغ کلی که او تاکنون در پوکر برنده شده بیش از 31 میلیون دلار است و این یعنی نهمین آمار موفق را در تاریخ پوکر دارد. این عدد از 143 مسابقه متفاوت طی حدود 11 سال آمده است. او موفق‌ترین بازیکن تاریخ تورنمنت‌های آنلاین پوکر است.

کون در سال 2003 دیپلم گرفت و به دانشگاه وست ویرجینیا در بیوکانان که شهر کوچک دیگری در همین ایالت است رفت. او در زمینه تجارت فارغ التحصیل شد. پس از یک مصدومیت و شکستگی، او خانه‌نشین شد. به همین دلیل شروع به یادگیری پوکر کرد تا حوصله‌اش سر نرود. هم‌اتاقی او، به جیسون تگزاس هولدم را یاد داد. پیش از یادگیری پوکر، او به هیچ بازی با کارت علاقه نشان نداده بود. او خیلی زود فهمید که از این راه می‌تواند به پول برسد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  جاستین بونومو (Justin Bonomo) ستاره نوظهور سال های اخیر دنیای پوکر

پوکر

جیسون کون در سال 2006 پوکر را شروع کرد. او این کار را از تورنمنت‌های آنلاین شروع کرد. سپس به اندازه‌ای در این راه موفق بود که به تورنمنت‌های بزرگ جهانی روی آورد و در آنجا نیز به موفقیت رسید. هرجا که مسابقه‌ای با ارقام بزرگ باشد، جیسون کون نیز آنجا هست.

کار را با ساخت اکانت در پوکر استارز شروع کرد. نام اکانت او JAKoon1985  بود. در ابتدا با ارقام بسیار کوچک بازی می‌کرد. اولین مرتبه‌ای که آماری از او در دست است، مربوط به سال 2008 می‌شود. در یک تورنمنت هزار دلاری شرکت کرد و هفدهم شد.

اولین باری که دنیا نام او را شنید، سال 2009 بود. در یک سری مسابقه آنلاین در این سال با ورودی 2150 دلار شرکت کرد و در پایان 302 هزار دلار به دست آورد. دو سال بعد در تورنمنت مهم دیگری در سایت فول تیلت (بعدها با پوکراستارز ادغام شد) با حضور یازده هزار بازیکن شرکت کرد. او در این تورنمنت دوم شد که جایزه آن 458 هزار دلار بود.

 

جیسون کون در مسابقات قهرمانی پوکر استارز
جیسون کون در مسابقات قهرمانی پوکر استارز

 

از 2016 تاکنون حضور او تنها به مسابقاتی محدود شده که رقم ورودی آنها بالا است.

مثلا معمولا در Trinton Series که به ارقام بزرگ معروف است شرکت می‌کند. مثلا در تورنمنت‌اصلی این سری در سال 2018 که در کره جنوبی برگزار می‌شد، پنجم شد. این به معنی یک میلیون دلار بود. چند روز قبلتر در همین سری به 462 هزار دلار رسیده بود. البته سال 2018 برای او جذابتر از این صحبت‌ها بود. در ماه می در مونته‌نگرو او در یک سری مسابقات دیگر ترینتون سوپر های رولر اول شد و به 3.5 میلیون دلار رسید. این بزرگترین رقمی است که تاکنون از یک تورنمنت به دست آورده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ماجرای تجاوز جنسی نیمار به زن جوان برزیلی + عکس های جذاب این سوپر مدل سکسی

 

جیسون کون در مسابقات تریتون 2019
جیسون کون در مسابقات تریتون 2019

 

بعد در آمریکا طی یک ایونت در هتل آریا با ورودی 100 هزار دلاری به 888 هزار دلار رسید. از سایر ارقام بزرگ او می‌توان به یک میلیون دلار در Seminole Hard Rock Poker Open مربوط به سال 2016 و 1.6 میلیون دلار دیگر در سال 2017 در تورنمنت پوکر کلاسیک لوس آنجلس اشاره کرد.

برخی بازیکنان فعال در زمینه پوکر آنلاین، دوست ندارند در مسابقاتی که پخش زنده دارند شرکت کنند. کون چنین عادتی ندارد. او مشکلی برای این کار نداشته است.

سری جهانی

در سری جهانی پوکر، اولین بار در سال 2009 شرکت کرد. همان سال دو بار به جایزه نقدی رسید. در کل 41 بار در این مسابقات به جایزه نقدی رسیده که مجموع آن به 1.7 میلیون دلار می‌رسد. البته هنوز در هیچ بخشی به دستبند طلا نرسیده است. نزدیکترین فاصله او با دستبند طلا (بردن یکی از تورنمنت‌های سری جهانی) به سال 2012 بازمی‌گردد. در بخشی با ورودی 3000 دلاری شرکت کرد و دوم شد. از آن دومی 372 هزار دلار به دست آورد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لیلیا نوویکووا (Liliya novikova) ; جذاب ترین زن پوکر باز روسی

البته او در مصاحبه‌ای توضیح داد که چنین شخصیتی ندارد که برای به دست آوردن اولین دستبند خود حاضر نیست در هر تورنمنت این مسابقات شرکت کند. به جای آن همیشه ترجیح می‌دهد در مسابقاتی با ورودی بالا شرکت کند. به همین دلیل بیشتر بازی خارج از سری جهانی را ترجیح می‌دهد. چون برای او سود بیشتری دارند.

او یک بار در خصوص رابطه خود و تورنمنت‌های پوکر گفت:

در ابتدای دوره پوکرم، تخته وایت بردی داشتم که روی آن برای خود جمله‌های امیدبخش می‌نوشتم. یک بار روی آن نوشتم: به جایی برس که در بهترین مسابقات از لحاظ جایزه و معتبرترین تورنمنت‌ها برنده باشی. حالا مطمئن نیستم که چنین چیزی ممکن باشد. طوری آموزش دیده بودم که چنین رویایی می‌تواند محقق شود. راهی طولانی آمده‌ام. زمان زیادی سپری شده و تمرین فراوانی داشته‌ایم. کمک خیلی‌ها شامل حال من شده و حالا اینجایی هستم که می‌بینید. [بردن تورنمنت‌هایی با جوایز بزرگ و نبردن سری جهانی]