تبلیغات

آموزش بازی دومینو

آموزش بازی دومینو

آموزش بازی دومینو

بازی های دورهمی جایگاه ویژه ای در شب های مهمانی و جمع های دوستانه دارند.

دومینو یک بازی جذاب است که دو تا چهار بازیکن می توانند در آن شرکت کنند. در این بازی باید از شر دومینوها خلاص شوید تا امتیاز بگیرید. بازی دومینو با روش های مختلف اجرا می شود. این بازی در طبقه بندی بازی های موزائیکی قرار می گیرد. از این نظر می توان آن را با بازی رامیکوب شبیه دانست. در ادامه نحوه انجام این بازی را توضیح داده ایم. در ضمن ویدیوی آموزشی بازی هم قرار گرفته که می توانید متن آن را زیر ویدیو مطالعه کنید.

اقلام موردنیاز

مجموعه دومینوی دوتایی 6، دو تا چهار بازیکن، خودکار و کاغذ برای نوشتن امتیازات.

آموزش بازی دومینو
آموزش بازی دومینو

آماده سازی

در یک بازی دونفره، هر بازیکن هفت دومینو برمی دارد. اگر بازی سه نفره یا چهار نفره باشد، هر بازیکن پنج دومینو برمی دارد. بقیه دومینوها باید رو به پشت بمانند و به آن گورستان دومینوها می گوییم.

هدف بازی

شما باید پیش از همه در یک دور بازی، با همه دومینوهایتان بازی کنید. دومینوها در وسط قرار می گیرد و باید یک دومینو که یک انتهایش باز است را با یکی از دومینوهای دست تان جفت کنید.

بازی های مشابه

دومینو یکی از بازی های قدیمی و محبوب در جهان است. خیلی ها دومینو را با مقررات گوناگون در نقاط مختلف دنیا به کار برده اند. دومینو در طبقه بندی بازی های دومینو قرار می گیرد و از این نظر می توان آن را هم گروه با بازی دومینوی پای جوجه و بازی دومینوی قطار مکزیکی تصور کرد.

آموزش بازی دومینو
آموزش بازی دومینو

نحوه انجام بازی

بازیکنی که بالاترین دومینوی دوتایی را دارد بازی را شروع می کند. بازیکنان به نوبت و با چرخش ساعتگرد بازی می کنند. در هر دور، بازیکنان باید در صورت امکان یک دومینو در وسط قرار دهند. برای این کار باید یک دومینو از دست شان را با یک دومینوی وسط که یک انتهایش باز است جفت کنند (دو دومینو عدد یکسان داشته باشند).

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش بازی دومینوی پای جوجه

اگر بازیکن چنین دومینویی نداشته باشد باید از گورستان دومینوها استفاده کند و تا پیدا نکرده ادامه دهد. تا زمانی که یک بازیکن با همه دومینوهایش بازی کرده باشد، بازی ادامه دارد.

امتیازگیری

در طول یک دور بازی، امتیاز بازیکن براساس ارزش دومینوهایی که در دستان بقیه مانده محاسبه می شود. در این مورد بازیکنان باید قبل از بازی توافق کنند. به عنوان مثال، هر بازیکنی به امتیاز 100 رسید برنده است.

قوانین

  • بازیکنی که بالاترین دومینوی دوتایی را دارد باید بازی را شروع کند. بعد از دور اول بازی، بازیکنان به نوبت آغازگر بازی می شوند (به نوبت از سمت چپ).
  • یک بازیکن باید از گورستان دومینوها دومینو بردارد تا زمانی که بتواند یک دومینو را در وسط قرار دهد (جفت کند). اگر گورستان خالی شد و او نمی تواند بازی کند،‌ باید نفر بعدی بازی کند.
  • اگر هیچ بازیکنی نمی تواند به بازی ادامه دهد و گورستان خالی است، بازیکنی که کمترین مجموع ارزش دومینوها را دارد برنده است. برای محاسبه امتیاز او باید از ارزش دومینوهای هر بازیکن، ارزش دومینوهای برنده را کم کرد.

آموزش ویدیویی بازی دومینو

 

 

در این ویدیو با هم بازی دومینو را یاد می گیریم. ویدیو در ابتدا با مفاهیم کلی و نحوه انجام بازی شروع می شود و در ادامه وارد جزئیات می شویم. دو تا چهار بازیکن می توانند در این بازی شرکت کنند.

آماده سازی

شما برای بازی به دومینوهای دوتایی 6 نیاز دارید. همه دومینوها را باید به پشت روی میز گذاشت و به هم ریخت. در یک بازی دونفره، هر بازیکن باید 7 دومینو بردارد. اگر تعداد بازیکنان حاضر در بازی سه یا چهار نفر باشد، هر بازیکن باید 5 دومینو بردارد. بقیه دومینوها به پشت باقی می مانند و به آن ها قبرستان دومینوها می گوییم.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شرط بندی فوتبال، استراتژی ایکسچنج چیست
آموزش بازی دومینو
آموزش بازی دومینو

هدف بازی

هدف در این بازی این است که بیشترین امتیاز را کسب کنیم. برای این کار باید در هر دور بازی با همه دومینوهایمان بازی کنیم. برای بازی کردن با دومینوها، باید یک دومینو از دستمان را با دومینویی در وسط که یک طرفش باز است جفت کنیم (عدد یکسان داشته باشند).

نحوه انجام بازی

به دستی که دومینوهایش را پخش کردم برمی گردیم. من دومینوها را برگردانده ام تا آن ها را ببینید. در یک بازی واقعی باید دومینوها را از رقبا پنهان کنید. بازیکنی که بالاترین دومینوی دوتایی را دارد باید بازی را شروع کند. هیچ کس دومینوی دوتایی 5 یا 6 ندارد.

بنابراین بازیکن شماره 1 با دومینوی دوتایی 4 بازی را شروع می کند. بازیکنان به نوبت و با چرخش ساعتگرد بازی می کنند. بازیکن شماره 2 دومینوی 4 و 6 را با دومینوی وسط جفت می کند. حالا بازیکن شماره 3 باید یک دومینویش را با عدد 4 یا 6 جفت کند. او از دومینوی 4 و 2 استفاده می کند.

همیشه فقط دو انتهای باز در دومینوهای وسط وجود دارد. حالا عددهای 6 و 2 باز هستند. بازیکن شماره 1 دومینویش را با دومینوی 2 جفت می کند. بازی به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. حالا بازیکن شماره 2 نمی تواند هیچکدام از دومینوهایش را با دو انتهای باز دومینوهای وسط جفت کند. او باید از قبرستان دومینوها، ‌دومینو بکشد. بازیکن شماره 2 به دومینو کشیدن ادامه می دهد تا جایی که دومینویی برای جفت کردن پیدا کند. بازیکن شماره 1 با آخرین دومینویی که در دست دارد بازی می کند. او حالا برنده این دور بازی ست.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش بازی بی بی سلام

امتیازگیری

در پایان دور بازی، به برنده براساس دومینوهایی که در دست بقیه باقی مانده، امتیاز داده می شود. بازیکن شماره 1 به خاطر دومینوهای دست بازیکن شماره 2، 10 امتیاز می گیرد.

در ضمن بازیکن شماره 1 دو امتیاز برای دومینوی دست بازیکن شماره 3 می گیرد. امتیاز کلی او را می نویسیم: 12. اولین بازیکنی که به سقف امتیاز توافق شده (مثلا 100 امتیاز) برسد برنده است.

مرور قوانین

بازیکنی که بزرگترین دومینوی دوتایی را دارد باید دور اول بازی را شروع کند. در دورهای بعدی هم نوبت نفر آغازگر به بازیکن سمت چپ منتقل می شود. یک بازیکن تا زمانی که دومینوی مناسب را پیدا نکرده باید به برداشتن دومینو از قبرستان دومینوها ادامه دهد.

اگر قبرستان دومینوها دیگر دومینویی نداشته باشد و بازیکنی هم نتواند حرکتی انجام دهد، نوبت او می سوزد. اگر کار به جایی رسید که هیچکدام از بازیکنان نتوانست بازی کند و قبرستان دومینو ها هم خالی بود، بازیکنی که مجموع ارزش دومینوهایش پایین ترین است بازنده بازی است.

 

بازیکن برنده باید ارزش دومینوهای خود را از مجموع ارزش دومینوهای هر رقیبش کم کند. بدین ترتیب نتیجه نهایی همان آمار است و باید آن را نوشت. اینجا بازیکن شماره 3 برنده است چون پایین ترین مجموع ارزش دومینو را دارد (7 امتیاز). بازیکن شماره 3 شش امتیاز از بازیکن شماره 1 می گیرد (سیزده منهای هفت). بازیکن شماره 3 از بازیکن شماره 2 نه امتیاز می گیرد (شانزد منهای هفت).

تبلیغاتcanonbet