تبلیغات

ماجرای دستور تبانی و خیانت به علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال

تنها فرد فوتبالی انتخابات فدراسیون رأی نیاورد و در واقع روز شکست فوتبال ما بود. می‌خواستم همان لحظه‌ای که گزینه فوتبالی ما رأی نیاورد، مجمع را ترک کنم. ما جنگیدیم تا فوتبالی‌ها در عرصه انتخابات شرکت کنند. خیلی از فوتبالی‌ها نیامدند، اما یک نفر پیدا شد و شجاعت داشت در انتخابات شرکت کند تا با انتخاب مدیران قوی در کنارش اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران رقم بزند. برند فوتبالی در دنیای امروز می‌توانست برای فوتبال ما مثمر ثمر باشد، اما اعتقاد دارم هنوز هم دیر نشده است. همانطور که از گزینه فوتبالی انتظار داشتیم از مدیران قوی استفاده کند، از عزیزی‌ خادم انتظار داریم از فوتبالی‌ها استفاده کند و مشاوران قوی داشته باشد.

داور پیشین فوتبال کشورمان در خصوص شناختنش از عزیزی‌ خادم گفت: شناخت زیادی از او ندارم و تنها می‌دانم یک دوره عضو هیئت رئیسه فدراسیون بود. امروز، روز شکست فوتبال ایران بود و خیلی ناراحتم که فوتبالی‌ها از تنها گزینه فوتبالی حمایت نکردند. این اتفاق بدی است که فوتبالی‌ها چشم دیدن هم را نداشتند. هر آنچه سرمان بیاید، حق‌مان است. هر اتفاقی در چهار سال آینده بیفتد، کسی حق ندارد حرف بزند. با یکی از بزرگان فوتبال صحبت می‌کردم که می‌گفت گزینه فوتبالی توانایی ندارد. به برند فوتبالی در عرصه بی‌المللی نیاز داشتیم.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دلار در حال پرواز در ایران

ترکی در واکنش به این سؤال که آیا دلیل شکست علی کریمی لابی نکردن بود، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم، فکر کنم تنگ‌نظرهایی بین فوتبالی‌ها وجود دارد. اتفاقی که از قدیم بوده و حتی ممکن است در صنف شما هم وجود داشته باشد. تنها گزینه فوتبالی امروز تنها 9 رأی آورد که خیلی بد بود.

شهاب‌الدین عزیزی خادم سال ۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد، اما از سوی کمیته تعیین صلاحیت فدراسیون فوتبال، رد صلاحیت شد.

همچنین «شهره موسوی» مدیرعامل شرکت بازرگانی «بادران» و فعال عرصه «نتورک مارکتینگ» که به عنوان نایب رییس بخش زنان از سوی شهاب‌الدین عزیزی خادم به مجمع فدراسیون فوتبال معرفی شده بود، از اعضای مجمع رای اعتماد گرفت.

پس از انتخاب شهاب‌‌الدین عزیزی خادم، برخی از رسانه‌های ایران مدعی شدند، علی خطیر به عنوان دبیرکل آینده این فدراسیون معرفی شده است.

اردیبهشت سال ۱۳۹۹ «محمدرضا زنوزی» مالک باشگاه تراکتور تبریز، از آن‌چه «فساد سازمان‌یافته» در پشت پرده شکایت‌ بازیکنان و مربیان خارجی در فیفا می‌نامید، صحبت کرد.

او به صورت مستقیم «علی خطیر»، معاون سابق باشگاه استقلال را به‌عنوان بخشی از مجموعه عوامل بدهکاری‌های سنگین فوتبال ایران معرفی کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با شش پزشک خبیث با اعمال فاجعه بار

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم مدعی شده است که «هوشنگ نصیرزاده» و علی خطیر، به او فشار آورده بودند که برای دفاع از پرونده‌های این باشگاه مقابل شکایت دو بازیکن خارجی، قراردادی با «لودویچ دلشات» وکیل مشهور فوتبال اروپا امضا کند.

او مدعی بود این تلاش علی خطیر، برای شکست خوردن پرونده‌های دادرسی باشگاه‌ تراکتور در فیفا بوده است.

محمدرضا زنوزی در همین مصاحبه، با اشاره به روند مذاکره باشگاه استقلال با «آندره‌آ استراماچونی» سرمربی پیشین استقلال که از این باشگاه رفت نیز گفت: «آقای خطیر! اگر اتفاقاتی که در زمان مذاکره با مربی ایتالیایی در فصل گذشته رخ داد و باعث شد قیمت این مربی، در یک ساعت دو برابر بشود را بازگو کنم، دیگر آبرویی برای شما در این فوتبال نمی‌ماند.»

دوم شهریور سال ۱۳۹۹ خبرگزاری ایسنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، خبر از محرومیت علی خطیر از هرگونه فعالیت در زمینه فوتبال و حضور در ورزشگاه‌ها داد. در حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران نوشته شده بود: «علی خطیر، معاون پیشین باشگاه استقلال مبنی بر نقض قوانین و مقررات که به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد کرده است، مستندا به مواد ۲۳ و ۶۵ آیین نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر منع فعالیت نامبرده در حوزه فوتبال صادر و اعلام می‌شود.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  توقف فعالیت پرفکت مانی (Perfect Money) برای کاربران ایرانی

نکته قابل تامل این است که لودویچ دلشات، وکالت فدراسیون فوتبال در پرونده «مارک ویلموتس» سرمربی سابق تیم ملی ایران را هم در فیفا برعهده داشت. پرونده‌ای که در نهایت فیفا ایران را به پرداخت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به مارک ویلموتس محکوم کرد.

رد پای علی خطیر در قرارداد عجیب فدراسیون فوتبال با «آدیداس» پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز به چشم می‌خورد. شرکت آدیداس نه تنها برای تامین البسه تیم ملی، مبلغی به فدراسیون فوتبال ایران نپرداخت که حتی حاضر نشد، پیراهن ویژه‌ای برای تیم ملی تامین کند و البسه انبار شده خود در امارات را به فدراسیون فوتبال ایران تحویل داد.