آیا میدانید که طرز کار دستگاههای اسلات چگونه است؟ کمتر کسی وجود دارد که نام ماشین اسلات به گوشش نخورده باشد چرا که این بازی کازینویی، چشم هر کاربری را در کازینو به خود جلب میکند و البته به دلیل سهولت در انجام بازی بسیار پرطرفدار است.
آیا تا به حال بررسی کردهاید که این بازی چگونه کار میکند؟ آیا به این سبک از بازی که طرف حساب شما یک دستگاه برنامه ریزی شده و رندوم است علاقه دارید؟ برخی از افراد دوست دارند که با ماشینها و اعداد تصادفی سر و کار داشته باشند ولی برخی دیگر تعامل با دیگران را به این سبک از بازیها ترجیح میدهند؛ همانند بازی پوکر..
ماشینهای بازی اسلات دستگاههایی هستند که همانند بازیهای دیگر کازینو که برپایه شرط بندی ریاضی طراحی شدهاند، اما تعداد محدودی از بازیکنان به این موضوع پی بردهاند و میتوانند در شرطهای خود موفق شوند. ماشینهای اسلات به صورت رندوم و تصادفی عمل میکنند و تمام برنامهها از قبل به دستگاه داده میشود. تمام بازیها به استثنای شرایط خاص دارای سود خانگی کازینو هستند. بازیهای اسلات بر مبنای استراتژی عمل نمیکنند. هدف این بخش توضیح شرطبندی در اسلات و معرفی بازیهایی است که میتوانید در آنها برنده شوید. کازینوها درآمد خود را از راه پرداخت کمتر شرط به بازیکنان بدست میآورند. در بازیهای میزی، این کار ساده است. در بازی رولت با دو ۰ و ۳۶ عدد میزان پرداخت باید ۳۷ به ۱ باشد ولی کازینو به برندگان عدد تک به نسبت ۳۵ به ۱ پرداخت میکند.
طرز کار کلی چرخهای اسلات
چه اتفاقی میافتد اگر در بازی اسلات به جای استفاده از مولدهای تولید اعداد تصادفی مانند بازی رولت از چرخ برای بدست آوردن نتایج بهرهمند شویم؟ فرض کنید چرخ رولت را به ۱۰۰ قسمت تقسیم کردهایم و هر قسکت را با شکلهای بازی اسلات مشخص کردهایم. هر چرخی یک عدد ۷ ، ۵ کلمه (بار) و ۱۰ گیلاس و … داشته باشد. شخصی هم به عنوان دیلر برای چرخش و انداختن توپ وجود داشته باشد. در این صورت ترکیباتی که بدست میآید برابر با ۱ میلیون است.
این همان عددی است که اگر یک ژنراتور مولد اعداد تصادفی با یک ست ۱۰۰ تای از اعداد کار کند بدست خواهد آمد. در این صورت، محاسبه میزان احتمالات ترکیب اعداد که توپ روی آنها فرود میآید قابل محاسبه است.برای عدد ۷ که تنها یک عدد ا آن وجود دارد میزان احتمال آمدن آن ۱ درصد است(۱*۱*۱). برای (بار) این میزان برابر با ۱۲۵ از ۱ میلیون ترکیب موجود (۵*۵*۵) میباشد و برای گیلاسها این میزان برابر با ۱۰۰۰ (۱۰*۱۰*۱۰) است.توجه داشته باشید که از نرمافزاری مانند مولد اعداد تصادفی در این بازی استفاده نکردهایم.
تنها از تجهیزات فیزیکی استفاده شده است که یک ترکیب برنامهریزی شده از احتمالات را به ما میدهد. این همان شیوهای است که اسلاتهای مدرن کامپیوتری با آن کار میکنند. آنها هیچ بازی را وادار به پرداخت میزان دقیقی برای پرداخت نمیکنند بلکه به شرطهای معمول در بازی اجازه ادامه پیدا کردن میدهند، همان روشی که در بازیهای میزی انجام میشود.
بازیهای رندوم در برابر برنامهریزی شده
فهم اینکه بازیهای اسلات هم به طور رندوم و هم برنامهریزی شده هستند کمی دشوار است. در این میان سوالاتی درباره این موضوع از ما شده است.
• «نتایج رندوم» را نمیتوان پیشبینی کرد. یک بازی نیازی به برنامهریزی ندارد بنابراین احتمال ظاهر شدن جکپات و یا بونوس برابر با احتمال ظاهر شدن گیلاس است. میزان احتمال آمدن شرطها ست شدهاند و خانههای خالی معمولاً بیشتر از خانههای برنده ظاهر میشوند و همچنین برندههای شرطهای کوچک بیشتر از شرطهای بزرگ میباشند. طراح و سازندگان دستگاه شرطهای بازی را ست میکنند و سپس به موقعیت و شانسهای رندوم اجازه اتفاق افتادن را میدهند.
• باختهای کم و کوچک در زمانهای متوالی از احتمالات بازی است. بیایید یک اسلات با ۳ گرداننده را و تناوب ۱۲% را در نظر بگریم. به طور میانگین در هر ۸۳۳۳ چرخش برنده میشوید. در چرخش اول، ۸۸% احتمال باخت وجود دارد. این میزان در چرخش دوم به ۷۷% و در چرخش سوم به ۶۸ % میرسد. در ۲۰ چرخش اول، همچنان شانسی برابر با ۷.۸% برای باخت وجود دارد.
• انتخابهای شما در بونوسهای روش (pick’em) تفاوت ایجاد میکند ولی نمیتوانید که آن را پیشبینی و یا کنترل کنید. طراح و سازنده دستگاه میداند که با گذشت زمان طولانی این بونوس بازده متوسطی در پرداخت خواهد داشت. بیایید باهم بونوس یک دستگاه اسلات را بررسی کنیم. اگر شما یک شکل و یا سمبل را بدست بیاورید ۲۵ امتیاز یا اعتبار دریافت خواهید کرد. اگر نمونه دیگری را کسب کنید ۵۰ امتیاز و اگر شکل متفاوت دیگری را بدست آورید ۷۵ امتیاز یا اعتبار را بدست میآورید. شما نمیدانید که که کدام سمبل چه جایزهای را در خود مخفی کرده است بنابراین نتایج بدست آمدهتان به صورت رندوم میباشد.بعد از گذشت زمان زیاد هر جایزه را به طور میانگین بدست میآورید. بنابراین به طور متوسط ۵۰ امتیاز یا اعتبار را دریافت خواهید کرد. سازنده دستگاه میتواند این میانگین را تعیین کند و بر روی محاسبات پرداختی تأثیر بگذارد. نتایجی که در بازی بدست میآید در طولانی مدت روی پرداخت در بازی اثر میگذارد.
نکاتی که باید به یاد داشته باشید:
• ماشینهای اسلات برای پرداخت میزان مشخصی برنامهریزی شدهاند ولی نتایج بدست آمده از بازی با آنها به طور رندوم بدست میآید.
• درصد پرداختی که برای دستگاه درنظر گرفته میشود مانند روندی ست که برای بازیهای میزی در نظر میگیرند. شرطها در بازی شما را به نتایج و پرداختی مورد نظر میرسانند.
• نتایج تصادفی مانند نتایج ثابت نیستند. میزان شرطها مشخص شده هستند بنابراین برندگان بزرگ کمتر در این موقعیت ظاهر میشوند.
اسلاتهایی که شکست میخورند
در برخی حالات، ماشینهای اسلات لاسوگاس با مولدهای اعداد رندوم برای تست کردن مهارت شکست دادن اسلات ساخته نشدهاند. هیچ استراتژی برای مغلوب کردن سود خانگی کازینو وجود ندارد. بازیها در طولانی مدت قابل شکست نیستند. ایالت نوادا در سال ۲۰۱۵ بازیهای مبتنی بر مهارت را قانونی کرد و در نتیجه بسیاری از بازیها راه خود را در سال ۲۰۱۶ به زمین کازینو باز کردند. لاس وگاس همچنان به عنوان مرکزی برای توسعه اسلات به فعالیت خود ادامه میدهد و مولدهای اعداد تصادفی آن برای رساندن کازینو به سود طراحی شدهاند.
بازیهای همراه با بونوس
از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ بازیهای زیادی وجود داشتند که در آنها تا جایی میتوانستید سکه و یا سمبلهایی روی صفحه ویدیویی ببینید که به گرداننده بونوس دست پیدا کنید. بازیکنان به دنبال ماشینهایی بودند که تا جایی که امکان دارد بونوسهای رایگان بدست آورند و تا جایی بازی کنند که گرداننده بونوس اسلات سودی به بازیکن برساند. البته که این نوع از بازیها امروزه کاملاً محدود هستند. در کازینوهایی با تجهیزات قدیمی ممکن است به طور تصادفی به این بازیها برخورد کنید. در اینجا توضیحی درباره نحوه عملکرد آنها میدهیم.
piggy Bankin
این بازی دارای ۳ گرداننده میباشد و در قسمت بالای دستگاه دارای نمایشگر(Dotmation) میباشد.زمانی که گردانندهها ۳ قسمت خالی را نمایش میدهند یک سکه به صورت کارتونی به بانک شما که یک قلک خوکی شکل است اضافه میشود. زمانی که علامت شکست بانک روی صفحه ظاهر شود یک چکش متحرک کارتونی بانک شما را که همان قلک بازی است میشکند و بازیکن آن میزان پولی که روی صفحه ظاهر میشود را جمع میکند. اگر تعداد سکههای شما به میزان مشخصی برسد سود خانگی کازینو از آن برداشت میشود.
Racing ۷s
برد شما در این بازی برپایه رنگ است که با کار گذاشتن یک پنل ال سی دی در بالای دستگاه انجام میشود. در این بازی رنگهای عدد ۷ مرحله به مرحله تغییر میکند. ابتدا قرمز ،در مرحله بعد سفید و در مرحله پایانی به رنگ آبی درمیآید.در هر مرحله که به عدد ۷ برسید رنگ آن به سمت رنگ مرحله پایانی پیش میرود. با رسیدن به رنگ مورد نظر میتوانید بازی را به پایان برسانید و بونوس خود را دریافت کنید.
Fort Knox and Buccaneer Gold
در بازی Fort Knox اگر ۵ عدد در یک کد ۱۰ رقمی ظاهر شود سود میبرید. اگر تمام ارقام کد را بدست بیاورید زمان بدست آوردن بونوس برای شما فراهم میشود. در بازی دیگر ، هدف جمع کردن ۵ خنجر چسبیده به مسیر عبور کشتی است. اگر هنگام شروع ۳ یا ۴ خنجر در راه شما قرار گیرد ، سود این بازی نصیب شما میشود.
S&H Green Stamps
در طول این بازی شما باید تمبرها و یا نشانههای سبزی که روی گرداننده ویدیویی فرود میآیند جمعآوری کنید. اگر ۱۲۰۰ عدد از آنها را جمع کنید میتوانید بونوس این بازی را دریافت کنید. نکته این است که به دنبال دستگاهی باشید که ۶۰۰ تمبر و یا بیشتر در ابتدای کار در محل جمعآوری تمبرها داشته باشد. در کازینوها با تجهیزات جدید این بازی را پیدا نمیکنید ولی در کازینوهای قدیمیتر امکان پیدا کردن این بازی وجود دارد. نکته مهم این است که به هنگام برخورد کردن به این نوع از بازیها شروع خوبی را داشته باشید تا بتوانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.