تبلیغات

 

معرفی باشگاهی که در برابر تبلیغ سایت های شرط‌بندی مقاومت کرد

به نقل از نشریه آس، ۱۳ سال پیش بود که درج شدن آدرس یک بنگاه شرط‌بندی روی پیراهن تیم فوتبال سویا جنجال بزرگی به راه انداخت. سفیدپوشان آندلس اولین تیمی بودند که در لالیگا اقدام به تبلیغ برای مؤسسات شرط‌بندی می‌کردند و در آن زمان این تصمیم‌شان بعضاً با انتقاداتی هم همراه شد.

یکی از مخالفان سرسخت تبلیغ شرط‌بندی روی پیراهن سویا، مهاجم دو رگه مالی – فرانسوی این تیم فردریک کانوته بود که با یک برچسب روی نام بنگاه شرط‌بندی درج شده روی پیراهنش را می‌پوشاند.
این بازیکن مسلمان، تبلیغ شرط بندی روی پیراهنش را در تضاد با اعتقادات دینی و مذهبی‌اش می‌دانست و به همین دلیل دست به حرکتی زد که بازتاب گسترده‌ای در دنیای فوتبال داشت. با این حال تبلیغ بنگاه‌های شرط‌بندی به تدریج در میان تیم‌های لالیگایی رواج پیدا کرد، هرچند هنوز یک باشگاه لالیگایی حاضر نشده از این راه کسب درآمد کند: رئال سوسیداد.

برخلاف سویا که اولین تیم رواج دهنده تبلیغ شرط‌بندی بود، دیگر تیم منطقه آندلس هنوز در برابر درآمد‌های وسوسه کننده حاصل از این راه مقاومت کرده و این در شرایطی بوده که آبی‌و‌سفیدپوشان آنوئتا از چند سال پیش از یکی از بنگاه‌های معروف شرط‌بندی پیشنهاد ۲ میلیون یورو در سال داشته است.
در حالی که باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و والنسیا به عنوان قدرت‌های برتر فوتبال اسپانیا با بنگاه‌های مختلف شرط‌بندی همکاری دارند، سوسیداد تنها تیم در میان ۲۰ تیم حاضر در این فصل لالیگا است که برای این بنگاه‌ها تبلیغ نکرده است.
سال گذشته یک نظرسنجی از هواداران سوسیداد در مورد همکاری تجاری تیم محبوب‌شان با بنگاه‌های شرطبندی صورت گرفت که در آن ۵ هزار و ۷۱۵ نفر از ۶ هزار ۶۳۸ شرکت کننده، مخالف آغاز چنین همکاری بودند و به این ترتیب سران باشگاه نیز به خواسته آن‌ها احترام گذاشتند تا سوسیداد همچنان تنها باشگاه لالیگایی بدون اسپانسر‌های وابسته به مؤسسات شرط‌بندی باشد.