تبلیغات

 

شرکت سازنده بازی فورتنایت (Fortnite) برای معتادکننده‌تر شدن بازی ، چندین روانشناس استخدام کرده است!

چطور می‌توان برابر بازی‌هایی تا این اندازه جذاب آن‌هم با وجود یک تیم از روانشناسان برای رسوخ به مغز شما مقاومت کرد؟

فورتنایت در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است. این بازی در سبک بقاء جا می‌گیرد، به این معنی که به صورت آنلاین بازی می‌کنید و هدف زنده ماندن است. در این بازی یک اتوبوس آبی رنگ توسط بالون در هوا شناور است. صد بازیکن که هرکدام با گوشی همراه یا سیستم خود آنلاین هستند، در داخل اتوبوس قرار دارند. اتوبوس به بالای یک جزیره می‌رسد و هر بازیکن از آن به پایین می‌پرد. بازیکنان در جزیره فرود می‌آیند در حالی که تنها نقشه و یک کلنگ در اختیار دارند. باید رفته‌رفته سلاح پیدا کنند و تلاش کنند با کشتن سایرین زنده بمانند. وقتی 99 نفر در این نقشه بمیرند، فرد بازمانده برنده است. این بازی طوری محبوب است که در مسابقات جهانی آن، برنده به سه میلیون دلار رسید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  درگیری اینستاگرامی چاوشی و مهشید حامدی و نشر ویدئوی قدیمی از ابی به اسم دلجویی

با این حال، دو سال پس از انتشار بازی، کمپانی سازنده Epic Games حالا با مشکلات حقوقی روبرو شده است. مسئله این است که والدین دو کودک در کانادا شکایتی از این شرکت انجام داده‌اند که در متن آن آمده، فورتنایت مانند کوکایین اعتیاد دارد. یک وکیل معروف که وکالت این زوج را بر عهده دارد، به رسانه‌ای کانادایی گفت: اپیک گیمز وقتی فورتنایت را ساخت، سال‌ها بود که روانشناسان را استخدام می‌کرد. آن‌ها وارد مغز انسان می‌شوند و کاری می‌کنند که بازی تا جای ممکن اعتیاد داشته باشد. آن‌ها با علم به این موضوع، چنین بازی معتادکننده‌ای را روانه بازار کردند.

سازمان جهانی سلامتی، سال گذشته اعلام کرده بود که بازی فورتنایت در رده کاملا معتادکننده قرار می‌گیرد. در وبسایت این سازمان و در بخش اعتیادها، بخشی به عنوان گیمینگ ادیکشن وجود دارد که فورتنایت در این بین سرآمد است. اپیک گیمز تاکنون بیانیه‌ای در خصوص این شکایت‌نامه صادر نکرده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اخراج ژوزه مورینیو از منچستر و هزینه 20 میلیون دلاری !

گفتنی است از زمان انتشار تاکنون بیش از 250 میلیون نفر فورتنایت بازی کرده‌اند که باعث می‌شود این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ باشد. کودکانی حتی 9 ساله در سراسر جهان برای ترک این بازی راهی کلینیک‌های روانشناسی شده‌اند.