تبلیغات

 

چند عادت ثروتمندان برای حفظ ثروت که باید حتما یاد بگیریم

افراد ثروتمند می‌توانند هر چیزی را که اراده کنند بخرند، درست است؟ اگرچه این گفته می‌تواند کاملا درست باشد ولی به این معنی نیست که ثروتمندان دائما در حال خرج کردن اسکناس‌های دلار خود اینجا و آنجا هستند. در حقیقت آنها می‌توانند بسیار مقتصد هم باشند. در این مطلب درباره ۶ عادت ثروتمندان برای حفظ ثروت و مواردی که ثروتمندان هرگز برای آنها هزینه نمی‌کنند صحبت می‌کنیم.

خرید‌های احساسی

ممکن است یک ژاکت کشمیر زیبا در ویترین مغازه‌ای یا جدیدترین ماشین در پارکینگ فریبنده و اغوا کننده باشد. اما خرید از روی هوا و هوس کاری نیست که افراد ثروتمند اغلب انجام دهند. وارن بافت سرمایه گذار میلیونر معروف گفته اگر شما چیزهایی را بخرید که به آنها نیاز ندارید، پس از مدت کمی مجبور می‌شوید چیزهایی که به آن احتیاج دارید را بفروشید.

برجای گذاشتن میراث هنگفت

فکر بر جای گذاشتن کوهی از پول و مبالغ هنگفتی پول برای بچه‌ها و نوه هایمان که در آینده مانند ما مجبور به هزینه کردن نباشند شاید فانتزی و ایده آل به نظر رسد. اما اکثر ثروتمندان به عنوان مثال بیل گیتس و مارک زاکربرگ خواستار این موضوع هستند که فرزندانشان راه خود را پیدا کنند تا این که به دسترنج آنها وابسته باشند. بسیاری از این افراد بخش چشمگیری از ثروت خود را به سازمان‌های خیریه برای کمک به نیازمندان اهدا کرده‌اند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  Ashley Revell، اسطوره شرطبندی بر روی تمام زندگی و دارایی

کانال‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی

نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ نشان داد که افرادی که درآمد سالانه آنها زیر ۲۵۰۰۰ دلار است در مقایسه با افرادی که درآمدی بالای ۷۵۰۰۰ دلار دارند به طور قابل توجهی زمان بیشتری صرف برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و بازی‌های ویدئویی می‌کنند. جالب است بدانید ۶۰ درصد افراد ثروتمند اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنند.

خریدن به جای اجاره کردن

برخی ثروتمندان پا را فراتر گذاشته‌ و حتا خود را درگیر خریدن خانه هم نمی‌کنند. طبق نتایج تحقیق برنامه تلویزیونی «خانه‌ها و میلیونرها» با اجرای مایکل کوربت هنرپیشه امریکایی؛ اجاره کردن در میان ثروتمندان بیش از دیگر افراد رواج دارد.

داشتن چندین کارت اعتباری

این موضوع که افراد ثروتمند تمایلی به همراه داشتن پول نقد با خود ندارند قابل درک است اما تصور هم نکنید که کیف پول آنها پر از کارت‌های اعتباری باشد. تنها ۸ درصد ثروتمندان بیش از یک کارت دارند و ۷۷ درصد افراد کم درآمد چندین کارت اعتباری دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آغاز به واریز تسهیلات 1 میلیون تومانی یارانه بگیران از صبح پنج شنبه

مادی گرایی به جای کسب لذت و تجربه معنوی

تحقیقات نشان داده که ثروت و مسائل مادی تنها می‌تواند سبب خوشحالی برای مدت کوتاهی شود اما در عوض تجربیات معنادار است که می‌تواند منجر به رضایت کامل از زندگی شود. به عنوان مثال، ثروتمندان زیادی وجود دارند که گوشی موبایل آنها آیفون قدیمی است اما دائما از سفرهای خود لذت می‌برند.