تبلیغات

با چه قانون هایی به طور مداوم باهوش تر بشیم و پیشرفت کنیم؟

وقتی صرفا به نتایج هر هدفی که تعیین کرده‌اید توجه دارید، فشار زیادی برای انجام کارها حس خواهید کرد. می‌توان به راحتی درباره افرادی که موفق شدند یا افرادی که به طور مداوم پیشرفت می‌کنند قضاوت کرد. افراد موفق هدف‌هایشان را با دقت برمی‌گزینند و برای به جلو رفتن، همیشه یک قدم بیشتر بر می‌دارند.

تفاوت افراد موفق در این است که به جای اینکه بخواهند در طول یکسال فقط چندبار قدم‌های اضافه‌تر و سخت بردارند، روی قدم‌هایی در دسترس و کاملا کاربردی تمرکز می‌کنند.

منظور از قدم اضافه‌تر چیست؟

  • برای یک فروشنده، ایجاد حس‌ فوق‌العاده برای مشتریان و پشتیبانی عالی است
  • برای یک کدنویس، بررسی و تست چندین‌باره کدهای نوشته شده است تا احتمال خطا به صفر برسد
  • برای یک ورزشکار، یک حرکت یا ست بیشتر در هنگام تمرین است

افرادی که یک قدم بیشتر برمی‌دارند در طولانی‌مدت پیشرفت بهتری می‌کنند.

هر فرد بزرگی که شما تحسینش می‌کنید صرفا به خاطر یک حرکت بزرگ به موفقیت نرسیده است. بلکه دلیل موفقیتش انجام یک سری اقدامات مداوم و مستر است. موفقیت بیشتر به میزان استمرار و پایداری شما در انجام رساندن کارهای مهم و پرثمر بستگی دارد. افرادی که عملکرد بسیار بالایی دارند، بیشتر روی فرایند کار تمرکز می‌کنند و کمتر روی نتیجه کار. لازمه رسیدن به موفقیت، تمرین مداوم و بهبود ادامه‌دار کاری است که می‌کنید. باید بدانید این کاری که به طور مداوم انجام می‌دهید در نهایت نتیجه خواهد داد.

اگر حاضر باشید اهداف‌تان را دقیقا مشخص کنید و به شکلی افزایشی زمان و انرژی را روی آن سرمایه‌گذاری کنید، می‌توان گفت به هر هدفی می‌توانید برسید. تداوم در کار به معنای ایجاد عادت‌ها و روتین‌هایی هستند که ما را توانمند می‌سازند. تداوم در کار، یک فرایند تست شده است که در نهایت اثرات آن روی هم جمع می‌شود. اگر تصمیم گرفته‌اید بهبود مناسبی در کارتان داشته باشید و هدف‌تان این باشد که هفته به هفته، ماه به ماه و در نهایت سال به سال پیشرفت کنید، با تداومی که در پیش‌ می‌گیرید همواره انرژی و ظرفیت ذهنی لازم برای به پیش رفتن را خواهید داشت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فوتبالیست های مشهور ایرانی که “گرین کارت آمریکا” دارند + تصاویر

بسیاری از افراد از قانون پیشرفت تبعیت نمی‌کنند. آنها اهداف بزرگی تعیین می‌کنند و می‌خواهند با برداشتن چند قدم بزرگ و مشکل، کار را تکمیل کنند و به هدف برسند. چنین رویکردی نتیجه عکس می‌دهد.

وقتی به خودتان فشار بیاورید که پیشرفت کنید، ممکن است در کوتاه‌مدت به نظر برسد پیشرفت کرده‌اید ولی این رویکرد در طولانی‌مدت‌ باعث رنج و عذاب خواهد بود.

قدم‌های بعدی‌تان در دسترس باشد

رویکرد بهتر این است که روی بهبود روزانه و مستمر تمرکز کنید، به جای اینکه بخواهید روی عملکرد متمرکز باشید. نکته اینجاست که پیشرفت روزانه، چیزی است که باعث دگرگونی می‌شود. این دگرگونی ممکن است در سمت مخالف (پسرفت) نیز باشد. پسرفت‌ها نیز معمولا یکباره اتفاق نمی‌افتد و نتیجه روزهای متمادی است که کارتان را بهبود نداده یا تصمیمات اشتباهی را گرفتید.

هر روز سرکارتان حاضر شوید، خودتان را بهبود بخشید، کارتان را به شکلی که می‌توانید بهتر کنید، برای بلندمدت خودتان را سازمان‌دهی کردید، ارتباطات موثر بسازید. این کارهای ریز و کوچک در نهایت روی همدیگر انباشته شده و نتیجه آنرا خواهید دید. این رویکرد یا ذهنیت شما باعث انعطاف‌پذیری فکری، نتایج بهتر در اغلب کارها و رشد مداوم در حرفه‌ای که دنبال می‌کنید می‌شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  قیمت عجیب گران‌ترین خانه‌ای که تا امروز در دبی فروخته شده‌است

چه بخواهید در کارتان باهوش‌تر باشید، خودتان را بهبود دهید و یا اینکه یادگیری مدام‌العمر را در پیش بگیرید، قانون ساده پیشرفت می‌تواند کمک کند به بهترین شکل ممکن به مقصد برسید.

  • اگر یک مهندس نرم‌افزار هستید، این قانون می‌تواند به معنای این باشد که قبل از انتشار، یک تست دیگر از نرم‌افزارتان بگیرید.
  • آنهایی که روی پروژه‌ی خاصی کار می‌کنند می‌توانند یک ایده‌ یا مفهوم بیشتر که در تشریح پروژه نیامده اضافه کنند و کارشان را یک مرحله بالاتر ببرند.
  • دانشمندان می‌توانند یک آزمایش بیشتر انجام دهند و ورزشکاران می‌توانند یک ست بیشتر به تمرین‌شان اضافه کنند.

اصل پیشرفت تصاعدی و توالی در کار می‌تواند منجر به این شود که شخص به فرایند کار ارزش بیشتری از نتیجه بدهد. اگر شما از فرایند یک کار لذت ببرید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن کار را ادامه دهید و در نهایت موجب می‎شود به نتیجه نهایی و خواسته‌شده برسید. وقتی کاری را قدم به قدم انجام دهید، قصد و نیت‌تان مشخص است و احساس ناامیدی یا مرعوب شدن پیدا نمی‌کنید و کار قابل مدیریت خواهد بود.

با این حال، هیجان کار کمتر خواهد بود زیرا به دنبال یک موفقیت بزرگ یک‌شبه نیستید ولی نتایج کارهای مداوم، معمولا قوی‌تر و پایدارتر است. با هر کاری که می‌کنید در صورت پیگیری فرایند بهبود مداوم، حس خشنودی بیشتری بدست می‌‌آورید.

اغلب مردم فکر می‌کنند در یک سال می‌توانند به چیزهای دست‌نیافتنی برسند و از طرف دیگر اهدافی که در 5 سال آینده می‌توانند به آنها برسند را دست‌کم می‌گیرند.

بهتر است در مسیر درست، قدم‌های کوچک بسیاری بردارید تا اینکه بخواهید یک جهش بزرگ در مسیری اشتباه داشته باشید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  سایت های شرط بندی با بالاترین ضرایب

کتاب اثر مرکب (نوشته دارن هاردی) به همین موضوع اشاره دارد. چیزهای بزرگ نیستند که در انتها روی هم جمع می‌شوند بلکه صدها، هزاران و شاید میلیون‌ها چیز کوچک است که یک شخص یا کار معمولی را از شخص یا کاری فوق‌العاده جدا می‌کند. اگر شما در تداوم‌داشتن دچار چالش هستید، چه در رژیم غذایی، چه در کار جدیدی که می‌خواهید به انجام برسانید، چه ورزش کردن، احتمالا بیشتر تمرکزتان روی شدت و سختی کار (یک جهش بزرگ) است. واقعیت این است که سختی و شدت را نمی‌توان به مدت طولانی تحمل کرد.

اگر می‌خواهید شخصی باشید که همواره در حال پیشرفت است، تلاش نکنید همه‌چیز را به یکباره تغییر دهید یا بهتر کنید زیرا در نهایت هیچ‌چیزی تغییر نمی‌کند. به جای این، روی کارها و اقدامات کوچکی که بیشترین تاثیرات را دارند تمرکز کنید. کارهای کوچکی که می‌دانید به راحتی قابل ادامه‌دادن است را پیش بگیرید. ادامه‌دار بودن کار، مهمتر از میزان سختی آن است.

تبلیغاتcanonbet