تبلیغات

دوبی یک Crypto Valley در یک منطقه آزاد ایجاد می کند

یکی از مسئولان دولتی دوبی اعلام کرده آنها یک کریپتو ولی Crypto Valley در منطقه آزاد کشور ایجاد می کنند و در این منطقه هیچ مالیات شخصی یا شرکتی بر درآمد وجود ندارد. شریک آنها در این پروژه Crypto Valley سوییس است و دوبی در این منطقه خدمات گوناگونی چون دوره ابتدایی برای استارتاپ ها، امکانات کار مشترک، تمرین بلاکچین،‌ آموزش، رویدادها، مشاوره و تامین منابع مالی را ارائه می کند.

مرکز چندکالایی دوبی (DMCC) یک نهاد دولتی دوبی است و روز پنجشنبه در Davos 2020 اعلام کرد یک Crypto Valley در منطقه آزادش، در قلب منطقه تجاری اصلی شهر ایجاد می کند. طبق این خبر، آنها به دنبال پرورش رشد، همکاری و تمامیت در اقتصاد بلاکچین جهانی هستند.

«در واقع Crypto Valley که DMCC ایجاد می کند خدمات مختلفی ارائه می کند: دوره ابتدایی برای استارتاپ های نوپا، امکانات کار مشترک، خدمات خلاقانه برای مشتریان شرکت، تمرین بلاکچین و کارآفرینی، آموزش، رویدادها، مشاوره و تامین منابع مالی.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ارزشمندترین کمپانی شرط بندی جهان

احمد بن سولایم (رئیس اجرایی و مدیر ارشد اجرایی) در این باره اظهار داشت:

این Crypto Valley محیط تجاری پویای شهر را تقویت می کند و از استراتژی وسیع تر دولت امارات برای جذب افراد خلاق، کارآفرین و پیشرو پشتیبانی می کند و در نهایت اقتصاد آینده را شکل می دهد.

گفتنی است DMCC در سال 2002 تاسیس شده و هدف آن، تقویت جریان تجارت کالا در کشور است. در منطقه آزاد آن هم طیفی از خدمات ارائه می شود که می توان به مالیات بردرآمد صفر درصدی برای افراد و شرکت ها اشاره کرد. در ضمن اعضا می توانند تمام سود حاصله را به کشور خودشان واگذار کنند و در این زمینه محدودیتی نیست.

در اکتبر سال 2019، DMCC جایزه منطقه آزاد جهانی سال را از مجله Financial Times Fdi دریافت کرد. این پنجمین سال پیاپی بود که آنها این عنوان را به دست می آوردند. آنها به همراه 85 منطقه آزاد جهانی دیگر در این رقابت شرکت کردند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی کتاب The Compleat Gamester کتاب تاریخی قماربازان

موقعیت جغرافیایی DMCC دقیقا در قلب دوبی است و در آن 100 هزار نفر و 17 هزار عضو شرکت از بیش از 170 کشور و 20 بخش تجاری حضور دارند. شرکت های مذکور طیف گسترده ای دارند: از استارتاپ ها تا شرکت های چند ملیتی. به گفته مسئولین، هر ماه 170 شرکت جدید به DMCC ملحق می شوند و 95 درصد آنها برای اولین بار است که به دوبی می آیند.

در روند ایجاد Crypto Valley شرکت سرمایه گذاری سوییسی Crypto Valley Venture Capital (CV VC) و آزمایشگاه های CV تابعه به DMCC کمک می کنند تا یک استراتژی بلاکچین مناسب ایجاد شود که در راستای استراتژی بلاکچین امارات در سال 2021 است و از استراتژی بلاکچین دوبی توسط شیخ حمدان بن محمد بن رشید آل مکتوم (شاهزاده دوبی و رئیس شورای اجرایی دوبی) پشتیبانی می کند. توافقنامه بین شرکت ها در حاشیه اجلاس اقتصاد جهانی در داووس امضا شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  جدول تاریخ برگزاری لیگ های ورزشی امریکای شمالی برای علاقه مندان به بت

رالف گلابیشنیگ، موسس CV VC و آزمایشگاه های CV در این مورد گفت:

خوشحالیم که وارد منطقه خاورمیانه شده ایم و DMCC شریک بومی و قوی ما در منطقه است. ما می خواهیم شرکای قدرتمندمان را از Crypto Valley به دوبی بیاوریم؛ مثل Coreledger، Inacta، Lykke و Tezos که همین حالا هم در منطقه خاورمیانه فعال هستند.

بدین ترتیب دوبی هم به کشورهایی چون سوییس و فیلیپین می پیوندد؛ کشورهایی که Crypto Valley مخصوص خود را ایجاد کرده اند. فیلیپین Crypto Valley آسیا را ایجاد کرده و به زودی یک فرودگاه اختصاصی برای آن احداث می کند.