تبلیغات

 

قیمت بیت کویین؛ در دوره ای که کرونا همه گیر شده

چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین در دوره ای که بیماری کرونا همه گیر شده است می افتد؟ افت شدید قیمت بیت کوین همسو با بازارهای مالی دنیا، نگاه های همگان را در مورد ارزش این رمزارز مورد تردید قرار داده است. به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران، در حالیکه رویدادهای شبیه به سر رسیدن دوره انتظار زمانی رشد قیمت بیت کوین و رویداد هاوینگ بیت کوین قرار بود افزایشی زیاد در قیمت بیت کوین ایجاد کند، امروز شرایط به گونه دیگری پیش می رود. در این مطلب قصد داریم در دوره بیماری کرونا، پیش بینی سایت ها و افراد مختلف را در رابطه با قیمت بیت کوین تجمیع و منتشر کنیم، شاید بتوان به جمع بندی درستی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در این دوره رسید. برای دیدن آخرین اطلاعات، بر حسب تاریخ به انتهای مطلب مراجعه کنید.

27 اسفند 1398

امروز 27 اسفند 1398 قیمت بیت کوین در مروز 5300 دلار قرار دارد. در طی 1 ماه اخیر قیمت بیت کوین از قیمتی بیش از 10 هزار دلار به عددی زیر 4000 دلار هم رسید! این حجم از نوسان برای بسیاری از تحلیلگران قابل تصور نبود.

با افزایش دامنه ویروس کرونا در کشورهای دنیا، حتی در برخی از تحلیل های به نظر ساده انگارانه، شک و تردیدهایی در مورد آینده بیت کوین طرح شده است. در حالیکه بازارهای بورس در نقاط مختلف دنیا با چالش مواجه شده اند، بانک ها تلاش می کنند تا شرایط را برای مردم و سرمایه گذاران آسان تر کنند، شرایط نقل و انتقال پولی تسهیل شود و این ها همگی باعث شده است تا برخی از بانک ها کارکردهایی مشابه با آنچه رمزارزها به دنبال ارائه آن هستند، ارائه کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بورس دوباره صعودی میشود؟

نمودار قیمت بیت کوین در یک ماه منتهی به 27 اسفند 1398

 

 

پیش بینی تیم دایاپر از قیمت بیت کوین

تیم دایاپر 61 ساله (فارغ التحصیل استنفورد و هاروارد) که یک سرمایه گذار خطرپذیر است و سرمایه گذاری های خیلی خوبی در طی سالیان اخیر انجام داده است، بیش از هر چیزی به خاطر سرمایه گذاری های خوبش در بایدو، هات میل، اسکایپ، تسلا، اسپیس ایکس، انجل لیست، سولار سیتی، رینگ، توئیتر، کوین بیس، رابین هود، توئیچ و فوکس مدیا شناخته می شود. او یک سرمایه گذار نوگرا به شمار می رود که روی خوشی به ایده های خلاقانه و نوآوری ها نشان می دهد.

تیم دایاپر معتقد است وقتی بحران کرونا تمام شود، این بیت کوین است که شروع به رشد و شکوفایی بیشتر خواهد کرد و نه دولت ها و بانک ها! او در توئیتی امروز به این موضوع اشاره کرده است:

آنطور که پایگاه خبری U.Today گزارش کرده است، تیم دایاپر در یک پیش بینی قبلاً گفته بود که بیت کوین به قیمت 250 هزار دلار در سال 2023 خواهد رسید. او در مصاحبه ای اخیراً اعلام کرده است که «بیت کوین صنعت بیمه را متحول خواهد کرد.» دایاپر که منابع بزرگی از بیت کوین را در اختیار دارد، به انتظار دوره پسا کرونا خواهد نشست.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دختر 19 ساله ای که بیشتر از 1 میلیون پوند رو مسابقات شرط بندی اسب سواری برنده شد

مل ماگازین: در حالیکه بازارهای بورس در حال ریزش هستند، بیت کوین طوفان های شدیدتری را تجربه می کند!

مل ماگازین گزارش داده است که در حلیکه که بیت کوین به عنوان یکی از رمزارزهای بسیار پایدار در دنیا شناخته می شود، در پی همه گیر شدن کرونا بیش از 25 درصد ارزش خود را در مقابل ارزهای سنتی از دست داده است.

در کامیونتی رمزارز بازها در Reddit برخی حتی گزارش کرده اند که ممکن است از هزاران دلار تا کل پس انداز خود را در پی اتفاقات پیش رو از دست دهید و برخی دیگر نیز معتقدند باید صبر کرد و وقت تحلیل نیست! هری بل که یک تحلیل گر انگلیسی و مشاور یک صندوق سرمایه گذاری خصوصی در لندن است، باور دارد که در شرایط فعلی باید پول را روی فلزات ارزشمند نگه داشت که مشمول نوسانات زیادی نمی شوند و حتی ممکن است با توجه به نگرانی های موجود با افزایش ارزش در تناسب با ارزهای سنتی مواجه شوند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ارتباط ویروس کرونا با ژن و گروه خونی افراد

اما در سوی دیگر نیز، برخی از تحلیلگران معتقد هستند رمزارزها حتی در بدترین شرایط نیز (شبیه به جنگ جهانی) عاملی برای نجات بشر برای حفظ افت ارزش دارایی مردم و پیشگیری از بحران های مالی هستند.

عمده تحلیلگران: فعلا اظهار نظر نکنیم

بسیاری از تحلیلگران در تماس هایی که با ایشان از طرف مل ماگازین برقرار شده است از اظهار نظر پرهیز کرده اند. آنها باور دارند که شرایط به قدری نوسانات زیاد دارد که اظهار نظر کردن، امری تقریباً غیر ممکن است. بسیاری افت فعلی را ناگزیر و ناشی از افت تمام بازارهای دنیا می دانند و عده ای باور دارند که باید در شرایط فعلی نسبت به خرید بیت کوین و نگهداری آن اقدام کرد!

در ادامه 3 توئیت صورت گرفته در مورد قیمت بیت کوین را مرور می کنیم:

 

اریک وورهیز، باور دارد که بیت کوین و اتریوم به خاطر یک روز گند از بین نرفته اند (اشاره به افت ناگهانی قیمت روز روزهای اخیر)، در ماه های آینده دنیا خواهد دید که ضدشکنندگی یعنی چی!