تبلیغات

 

خشن ترین هواداران را کدام تیم های فوتبالی دارند؟

هواداران فوتبال جزو پرشورترین افراد جهان هستن و تو بهترین حالت اونا هیجان و شور بازی رو می تونن تا حد خیلی زیادی بالا ببرن و به بازی لذت بهتری ررو بدن ولی خوب همیشه هم این جوری نبوده و متاسفانه تو طول تاریخ بودن هواداریی که به جای اینکه به بازیکنان تیم روحیه بدن و اونا رو تشویق کنن با عصبانیت و تعصب و دعوا و گاهی در مراحل خیلی بدتر با وحشی گری هیجان بازی رو از بین بردن و گاهی حتی هم به خودشون و هم به تیم محبوبشون اسیب رسوندن.

در ادامه ما می خوایم تیم هایی که خشن ترین هواداران رو داشتن رو به شما معرفی کنیم و بهتون نشون بدیم که فقط ماها نیستیم که گاهی با تعصباتی که روی تیم های معروفمون داریم، دردسر درست می کنیم، هستن تو دنیا که به مراتب رفتارهای خیلی عجیب تری داشتن و با این تعصب کورکورانه شون تو دنیا معروف شدن و باعث شدن که امروز ما اینجا در موردشون مطلب بنویسیم:

شماره 1Al Masry :

تیم اول این لیست لزوماً یکی از مشهورترین باشگاه های جهان نیست. المصری در لیگ برتر مصر در سال 1920 تأسیس شد و در حال حاضر حضور پر رنگی رو تو تیم های لیگ برتر این کشور پیدا کرده ولی خوب محبویتش به اندازه تیم هایی مثل الاهلی یا زمالک هنوز نرسیده.

تو یه بازی که این تیم با تیم الاهلی داشت، هواداران تیم بخاطر این که از نتیجه بازی راضی نبودن با چاقو، قمه و آتش بازی به هواداران الاهلی حمله کردن و طی اون حادثه 74 نفر به طرز غم انگیزی جان باختند و بیش از 500 هوادار هم زخمی شدن!

گروه هواداران این تیم که اسمشون Ultra Green Eagles بود،  طی نتیجه 3-1 در مقابل الاهلی در سال 2012 بود که در نتیجه 73 نفر دستگیر شدند اما این باشگاه همچنان یکی از خشن ترین هواداران رو داره و به شدت همه در مقابلشون می ترسن و سعی می کنن که خیلی با اونا رو به رو نشن.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ (مسی و رونالدو در یک گروه قرار گرفتند)

شماره 2 : Ferencvaros

باشگاه فوتبال حرفه ای مجارستان Ferencvaros جزو یکی از قدیمی ترین تیم های اروپایی هست که در سال 1899 تاسیس شد. این باشگاه با 29 قهرمانی در لیگ داخلی ، 23 قهرمانی در جام مجارستان ، 6 جام قهرمانی سوپر جام مجارستان و یک فینال جام برندگان جام یوفا به عنوان یکی از تیم های برتر در مجارستان هم شهرت داره و کلی هم طرفدار داره و به خاطر این همه افتخار آفرینی هایی که این تیم داره، سابقه خشونت هوادارانش باعث شده که اخیرا کم کم از شهرت این تیم کاسته بشه. در سال 2013 هواداران در جریان یک بازی دوستانه مقابل تیم انگلیسی لیدز بین هوادارها و  پلیس درگیری ایجاد شد و در همین راستا هم هیئت مدیره فوتبال اروپا یوفا تو چند نوبت به دلیل خشونت، شعارهای نژادپرستانه و به وجود آوردن تشنج و آشوب در طول بازی ها، این باشگاه رو جریمه مالی کردن.  در سال 2014 ، این سوء استفاده نژادی نسبت به بازیکنان تیم مخالف باعث شد که این باشگاه برای مدت زمان نا مشخصی فعالیت خودش رو تو لیگ های اروپایی کنسل کنن.

شماره 3 گالاتاسارای

باورش خیلی سخته که باشگاه سوپر لیگ ترکیه یعنی گالاتاسارای که در سال 1905 تأسیس شد. با گذشت سال ها و با وجود اینکه یکی از موفق ترین باشگاه های فوتبال ترکیه تاکنون هست ولی به دلیل مشکلات و خشونتی که هوادارای این تیم نسبت به تیم های رقیب دارن بسیار معروف شده که خیلی هم برای شهرت این تیم خوب نبوده!

یکی از پر استرس ترین و خشن ترین بازی هایی که تیم گالاتاسارای با تیم ترکی Sari-Kirmizililar داشت بود که تو این بازی درگیری خیلی خشن و وحشتناکی بین طرفداران این دو تیم افتاد و خیلی ها تو اون بازی آسیب دیدن.

بازی پر استرس دیگه ای که این تیم با تیم منچستر یونایتد بود که وقتی قهرمان لیگ برتر منچستریونایتد برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 1993 به ترکیه رفتن و هواداران با نشان هایی که نوشته بود “به جهنم خوش آمدید” ، به بازیکنان خوش آمد گویی می کردن و یا یکی از وحشتناک ترین شعارهایی که اونا می دادن این بود که “این آخرین 48 ساعت زندگی شماست!” و اونا در نتیجه با پرتاب پرتغال و انداختن نور لیزر به چشم دروازه بان در روند بازی اختلال به وجود اوردن.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  کدام کانال‌ها پخش زنده مسابقات فوتبال را پوشش می‌دهد؟

در سال 2000 هم که تیم لیدز بازی در گالاتاسارای داشت، دو تن از هواداران لیدز به طرز غم انگیزی چاقو خوردن و جون خودشون رو از دست دادن و این بازی هم به عنوان یکی از سیاه ترین اتفاقات تو لیگ باشگاه های اروپایی بود.

شماره 4 : River Plate

ریور پلات یکی دیگه از بزرگترین باشگاه های فوتبال در قاره آمریکای جنوبی هست اما تاریخچه خوب و پر از افتخار اونا طی یک رقابت سخت با طرفداران تیم  بوئنوس آیرس ، بوکا جونیورز ، لکه دار شد که طی اون بازی یکی از هواداران این تیم در سال 1958 به قتل رسید و برای همیشه در خاطرها باقی موند، در سال 2003 هم اتفاق مشابهی باز رخ داد و طی انجام یک بازی و دعوای لفظی هواداران دو تن دیگه از هواداران این باشگاه کشته شد.

رقابت بین ریور و بوکا همیشه جزو پر حاشیه ترین اتفاقات در طول قدمت این باشگاه بوده و هست و در سال 1968 باز هم بین هواداران درگیری به وجود اومد و در نهایت به کشته شدن 71 هوادار در ورزشگاه به اتمام رسید.

شماره 5 : Millwall

در 3 ژوئن 2017 سه هوادار افراطی با کشتن 7 نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگه در لاندن بریج لندن یکی از وحشتناک ترین اتفاقات در باشگاه های لیگ اروپا بود که وقتی این اقدام وحشتناک رو انجام داد با صدای بلند اعلام کرد که من از طرفداران تیم Millwall هستم و حتی قصد حمله به ماموران پلیس رو هم داشت. کلا تیم Millwall در انگلستان به داشتن هواداران دو آتیشه که تعصب خیلی زیادی روی این تیم دارن معروف هستن و برای این تیم هر کاری رو انجام میدن و طبق آماری که ما نسبت به این تیم گرفتیم متوجه شدیم که خشونت بین هواداران این تیم قدمتی طولانی داره و اولین خشونت ها بین هواداران رو می تونیم از سال 1905 بگیم که وقتی Millwall با رقبای محلی خودش یعنی West Ham بازی داشت و طی اون رقابت بخاطر درگیری شدید بین این دو هوادار بازی نیمه تمام به پایان رسید و در سال 2002  اوضاع به حدی رسید که پلیس انگلیس حتی تهدید به شکایت از این باشگاه در مورد رفتارهای طرفداران دو آتیشه این تیک کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  نفت به پایین ترین قیمت در سی سال گذشته رسید

شماره 6 : FK Sarajevo

جنگ های داخلی یوگسلاوی بین سال های 1991 تا 2001 آغاز شد و تخمین زده می شه که 140،000 غیرنظامی جان خودشون رو طی این جنگ ها از دست دادن و بیش از 4 میلیون نفر آواره شدن و زندگی میلیون ها نفر در طی اون سال ها از هم پاشید و همین جنک های داخلی باعث شد که کشور یوگسلاوی به چندین قسمت تقسیم بشه و بنابراین جای تعجب نداره که گروهی از هوادارانش که تو اون دوران تاریکی زندگی می کردن، الان به عنوان یکی از خشن ترین مجموعه های هواداران فوتبال در اروپا شناخته بشن.

FK Sarajevo تو لیگ های بوسنی بازی می کنه. جناح شیطانی این باشگاه به نام Horde Zla (هورد اهریمنی) شناخته شده و به خاطر اغتشاش با هواداران تیم رقیب و حتی ضرب و شتم دو هوادار شدیدا معروف شده و هر بار که این دو تیم د مقابل هم قرار می گیرن اصلا اتفاقات خوبی بین این دو هوادار اتفاق نمیوفته و همیشه انتظار ترسناک ترین اتفاقات بین اونا بوده و هست.