تبلیغات

سرگذشت برندگان خوش شانس لاتاری بریتانیایی

دیوید و کارول مارتین David and Carol Martin که عنوان بزرگترین برندگان لاتاری در تاریخ انگلستان را دارند قطعاً از ثروت یک شبه خود لذت می‌برند. آنها پس از برد بخش اندکی از آن را برای بلیط هواپیمای فرست کلاس هزینه کردند تا دختر ۲۶ ساله خود لیزا را از استرالیا به انگلستان باز گردانند.
این برندگان لاتاری انگلستان به طور تصادفی در صبح یکشنبه‌ای متوجه شدند که برنده جکپات هستند. آنها نه تنها برنده جکپات لاتاری شدند بلکه بعنوان افراد رکورد دار، توجه جهانیان را به خود جلب کردند زیرا مبلغ ۶۶ میلیون پوند بزرگترین جکپات لاتاری تاریخ انگلستان محسوب می‌شود.

سرگذشت برندگان لاتاری بریتانیایی

اولین کاری که والدین در این مواقع انجام می‌دهند چیست؟ با فرزندانشان تماس می‌گیرند و آنها را از خبرهای خارق العاده مطلع می‌کنند!
این دقیقاً همان کاری است که این زوج تازه میلیونر انجام دادند. آنها بلافاصله با دختر خود لیزا مارتین که در ملبورن استرالیا زندگی می‌کند تماس گرفتند تا خبرهای شگفت انگیز را با وی به اشتراک بگذارند. اگر فرزندی باشد که لیاقت دریافت بهترین‌ها را از والدین خود داشته باشد همین لیزا است:
لیزا مدیر مالی در یک کمپانی معتبر است و در سال ۲۰۱۱ از منزل خانوادگی در‌ هاویک Hawick اسکاتلند به استرالیا نقل مکان کرد. قبل از این حرکت بزرگ، لیزا به عنوان مشاور خدمات مشتری در شورای مرزی اسکاتلند کار می‌کرد.
هم‌چنین با نگاهی به پروفایل لیزا در لینکدین در می‌یابیم که وی پنج سال را به عنوان مدیر کمپانی براونی گذراند و قبل از آن‌كه به این کمپانی برود تحت عنوان مأموریت داوطلبانه در یك موسسه خیریه خدمات اجتماعی استرالیا، ۱۸ ماه را به مراقبت از سالمندان پرداخته بود.
پدر و مادر وی حال منتظر بودند تا پس از یک سال با دخترشان دیدار کنند.
خانم مارتین گفت: «لیزا استرالیا را دوست دارد و در تلاش بوده است تا اقامت این کشور را به دست آورد. او بیش از پنج سال در استرالیا بوده و آخرین بار در کریسمس  او را دیده‌ایم. نمی‌توانیم برای دیدار دوباره وی صبر کنیم. با وجود اتفاقات اخیر منطقی به نظر نمی‌رسد که در کنار هم نباشیم.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی و دانلود فیلم Poker Face محصول 2022

روزی که فهمیدند برنده لاتاری شده‌اند

بازگردیم به روزی که خانواده مارتین فهمیدند برنده بزرگترین جکپات لاتاری بریتانیا شده‌اند. آنها گفتند که پس از بررسی بلیط برنده لاتاری خود که از فروشگاه موریسون خریداری کرده بودند تا صبح به یکدیگر و بلیط‌ها خیره شده بودند.
خانم مارتین گفت: «ما فقط به هم نگاه می‌کردیم و می‌گفتیم: نه غیر ممکنه.»
سپس بعد از آن خوردن چندین فنجان چای‌ با لیزا که در حال رفتن سر کار بود تماس گرفتند و خبر برد را با وی به در میان گذاشتند.
خانم مارتین می‌گوید: «او فکر می‌کرد اتفاق بدی رخ داده است زیرا ما معمولاً فقط از طریق اسکایپ یا واتس اپ تماس می‌گیریم تا هزینه‌ها را کم کنیم. بنابراین وقتی با تلفن منزل تماس گرفتیم او واقعاً نگران شده بود. سپس به او گفتیم که ما برنده ۶۸ میلیون دلار استرالیا شده‌ایم. او نمی‌توانست این اتفاق را باور کند و فکر می‌کرد که با او شوخی می‌کنیم.»
این زن و شوهر سرانجام با محل کار خود تماس گرفته و تقاضای مرخصی بعلت بیماری کردند. اما از آنجایی‌ که هرگز تا قبل از این بیمار نشده بودند همكاران كارول حدس زدند كه اتفاقی افتاده است.
نکته جالب این است که آنها اصلاً برای جشن به این بزرگی آماده نبودند. وقتی دوستان به آنها گفتند که برد به این بزرگی را بایستی با یک بطری شامپاین جشن بگیرند تازه فهمیدند که آنها حتی گیلاس‌های مناسب برای نوشیدن شامپاین را ندارند. البته بلافاصله به سوپر مارکت محل رفته و یک ست مخصوص به قیمت ۵ پوند خریداری کردند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چرا برخی از بازیکنان پوکر برای ارزیابی مهارتهایشان دچار توهم می شوند؟

حتی همسایه آنها هم برنده لاتاری انگلستان بود

درست بیش از یک دهه پیش، همسایه مارتین‌ها نیز تجربه مشابهی با لاتاری داشتند و عضوی از باشگاه برندگان لاتاری محسوب می‌شدند. برایان نیکول  Brian Nichol و همسرش که از طریق یک سندیکا در لاتاری شرکت کرده بودند برنده جایزه ۵۰۰،۰۰۰ پوندی شدند اما بعد از تقسیم پول نقد بین سهامداران سندیکا، تنها مبلغ ۹۴۰۰ پوند نصیب آنان شد.
برایان نیکول گفت: «این داستان به اندازه کافی شگفت انگیز است زیرا اکنون دو برنده لاتاری در این خیابان وجود دارند. من به عنوان بخشی از سندیکای ۴۹ نفره، حدود نیم میلیون پوند برنده شدم. این برد در نهایت برای من معادل ۹۰۰۰ پوند بود. بنابراین پیروزی دیوید و کارول فقط کمی ‌بزرگتر از جایزه من است. من کل جایزه‌ام را در تعطیلات سه هفته‌ای در فلوریدا صرف کردم.»
وی گفت که این زن و شوهر افرادی دوست داشتنی بودند که سزاوار این برد بزرگ بوده‌اند. وی هم‌چنین گفت که آنها بقدری بی سر و صدا زندگی می‌کنند که حتی متوجه جشن گرفتن آنها هم نشده است.
آقای نیکول افزود: «ما ۱۶ سال با همسایه بوده‌ایم و آنها همیشه همسایگان بسیار دوست داشتنی‌ و مهربانی بوده‌اند، اگر انتخاب با ما بود هم نمی‌توانستیم همسایگان بهتری داشته باشیم. من وقتی خبر را فهمیدم که دخترم به من زنگ زد و گفت که خانواده مارتین اکنون رکورد دار در بین برندگان لاتاری هستند من هیچ فریادی از خانه آنها نشنیدم. آنها انسان‌های بسیار آرامی هستند و زیاد بیرون نمی‌روند اما دیوید یک بازیکن گلف بسیار مشتاق است.
او اکنون قادر خواهد بود باشگاه گلف راکسبورو Roxburghe Golf Club را خریداری کند. این خبر بسیار خوبی برای این شهر است بخصوص که پس از تعطیلی کارخانه نساجی ۱۲۰ خانواده شغل خود را از دست داده‌اند. من برای این خانواده و ثروت‌شان بسیار خوشحالم.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تجربه برنده شدن در لاتاری در ۱۰ قدم

برنامه‌هایی برای برندگان لاتاری

آقای مارتین گفت که به غیر از کمک به قربانیان سیل و طوفان‌های اخیر، دوست دارد به تماشای تعدادی از مسابقات ورزشی مانند ویمبلدون و مسابقات گلف مسترز برود.
بیلی‌هاش Billy Hush، نایب رئیس باشگاه گلف محلی گفت: «صادقانه بگویم که این پول نمی‌توانست توسط فرد بهتری برده شود. شما نمی‌توانید فرد دیگری پیدا کنید که بیش از دیوید سزاوار این جایزه باشد.»
آقای مارتین هم‌چنین فاش كرد كه می‌خواهد یک خودروی رنج روور اتوماتیک برای کارول بخرد.