تبلیغات

مقایسه: لیونل مسی در مقابل آیفون !

نشریه تلگراف در نوشته‌ای به مقایسه دو پدیده سال های اخیر در دنیال فوتبال و تکنولوژی پرداخته است که هر کدام از آنها به نوعی جهان را تغییر داده‌اند.

این نوشته با این جمله شروع شده است: «هرچند وقت یکبار، پدیده‌ای انقلابی ظهور می‌کند که همه چیز را تغییر می‌دهد.»
.
اوایل سال ۲۰۰۷استیو جابز اپل را برای اولین بار به جهان معرفی کرد، محصولی که انقلابی در دنیای گوشی های موبایل برپاکرد. تقریبا در همین زمان آوازه نوجوانی به نام “لیونل مسی” بر سر زبان‌ها افتاده بود.
.
با تمام فراز و نشیب ها این دو پدیده معاصر در سال ۲۰۱۲ درخشیدند. اپل به فروش ۳۰۰ میلیون دستگاه موبایل در این سال رسید. مسی نیز بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ رکوردی منحصر به فرد را به نام خود زد؛ او در این چهار سال پیاپی چهار بار برنده توپ طلا شد.
.
پس از گذشت بیش از یک دهه از ظهور همزمان مسی و آیفون، و با در نظر گرفتن جایگاه آنها بین مردم و تاثیر مستقیم آنها بر دنیای تکنولوژی و مستطیل سبز، انقلاب آنها همواره در حال تکامل است: از حذف دگمه فیزیکی “home” از آیفون تا تغییر پست مسی به سمت راست خط هجومی بارسا.
.
با وجود اوج گیری مداوم اپل و مسی ، اما تغییراتی در این دو پدیده در حال رخ دادن است. اپل برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که مانند قبل تعداد فروش دستگاه‌های خود را بطور رسمی اعلام نمی کند. مسی نیز برای همپا شدن با نسل جدید از بازیکنان، نیاز به آپدیت نرم‌افزاری سبک بازیش دارد: برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ میانگین گل در هر بازی مسی کاهش پیدا کرده است و به نظر می آید او از زمانی که در هر فصل ۵۰ گل میزد فاصله گرفته است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  وزیر ارتباطات ایران تقلب در نظرسنجی صداوسیما را تایید کرد

منبع: مجله دنیای شرط بندی