تبلیغات

 

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • دستاوردی خارق‌العاده : رونالدو اولین بازیکن قهرمان در ایتالیا،‌انگلیس و اسپانیا

دستاوردی خارق‌العاده : رونالدو اولین بازیکن قهرمان در ایتالیا،‌انگلیس و اسپانیا

ستاره پرتغالی به تنها بازیکنی مبدل شد که 3 عنوان قهرمانی در سه لیگ معتبر اروپایی را کسب کرده است.

رونالدو به همراه یوونتوس به عنوان قهرمانی سری آ دست یافت تا در اولین حضورش در سری آ اولین قهرمانی را کسب کند.

ستاره پرتغالی با کسب این عنوان به تنها بازیکنی مبدل شد که عنوان قهرمانی در لیگ برتر جزیره، لالیگا و سری آ را کسب کرده است.لازن به ذکر است ستاره‌های وجود دارند که در 3 لیگ معتبر قهرمان شده اند اما رونالدو در سه تنها ستاره‌ای است که در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا توانسته قهرمان شود.

پس از قهرمانی در انگلیس و اسپانیا، حالا فوق ستاره پرتغالی، قهرمانی در ایتالیا را هم تجربه کرد تا از این بابت در تاریخ فوتبال بی همتا باشد.

دیدار دو تیم یوونتوس و فیورنتینا با پیروزی 2-1 بیانکونری همراه بود و آنها چند هفته مانده به پایان سری آ، هشتمین اسکودتوی پیاپی خود را قطعی کردند.

با قهرمانی یوونتوس، حالا کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که در هر سه کشور اسپانیا، انگلیس و ایتالیا قهرمان لیگ شده است. بیانکونری پیش از رونالدو هم قهرمان سری آ بود اما با ستاره پرتغالی، 5 هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کرد. آنتونیو کاسانو در این مورد گفت:

یوونتوس با امضای قرارداد با رونالدو، قهرمانی هایش در ایتالیا را حداقل تا سال 2022 قطعی کرد. یعنی سالی که قرارداد کریستیانو تمام می شود.
رونالدو در حالی در کشورهای مختلف به قهرمانی رسیده که معتقد است لیونل مسی هم باید مانند او چالش ها مختلف را تجربه کند. وی چند ماه پیش در اظهار نظری جنجالی گفت:

من در لیگ پرتغال، تیم ملی پرتغال، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا بازی کرده ام اما او هنوز در اسپانیا است. از نظر من زندگی یک چالش است و من این را دوست دارم. شاید او هم بخواهد چالش های دیگری را نیز تجربه کند.
همه در این مورد با رونالدو موافق نیستند. مثلا زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سابق یوونتوس و بارسلونا در واکنش به صحبت های رونالدو گفته بود:

رونالدو در مورد چالش صحبت می کند اما تصمیم گرفت به تیمی برود که با چشم بسته هم قهرمان سری آ می شود. چرا به تیم ضعیف تری نرفت تا آنها را به اوج برساند؟ انتقال به یووه اصلا یک چالش به حساب نمی آید. همه می دانند یووه یکی از بهترین تیم های جهان است.
با وجود همه این ها، نقش رونالدو در بازی های یوونتوس در این فصل انکار ناپذیر بود. او باعث شد فاصله تیم های سری آ با یوونتوس بیشتر از قبل شود. یوونتوس در این فصل از هفته دوم تا پایان در صدر جدول بود و از 17 بازی ابتدایی فصل، 16 پیروزی به دست آورد. در واقع کسب 53 امتیاز از 58 امتیاز ممکن در نیم فصل، یک رکورد در تاریخ سری آ به حساب می آید. کریستیانو رونالدو با 19 بار گلزنی، نقش تعیین کننده ای در موفقیت یوونتوس در این فصل داشت. او همچنین با 8 پاس گل، در این زمینه در سری آ نفر دوم بود.

جالب هست بدونید قبل از شروع فصل ضریب پیش بینی این رکورد و بردن جام برای رونالدو در سایت بت 365 که جزو معترترین سایت های شرط بندی جهان هست 8 بود. و تا جایی که من اطلاع دارم خیلی از دوستان این شرط رو زده بودن .

بیشتر بخوانید : زندگینامه کریستیانو رونالدو از ابتدا تا امروز

جورج هربرت شاعر انگلیسی قرن 17 می گوید فقر گناه نیست. پسر قصه ما هم گناهی نداشت که با فقر به دنیا آمد حتی گناهی هم نداشت که به خاطر بیماری قلب تا خداحافظی از فوتبال پیشرفت. اما بی شک برای پسر بچه ای که با لباس های خواهرانش توپ درست می کرد و فوتبال بازی می کرد، ستاره نشدن یک گناه بود و او این گناه را مرتکب نشد.
کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو، متولد 5 فبریه سال 1985، در شهر فونچال ایالت مادیرا، پرتغال است. وی عضو باشگاه رئال مادرید اسپانیا و کاپیتان تیم ملی پرتغال است. کریس رونالدو در سن 23 سالگی اولین توپ طلای خود را دریافت کرد و در سال های 2013 و 2014 دومین و سومین و در سال 2016 چهارمین توپ طلای خود را کسب کرد. رونالدو در سن 28 سالگی 400 گل خودش در رده ی حرفه ای را به ثمر رساند. رونالدو اولین پرتغالی است که چهار توپ طلا برده است و اولین بازیکنی است که 4 کفش طلا اروپا را در کارنامه دارد. در 100امین سالگرد فدراسیون فوتبال پرتغال ، رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال پرتغال معرفی شد، همچنین رونالدو به همراه منچستریونایتد و رئال مادرید 16 جام کسب کرده است.
رونالدو فوتبالش را از تیم آندورینا آغاز کرد. دو سال در آندورینا حضور داشت و بعد از آن به تیم ناسیونال منتقل شد و در سال 1997 به اسپورتینگ لیسبون پیوست. پس از درخشش خیره کننده در لیسبون توسط سر الکس فرگوسن  در سال 2003 با قراردادی به مبلغ 15 میلیون یورو راهی منچستریونایتد شد. . رونالدو پس از 6 سال افتخار آفرینی در لباس شیاطین سرخ در سال 2009 با انتقالی به مبلغ 94 میلیون یورو به رئال مادرید  رفت و تبدیل به گرانترین بازیکن جهان شد. در می 2012 رونالدو به رکورد گلزنی در مقابل تمام تیم های لالیگا در یک فصل دست یافت و در فصل بعد رکورد گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را با 17 گل بدست آورد.
کریستیانو رونالدو در سن 18 سالگی ، و در آگوست 2003 اولین بازی اش را برای تیم ملی  پرتغال انجام داد و حال از 100 بازی ملی فراتر رفته است، وی همچنین اولین پرتغالی است که به 50 گل ملی رسیده است و وی بهترین گلزن تاریخ پرتغال است.
ابتدا زندگی
رونالدو در سان آنتونیو در همسایگی شهر فونچال در ایالت مادیرا به چشم به جهان گشود. او کوچکترین فرزند ماریو آویرو و خوزه آویرو است. مادرش آشپز بود و پدرش باغبان شهرداری. پدرش نام رونالدو را از اسم رونالد ریگان رییس جمهور آمریکا گرفته است. او یک برادر بزرگتر و دو خواهر بزرگتر از خودش دارد. رونالدو یک کاتولیک است و اعلام کرده است در کودکی در فقر زندگی می کرده است و مجبور بوده است اتاقش را با برادر و خواهرش تقسیم کند.
رونالدو در کودکی به خاطر اینکه به طرف معلم صندلی پرت کرد از مدرسه اخراج شد و در این باره گفت آن معلم به من احترام نمی گذاشت. رونالدو در 14 سالگی تصمیم گرفت وارد دنیا حرفه ای  فوتبال شود و به استعدادش پی برد. رونالدو در سن 8 سالگی به تیم آماتور آندورینا پیوست. جایی که پدرش مسئول تدارکات تیم بود. در سال 1995 به ناسیونال پیوست و با این تیم قهرمان شد. بعد از آن به مدت سه روز در تست های باشگاه اسپورتینگ حضور داشت و تیم شهر لیسبون با وی قرارداد امضا کرد.
اسپورتینگ لیسبون
رونالدو به تنها بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شد که در تیم های زیر 16 سال ، زیر 17 سال ، تیم ب و تیم اصلی در یک فصل بازی کرده است. در 7 اکتبر 2002 در اولین بازی اش برای اسپورتینگ دو گل زد. رونالدو در همان سال در یورو زیر 17 سال شرکت کرد. سال 2000 اتفاقی برگ تازه از زندگی او رقم خود، در سن 15 سالگی بیماری تپش قلب در رونالدو تشخصیص داده شد و مجبور شد به بیمارستان برود و عمل لیزر انجام دهد. این بیماری ممکن بود او را برای همیشه از فوتبال دور کند. اما رونالدو صبح وارد بیمارستان شد و در آخر شب بعد از عمل از بیمارستان خارج شد و بعد از چند روز به تمرینات بازگشت.
دوران نوجوانی رونالدو با لباس اسپورتینگ لیسبون
آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال از رونالدو دعوت کرد تا به کمپ آرسنال بیاید، در این میان تیم های بارسلونا و لیورپول نیز به دنبال رونالدو بودند اما در بازی یونایتد و اسپورتینگ در لیسبون که با پیروزی 3 بر1 اسپورتینگ همراه بود. عملکرد رونالدو تمام یونایتدی ها را متعجب کرد و سر الکس فرگوسن رونالدو را به خدمت گرفت.
منچستر یونایتد
رونالدو در فصل 2003/04 با مبلغ ۱۲ میلیون پوند به باشگاه فوتبال منچستر یونایتد پیوست. او نخستین فوتبالیست پرتغالی این باشگاه بود. کریس قصد داشت در منچستر پیراهن شمارهٔ ۲۸ را بپوشد، اما الکس فرگوسن درخواست او را نپذیرفت و گفت:«تو باید پیراهن شمارهٔ ۷ را بپوشی که پیش از این، بازیکنان افسانه‌ای باشگاه از جمله جورج بست، برایان رابسون، اریک کانتونا و دیوید بکهام آن را می‌پوشیدند و این برای تو یک افتخار است.
او در نخستین مسابقهٔ خود در منچستر، ۶۰ دقیقه مقابل بولتون واندررز بازی‌ کرد. وی نخستین گل خود در این باشگاه در ماه نوامبر، در یک ضربهٔ آزاد مقابل پورتسموث به‌ ثمر رساند. پس از ماه نوامبر، رونالدو هزارمین گل تاریخ باشگاه منچستر  مقابل میدلزبورو را به‌ ثمر رساند؛ اگرچه منچستر در این بازی شکست‌ سنگینی متهم شد.
در نوامبر و دسامبر ۲۰۰۶، رونالدو به‌ عنوان بازیکن برتر ماه لیگ انگلستان برگزیده‌ شد. او پس از دنیس برکمپ و رابی فاولر سومین بازیکن تاریخ لیگ انگلستان است که طی دو ماه متوالی به‌ عنوان بازیکن برتر برگزیده شده‌ است.
در فصل بهار سال ۲۰۰۷، خبر ورود رونالدو به رئال مادرید منتشر گردید. رئال آماده بود تا ۸۰ میلیون یورو برای خرید او پرداخت‌ کند. با این حال، او پیشنهاد رئال را نپذیرفت و قراردادی معادل ۱۲۰ هزار یورو به‌ شکل هفتگی با منچستر تمدید کرد. رونالدو گران‌ قیمت‌ ترین بازیکن تاریخ باشگاه منچستر یونایتد از لحاظ دریافت حقوق بوده‌ است.
فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷
در فصل ۰۸–۲۰۰۷، رونالدو با خطایی که بر روی ریچارد هیوز انجام‌داد، کارت قرمز گرفت و از سه‌ بازی منچستر محروم‌شد. در بازی منچستر و اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان اروپا ۰۸–۲۰۰۷، هردوگل منچستر را رونالدو به‌ باشگاه پیشین خود زد. وی در ماه دسامبر همین سال، توپ طلای فوتبال به ریکاردو کاکا داده‌ شد و رونالدو بر جایگاه دوم ایستاد؛ اما لیونل مسی را پشت سر گذاشت و او سوم شد. او در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا، در ۱۱ بازی، ۸ گل به‌ ثمر رساند. در ۱۹ مارس، رونالدو نخستین‌ بار در بازی با بولتون واندررز، بازوبند کاپیتانی منچستر را بر بازو بست. این بازی با پیروزی ۰–۲ منچستر خاتمه‌ یافت که هر دو گل را رونالدو به‌ ثمر رساند. او با به‌ ثمر رساندن ۳۳ گل در این فصل، رکورد جورج بست با ۳۲ گل را شکست. در پایان فصل، او کفش طلای اروپا را به‌ دست آورد و با هشت امتیاز بیشتر نسبت به دنیل گویزا، بر جایگاه نخست ایستاد.
منچستر در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا ۰۸–۲۰۰۷ به مصاف تیم فوتبال چلسی رفت. منچستر در آغاز، بازی را به‌ دست گرفت و گل نخست را به‌ ثمر رساند، چلسی گل تساوی را زد و در پایان 90 دقیقه تلاش بازی با با تساوی ۱–۱ خاتمه‌ یافت تا تکلیف تیم قهرمان در وقت های اضافه مشخص شود. سی دقیقهٔ وقت‌های اضافه نیز بدون گل سپری‌ شد و بازی به ضربات پنالتی کشیده‌ شد. منچستر 7 پنالتی زد که تنها پنالتی رونالدو به گل تبدیل نشد. در طرف مقابل هم جان تری و نیکولا آنلکا پنالتی‌ هایشان را گل‌ نکردند و در پایان، منچستر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.اشک های رونالدو در پایان یکی از صحنه های ماندگار در این رقابت ها برای هواداران منچستر بود. در پایان فصل، با حساب همهٔ مسابقات، او ۴۲ گل به‌ ثمر رسانده که هنوز هم در زندگی حرفه‌ای او یک رکورد محسوب می‌شود. رکورد بهترین گلزن منچستر در یک فصل، دست دنیس لا است که رونالدو موفق‌ نشد این رکورد را بشکند.
فصل ۲۰۰۹–۲۰۰۸
اسکای اسپورت در ۵ ژوئن گزارش‌داد: «رئال مادرید با قیمت سال گذشته باری دیگر به رونالدو پیشنهاد پیوستن به کهکشانی‌های مادریدی را داده است.» بنابراین، منچستر یونایتد این درخواست غیرقانونی رئال را به فیفا گزارش‌داد. حدس‌ها و گمانه‌ زنی‌ها در ۶ اوت به پایان‌ رسید؛ هنگامی که رونالدو اعلام‌ کرد که تنها یک سال دیگر در منچستر خواهد ماند.
در ۱۵ نوامبر، او ۱۰۰امین و ۱۰۱امین گل خود در منچستر را مقابل استوک سیتی به‌ ثمر رساند و در پیروزی ۰–۵ منچستر سهیم‌ بود و رونالدو این روز را جشن‌ گرفت. او با سه‌ رقمی‌شدن تعداد گل‌ های خود در این باشگاه، در فهرست ماندگارترین بازیکنان منچستر قرار گرفت. در ۲ دسامبر، توپ طلای اروپا به او تعلق‌ گرفت و با کسب ۴۴۶ امتیاز در مجموع و ۱۶۵ امتیاز بالاتر از لیونل مسی، بر جایگاه نخست ایستاد. پیش از او، واپسین کسی که توپ طلای اروپا را در باشگاه منچستر یونایتد به‌ دست آورده‌ بود، جورج بست بود که این موفقیت را در سال ۱۹۶۸ به‌ دست آورده‌ بود.
او در روز ۸ ژانویه، با خودروی فراری خود تصادفی شدیدی داشت، اما آسیبی به وی نرسید. چهار روز بعد، او به‌ عنوان بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده‌ شد؛ افتخاری که پیش از او واپسین‌ بار برای پرتغال، لوئیس فیگو در سال ۲۰۰۱ کسب کرده‌ بود.
او نخستین گل خود در این فصل لیگ قهرمانان اروپا را مقابل اینترمیلان در مرحلهٔ یک‌ هشتم نهایی به‌ ثمر رساند. در مرحلهٔ بعد، از فاصلهٔ ۴۰ متری به پورتو پرتغال گل‌زد و به یکی از بهترین گل‌هایش در زندگی حرفه‌ای تبدیل‌ شد و هم‌ چنین، جایزه پوشکاش فیفا را دریافت‌ کرد. منچستر دوباره به مرحلهٔ پایانی رسید؛ اما ۰–۲ از بارسلونا شکست‌ خورد و نایب‌ قهرمان شد.
در ۱۱ ژوئن، منچستر یونایتد پیشنهاد بی قید و شرط ۸۰ میلیون پوندی رئال مادرید را پذیرفت و رونالدو به کهکشانی‌ های مادریدی پیوست. رونالدو پس از رفتن به رئال مادرید دربارهٔ الکس فرگوسن گفت: «الکس فرگوسن، پدر من در ورزش بوده‌ است، و یکی از مهم ترین عوامل موثر در زندگی من است.»
رئال مادرید
فصل ۲۰۱۰–۲۰۰۹
در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹، باشگاه فوتبال رئال مادرید تأیید کرد که رونالدو در ۱ ژوئیه به این باشگاه خواهد پیوست. رونالدو شش سال با این باشگاه قرارداد امضا کرده‌ است. این باشگاه هر فصل ۱۳ میلیون یورو و در مجموع شش سال، ۹۴ میلیون یورو به او پرداخت خواهد کرد و قیمت خروج او از رئال ۱ میلیارد یورو تعیین‌ شده که یک رکورد است. طی مراسم استقبال از او در ۶ ژوئیه، ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آمدند که این تعداد استقبال‌ کننده نیز یک رکورد به‌ شمار می رفت. این تعداد استقبال‌ کننده، رکورد ورود دیگو آرماندو مارادونا به باشگاه فوتبال ناپولی را شکست. پیش از این، رکورد استقبال‌ کنندگان مادریدی دست خاویر ساویولا بوده‌ است. رونالدو در بدو ورود به باشگاه رئال شماره 9 را بر تن می کرد.
برای آماده‌سازی رونالدو در رئال، یک بازی میان رئال و شامروک روورز انجام‌ داد. این بازی با گل دقایق پایانی کریم بنزما پایان‌ یافت. رونالدو نخستین گلش در باشگاه جدید خود را مقابل باشگاه فوتبال ال‌دی‌یو کیتو در اکوادور به‌ ثمر رساند. نخستین گل او در لا لیگا، مقابل باشگاه فوتبال دپورتیوو لاکرونیا بود. او فصل خوبی را با رئال در لیگ قهرمانان اروپا ۱۰–۲۰۰۹ تجربه‌ کرد و در مرحلهٔ گروهی، دوبار با ضربهٔ آزاد به باشگاه زوریخ گل‌ زد و در پایان، رئال بازی را ۲–۵ برد. این دوگل، نخستین گل‌ های او در رئال در لیگ قهرمانان اروپا بود. سپس با به‌ ثمر رساندن دوگل مقابل ویارئال، رکورد تعداد گل‌های باشگاه را شکست. در بازی بعدی لیگ قهرمانان اروپا، دوگل را مقابل باشگاه فوتبال المپیک مارسی به‌ ثمر رساند و سپس دچار آسیب‌ دیدگی مچ پا شد و به‌ سختی مقابل باشگاه سویا بازی‌ کرد.
در ماه اکتبر، در بازی با تیم ملی فوتبال مجارستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، دوباره مچ پای او آسیب‌ دید و نتوانست تا ماه نوامبر فوتبال بازی‌کند. او هم‌ چنین در بازی ال کلاسیکو که رئال بازی را ۰–۱ به بارسلونا واگذار کرد، از مصدومیت مچ پا رنج می‌برد. رئال در این فصل در لا لیگا به مقام دوم رسید و در یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از المپیک لیون شکست‌ خورد و نتوانست به مرحلهٔ یک‌ چهارم نهایی راه پیدا کند.
فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۰
با خروج رائول گونزالس از رئال، پیراهن شمارهٔ ۷ این باشگاه به رونالدو واگذار شد. در ۲۳ اکتبر، او رکورد فردی خود را در بازی مقابل ریسینگ سانتاندر افزایش‌ داد و چهار بار گلزنی‌ کرد. رکورد تعداد گل‌های او در یک ماه، ۱۱ گل است که سه‌ گل را نیز در لیگ قهرمانان اروپا به‌ ثمر رسانده‌ است. پیش از شکست سنگین ۰–۵ رئال در ال کلاسیکو، او برای دومین بار اتلتیک بیلبائو را هت تریک کرد. رئال همچنین در مسابقات کوپا دل ری ۱۱–۲۰۱۰، باشگاه لوانته را ۰–۸ شکست‌ داد.
کریستیانو رونالدو
رئال در این فصل، آغاز موفقی‌ داشت و چندین رکورد باشگاه را شکست. رئال فصل جدید لا لیگا را با پیروزی مقابل ختافه و ویارئال آغاز نمود. رونالدو در بازی مقابل ویارئال، روی پاس ریکاردو کاکا، رئال را به‌ گل رساند. بعدها، آمار گلزنی او بارها افزایش و کاهش‌ یافت. در ۳ مارس، او در مقابل مالاگا هت‌ تریک کرد و طی یک جراحی جزئی، مجبور شد دو هفته از میادین به دور باشد. در ماه آوریل، او بار دیگر به فوتبال بازگشت و در پایان ماه، چهلمین گل فصل خود را به‌ ثمر رساند. سپس در مسابقهٔ پایانی جام حذفی اسپانیا، رئال با تک گل رونالدو بارسلونا را شکست‌ داد و قهرمان جام حذفی شد. در هر دو وب‌ سایت اینترنتی مارکا و رئال مادرید، رأی‌دهندگان او را به‌عنوان برترین گلزن سال برگزیدند. رونالدو با به‌ ثمر رساندن چهل گل در لا لیگا، رکوردهای تلمو زارا و هوگو سانچز با ۳۸ گل را شکست. در طول این فصل، رونالدو ۵۳ گل در مجموع مسابقات به‌ ثمر رساند و رکورد تاریخ باشگاه با ۴۹ گل توسط فرانس پوشکاش را شکست.
فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۱
رئال مادرید در سال‌ های گذشته برای آماده‌سازی خود با باشگاه‌ های ایالات متحده آمریکا بازی کرد و رونالدو در هر دو بازی با لس‌آنجلس گلکسی و گوادالاخارا گلزنی‌ کرد، به‌ویژه این که سه‌ بار به گوادالاخارا گل‌زد و هت‌تریک کرد. او در ۲۳ و ۲۹ اوت در سوپرجام فوتبال اسپانیا، دوگل مقابل باشگاه فوتبال بارسلونا به‌ ثمر رساند.
در ۲۴ سپتامبر، او نهمین هت‌ تریک خود در رئال را مقابل رایو والکانو به‌ عمل آورد. در ۲۲ اکتبر، باری دیگر مقابل مالاگا هت‌تریک کرد. با پیروزی ۱–۷ رئال مقابل اوساسونا در ۶ نوامبر، ثابت‌شد که گارد سلطنتی نیمه‌ راه قهرمانی را رفته‌ است. در ۲۶ نوامبر، رونالدو دوبار در دربی مادرید مقابل اتلتیکو مادرید گلزنی‌ کرد.
رونالدو یکی از سه‌ نامزد پایانی کسب توپ طلای فوتبال بود، اما در پایان لیونل مسی این توپ را به‌ دست آورد. نامزد دیگر این توپ، ژاوی هرناندز بود که نفر سوم شد.
رونالدو هم‌اکنون از بهترین و سریع‌ترین فوتبالیست‌های جهان است و قهرمانی در لا لیگا ۱۲–۲۰۱۱ را با رئال مادرید تجربه‌ کرد. رونالدو در پایان کار خود در رئال مادرید گفته‌است:«من دوست دارم تا آخر عمرم در رئال مادرید بمانم و ۱۰ سال دیگر با رئال مادرید قرار داد امضا کنم.»
فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۲
در ۲۳ اوت ۲۰۱۲، رونالدو نخستین گل در فصل را مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ طی یکی دیگر از بازی‌های ال کلاسیکو به‌ ثمر رساند. در بازی برگشت که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام می‌گرفت، رئال با گل رونالدو بازی را ۱–۲ برد و قهرمان سوپرکوپا د اسپانیا شد. رکورد رونالدو آن‌زمان درمورد گلزنی در پنج بازی متوالی ال کلاسیکو با رکورد ایوان زامورانو برابری می‌کند. او جهت کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا در فصل ۱۲–۲۰۱۱، رقابت تنگاتنگی با لیونل مسی داشت؛ در حالی که آندرس اینیستا این جایزه را به‌دست آورد.
در ۲ سپتامبر ۲۰۱۲، رونالدو گلی که مقابل گرانادا به‌ثمر رساند، ۲۰۰امین گل او در لیگ‌های برتر انگلستان، لالیگا و لیگ برتر پرتغال محسوب می‌شود. وی پس از زدن این تعداد گل افزود:«من طی ۱۴۹ بازی که در رئال انجام داده‌ام، ۱۵۰ گل به‌ثمر رسانده‌ام. » او یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاه فوتبال رئال مادرید در همهٔ مسابقات به‌شمار می‌رود. او در یکی از بازی‌هایش در این فصل، با برخورد به هم‌باشگاهی خود، گونسالو هیگواین، گرفتار مصدومیت جزئی ران شد.
پس از بازی، رونالدو ادعا کرد که از موضوع حرفه‌ای‌ بودن خود ناخشنود است و به‌ دلیل ۱۴۹مین و ۱۵۰مین گل خود در این باشگاه، جشن‌گرفت. چند تن از هم‌باشگاهی‌ های او ادعا می‌ کنند که رونالدو به‌شدت از باشگاه و اعضای آن پشتیبانی می‌کند. نمایندهٔ او، خورخه مندس، اصرار دارد که رونالدو بازی در رئال مادرید را ناخشنود می‌داند. رونالدو این موضوع را رد کرد و ادعا کرد که میل به یک قرارداد جدید با این باشگاه دارد. رئیس باشگاه رئال مادرید، فلورنتینو پرز، ادعا کرده‌است که رونالدو قصد ترک باشگاه را ندارد و به دلایلی دیگر ناخشنود است. رئیس پیشین بارسلونا، خوآن لاپورتا، اظهار داشت که رونالدو تحت فشار است و پس از انجام بازی‌های ملی، بیشتر بر روی موفقیت‌های خود در باشگاه متمرکز شده‌است. سرمربی رئال مادرید، ژوزه مورینیو می‌گوید:«اگرچه رونالدو پر از غم و اندوه‌است، اما نقش خود را برای من به‌عنوان یک بازیکن به‌طور کامل بازی می‌کند و برگزیدن آندرس اینیستا به‌عنوان بازیکن سال اروپا، یکی از دلایل ناخشنودی او است.»
در ۱۵ سپتامبر، رونالدو فرصت مهمی را در بازی مقابل سویا از دست داد و رئال بازی را ۰–۱ به سویا واگذار کرد. در ۱۸ سپتامبر، او نخستین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل منچستر سیتی به‌ثمر رساند و رئال بازی را ۲–۳ از منچستر سیتی برد. در ۳۰ سپتامبر، رونالدو باری دیگر در لا لیگا، این بار مقابل دپورتیوو لاکرونیا هت‌تریک کرد و بازی با پیروزی ۱–۵ رئال به‌پایان رسید. در روز ۴ اکتبر، رونالدو باری دیگر در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آژاکس آمستردام هت‌تریک کرد و رئال بازی را ۱–۴ برد. در هفتهٔ بعد، رونالدو دوگل به بارسلونا در الکلاسیکو که به میزبانی ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شد به ثمر رساند و بازی با نتیجهٔ ۲–۲ به‌پایان رسید. دوگل بارسلونا را نیز لیونل مسی به‌ ثمر رساند. رونالدو هم‌اکنون تنها بازیکنی است که توانسته‌است در ۶ بازی متوالی ال کلاسیکو، گل بزند.
در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۲، او پنجمین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل بورسیا دورتموند به‌ ثمر رساند. این بازی با شکست ۱–۲ رئال مقابل دورتموند به‌ پایان رسید. در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۲، او در پیروزی ۰–۵ رئال مادرید مقابل رئال مایورکا نیز گل دوم و چهارم رئال را به‌ ثمر رساند.
فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۳
کریستیانو رونالدو در فصل 2013/14 لالیگا اسپانیا توانست با به ثمر رساندن 31 گل عنوان آقای گلی این رقابت ها را بدست آورد. همچنین با به ثمر رساندن 17 گل در لیگ قهرمانان اروپا توانست همین عنوان را کسب کند و به رکورد رائول گونزالس که در یک فصل 16 گل به ثمر رسانده بود را بشکند. رونالدو در این فصل نتوانست به همراه رئال قهرمان لالیگا شود اما در جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید و به ویترین افتخارات خود افزود.
رونالدو در اواخر این فصل دچار مصدومیت هایی زیادی شد و همین موضوع نگرانی هایی برای حضور وی در فینال لیگ قهرمانان اروپا از سوی هواداران و مربیان رئال به همراه داشت، اما با تلاش کادر پزشکی، این بازیکن برای دیدار مقابل اتلتیکو مادرید به میدان رفت. وی در طول نود دقیقه کم فروغ ظاهر شد اما بازی که باید در وقت های اضافه دنبال می شد توانست کمی برای پیروزی به تیمش کمک کند و موفق شد در دقیقه 120 با گرفت یک ضربه پنالتی و تبدیل کردن آن به گل ضمن به ثمر رساندن گل چهارم رئال، موفق شد به رکورد 17 گل در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند. رئال در این دیدار با نتیجه 4 بر یک اتلتیکو مادرید را شکست داد به به دهمین قهرمانی خود دست پیدا کرد.
فصل 15-2014
رونالدو در آن فصل توفیق زیادی با رئال مادرید نداشت و نتوانست هیچ جامی را بدست بیاورد. اما در بخش انفرادی افتخارات زیادی بدست آورد او در طول فصل موفق شد 8 هتریک انجام بدهد. او در 23 می 2015 ، 200 بازی در لالیگا و 300 بازی برای رئال مادرید را انجام داد. وی موفق شد در طول فصل 60 گل به ثمر برساند و جایزه ال پی چی چی اسپانیا را دریافت کند و برنده چهارمین کفش طلایش بشود.
فصل 16-2015
رونالدو به مانند فصول گذشته در عمر گلزنی موفق بود و توانست در این فصل عنوان آقای گلی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با 16 گل زده را به دست بیاورد، کاری که 4 بار پیش از آن انجامش داده بود. رونالدو در رقابت های لالیگا 35 گل زد، اما نتوانست عنوان آقای گلی این رقابت های را بدست بیاورد، چرا که لوییز سوارز مهاجم بارسلونا با زدن 40 گل به این مهم رسید.
فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید در این فصل همراه رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، اما نتوانست لالیگا و جام حذفی را بالای سر ببرد. فینال لیگ قهرمانان اروپا به مانند سال 2014 میان دو تیم رئال و اتلتیکو مادرید برزگرا شد و شاگردان زیدان موفق شدند در ضربات پنالتی تیم شایسته سیمئونه را شکست دهند. رونالدو آخرین پنالتی رئال را به گل تبدیل کرد و حکم قهرمانی آنها را صادر کرد.
رده ملی
رونالدو کارش را از تیم ملی زیر 15 سال و در سال 2001 آغاز کرد. او 34 بازی برای این تیم انجام داد و 18 گل به ثمر رساند. او در تیم های ملی زیر 17 سال ، زیر 20 سال و زیر 21 سال و تیم ملی المپیک به میدان رفت و در هرکدام موفق به گلزنی شد. وی همچنین اولین بازی ملی اش را در 20 آگوست 2003 و در برد 1 بر 0 در مقابل قراقستان انجام داد.
یورو 2004
رونالدو در جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۰۴، نخستین گل ملی خود را در مرحلهٔ گروهی مقابل یونان به‌ ثمر رساند و پرتغال در آن بازی با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد. او دومین گل ملی خود را نیز در نیمه‌ نهایی این مسابقات مقابل هلند به‌ ثمر رساند و پرتغال بازی را ۱–۲ از هلند برد. تیم ملی پرتغال در فینال هم به مانند مرحله گروهی به یونان شگفت انگیز برخورد کرد که تیم های فرانسه و جمهوری چک را در مراحل قبل شکست داده بود. فرصت مناسبی برای کریس رونالدو فراهم شده بود که به اولین افتخار مهم در رده ملی برسد. اما به یک باره همه چیز برای او از دست رفت و تیم ملی یونان با تک گل آنجلوس چاریستیس در فینال به پیروزی رسید و تا رونالدو به همراه دیگر ستاره های تیم ملی پرتغال که شامل فیگو، روی کاستا، پائولتا، مانیش، دکو و نونو گومش بودند دستش از رسیدن جام کوتاه باشد
جام جهانی 2006
رونالدو در مقدماتی جام جهانی فوتبال، دومین گلزن برتر اروپا با به‌ثمر رساندن هفت‌ گل بوده‌ است. او نخستین گل خود در جام جهانی فوتبال را در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مقابل تیم ملی فوتبال ایران با یک ضربهٔ پنالتی به‌ ثمر رساند. در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶، رونالدو مقابل تیم ملی فوتبال انگلستان و هم‌باشگاهی خود در منچستر یونایتد، وین رونی بازی‌کرد. رونی بر روی مدافع پرتغال، ریکاردو کاروالیو خطا کرد و با رونالدو درگیر شد و توسط داور اخراج‌ شد. رسانه‌های انگلیسی بر این باورند که رونالدو پس از کارت قرمز گرفتن رونی، به‌ داور بازی، هوراسیو الیزوندو اعتراض کرده‌است؛ اما پس از اخراج رونی به نیمکت پرتغال چشمک زده‌ است و این مسئله کمی مشکوک به‌ نظر می‌رسد. پس از مسابقه، رونالدو اصرار داشت که رونی دوست او بوده‌ است و با او هیچ مشکلی ندارد. در ۴ ژوئیه، الیزوندو اعلام کرد که اخراج رونی به علت درگیری او با رونالدو نبوده‌است.
واکنش‌های رسانه‌های انگلیسی سبب شد رونالدو، منچستر را ترک‌ کند. او در مصاحبه با یک روزنامهٔ ورزشی اسپانیایی به‌ نام مارکا گفته‌ است که قصد دارد به رئال مادرید بپیوندد. فرگوسن دستیار پرتغالی خود، کارلوس کی روش را پیش رونالدو فرستاد تا ذهنیت او را عوض‌ کند. سرانجام، رونالدو در آوریل ۲۰۰۷ قراردادی پنج‌ ساله با منچستر امضا کرد.
پرتغال در نیمه‌ نهایی جام جهانی ۲۰۰۶، از تیم ملی فوتبال فرانسه شکست‌ خورد و در مرحلهٔ رده‌ بندی نیز از میزبان بازی‌ها، آلمان شکست‌ خورد و به‌ مقام چهارم نائل‌ آمد. رونالدو شانس کسب جایزهٔ بهترین بازیکن جوان سال را با رایانامه های مبارزاتی انگلیسی‌ها از دست داد. رأی‌گیری آنلاین فقط تحت تأثیر تعداد آرا انجام نمی‌گیرد؛ بلکه، گروه مطالعات فیفا به مطالعات فنی می‌پردازند و آن زمان، لوکاس پودولسکی از تیم ملی فوتبال آلمان را لایق کسب این جایزه دانستند.
رونالدو یک روز پس از تولد ۲۲ سالگی خود، در یک بازی دوستانه میان پرتغال و برزیل، برای نخستین‌بار در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۰۷، بازوبند کاپیتانی تیم ملی خود را بر بازو بست. این کاپیتانی به‌شکل مستقیم توسط رئیس کنفدراسیون فوتبال پرتغال، کارلوس سیلوا دو روز پیش از مرگ خود صادر گردیده‌ بود. لوئیس فیلیپه اسکولاری می‌گوید: «آقای سیلوا از من خواست تا [رونالدو] را به‌عنوان کاپیتان پرتغال برگزینم. . . [او] بیش از حد جوان بود، اما آقای سیلوا از من درخواست‌ داشت و هم‌ اکنون دیگر پیش ما نیست.»
یورو 2008
رونالدو هشت گل برای پرتغال در مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ به‌ثمر رساند و در پشت فوتبالیست لهستانی، اوزیبیوس اسمولارک جای‌گرفت؛ اما در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸، فقط ۱ گل مقابل تیم ملی فوتبال آلمان در یک‌چهارم نهایی به‌ ثمر رساند. هنگامی که کارلوس کی روش به‌ عنوان سرمربی جدید پرتغال در ژوئیه ۲۰۰۸ برگزیده‌ شد، رونالدو را به‌ عنوان کاپیتان تیم ملی پرتغال منصوب‌ کرد.  رونالدو هم‌ چنین به‌ عنوان بهترین بازیکن دیدار پرتغال و جمهوری چک در گروه A جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ برگزیده‌ شد. این پرتغال به همراه رونالدو در مرحله یک چهارم در مقابل آلمان تن به شکست 3 بر 2 داد و از دور رقابت ها حذف شد تا بار دیگر رونالدو در رده ملی ناکام باشد.
جام جهانی 2010
در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰، پرتغال در افتتاحیهٔ جام جهانی، مقابل ساحل عاج بازی‌ کرد و با انجام یک خطا بر روی گای دمل، از داور کارت زرد گرفت. روز بعد، پرتغال با فیفا تماس‌ گرفت و درخواست‌ کرد که کارت زرد رونالدو را ببخشد؛ اما درخواست پرتغال توسط فیفا ردشد.  رونالدو در هرسه بازی پرتغال در گروه G جام جهانی، به‌ عنوان بهترین بازیکن میدان برگزیده‌ شد. او در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰، فقط یک گل مقابل کره شمالی در ۲۱ ژوئن به‌ ثمر رساند. این بازی را پرتغال با نتیجه ۰–۷ کرهٔ شمالی را شکست داد. این گل، نخستین گل ملی او پس از ۱۶ ماه بوده‌ است. سرانجام، پرتغال توسط اسپانیا در مرحلهٔ یک‌ هشتم نهایی حذف‌ شد.
یورو 2012
رونالدو برای سومین بار در رقابت ها یورو حضور داشت. وی هفت گل برای پرتغال در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ به‌ ثمر رساند؛ از جمله، دو گل مقابل بوسنی و هرزگوین در مرحلهٔ پلی‌آف.  در قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا، پرتغال به‌ همراه هلند، دانمارک و آلمان در گروه B موصوف به گروه مرگ قرارگرفت. در مصاحبه با مجلهٔ ورزشی کیکر، رونالدو اظهار داشت: «من با این زندگی حرفه‌ای سراسر فوتبالی که دارم، برای پرتغال یک غنیمت محسوب می‌شوم.»
پس از شکست مجدد پرتغال مقابل آلمان، رونالدو مورد انتقاد قرارگرفت و بر اثر ناامیدی و اشتباهات خود در بازی و پیاده‌روی در زمین، پس از پایان مسابقه، بدون تشکر از هم‌ تیمی‌های خود به رختکن رفت. هم‌ تیمی او، نانی بیان‌ کرده‌است: «او خشمگین زمین را ترک‌ کرد و نیاز به درمان دارد. او به‌ خوبی کار تیمی را انجام‌ داد و به‌ شدت تحت فشار بوده‌ است و به‌ زودی منتقدان خود را ساکت خواهدکرد. »لوئیس فیگو باتوجه به انتقاد از رونالدو و رفتار او، بیان‌کرد: «او باید همیشه کاپیتان موفقی برای تیم ملی خود باشد؛ اگرچه این نتیجه حاصل شده‌ است.»
در واپسین مسابقهٔ گروهی میان، رونالدو دو گل مقابل هلند به‌ ثمر رساند و صعود پرتغال به مرحلهٔ بعدی را تضمین‌ کرد. این بازی با پیروزی ۱–۲ پرتغال مقابل هلند به‌ پایان رسید. او هم‌ چنین دوبار در مسابقات گروهی، به‌عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته‌ شد. رونالدو برای عملکرد خود مقابل جمهوری چک در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، مورد تقدیر قرارگرفت. روی ارسال توپ ژوآئو موتینیو و ضربهٔ سر رونالدو، پرتغال بازی را ۰–۱ مقابل جمهوری چک برد و به نیمه‌ نهایی راه‌ یافت. او پس از به‌ ثمر رساندن گل، جلوی دوربین دوید و ریش‌خندان شعار مسی را داد.
او شانس‌های متعددی را برای پرتغال مقابل اسپانیا در نیمه‌ نهایی ازدست‌ داد؛ اما، سه‌ بار شوت او به تیر دروازه برخورد کرد و بهترین شانس خود را در دقیقهٔ ۹۰ از دست‌ داد. این بازی با ضربات پنالتی به‌ سود اسپانیا خاتمه‌ یافت. رونالدو پنجمین ضربهٔ پنالتی پرتغال بود تا پرتغال با شوت او به مسابقهٔ پایانی برسد؛ اما، نوبت به او نرسید و پرتغال در ضربات پنالتی از اسپانیا شکست‌ خورد. سرمربی پرتغال، پائولو بنتو گفت:«این طرح من بوده‌است که رونالدو پنجمین ضربه را بزند و پرتغال با ضربهٔ او، به مسابقهٔ پایانی برسد »
رونالدو پیش از مسابقات و در طول آن، بارها و بارها به‌ خصوص توسط دیه‌گو آرماندو مارادونا مورد ستایش قرارگرفت. مارادونا گفته‌ است:«رونالدو بهترین بازیکن بر روی این سیاره‌ است و هم‌ میهنان او، باید برای او یک بنای تاریخی در لیسبون بسازند.»
رونالدو به‌همراه پنج بازیکن دیگر، جزء بهترین گلزنان مشترک این جام با سه گل قرار گرفت؛ اگرچه فرناندو تورس، کفش طلای اروپا را به‌ دست آورد.
جام جهانی 2014
رونالدو با پرتغال در جام جهانی 2014 شرکت کرد اما نتایج ضعیفی کسب کردند و دور ابتدایی از مسابقات حذف شدند اما نکته ی قابل توجه برای رونالدو در آن مسابقات مدل مویش بود که در ذهن ها باقی ماند. پرتغال در مرحله گروهی از جام کنار رفت و همه کارشناسان و منتقدان رونالدو را مقصر ناکامی پرتغال در این جام می دانستند، این در شرایطی بود که کریس پیش از شروع جام بار ها و بارها از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده بود نمی توانست به مانند گذشته در تمرینات تیم ملی کشورش شرکت کند. در هر صورت یکی دیگر از ناکامی های رونالدو در رده ملی در جام جهانی 2014 بر می گردد.
یورو 2016 فرانسه
رقابت های یورو 2016 نقطه عطفی در زندگی کریستیانو رونالدو بود. این فوق ستاره هیچ گاه در رده ملی افتخاری را کسب نکرده بود و همیشه آرزوی فتح رقابت های یورو و یا جام جهانی را داشت. در سال 2016 آرزوی او بر آورده شد و با پرتغال به مقام قهرمانی یورو 2016 رسید، قهرمانی ایی که با دردسرهایی زیادی برای او همراه شد.
رونالدو یورو را خوب شروع نکرد و مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت، اما در دیدار آخر مرحله گروهی یورو مقابل مجارستان دو گل به ثمر رساند و جواب منتقدانش را داد. پرتغال که در گروه F این رقابت ها با تیم های ایسلند، مجارستان و اتریش همگروه بود با کسب 3 امتیاز از 3 بازی خود به دور یک هشتم صعود کرد و با شکست کرواسی در این مرحله و لهستان در مرحله یک چهارم به نیمه نهایی رسید. پرتغال در نیمه نهایی مقابل ولز قرار گرفت و این دیدار به نوعی نبرد گرت بیل و کریستیانو رونالدو دو همبازی در رئال مادرید هم به حساب می رفت. رونالدو در این دیدار فوق العاده ظاهر شد و در دقیقه 50 بازی با یک ضربه سر استثنایی دروازه ولز را باز کرد. چند دقیقه بعد زمینه ساز گل دوم تیمش شد و نانی این گل را به ثمر رساند. در نهایت پرتغال با نتیجه 2 بر صفر ولز را شکست داد و به فینال رسید. فرانسه که میزبان این رقابت ها بود با شکست آلمان در نیمه نهایی به فینال رسیده بود.
دیدار فینال برای رونالدو هم تلخ بود هم شیرین. وی در دقیقه 10 بازی دچار مصدومیت شد و از زمین بازی بیرون رفت. پس از چند دقیقه مداوا به زمین بازگشت، اما شدت مصدومیت او باعث شد تا وی دیگر نتواند بازی کند و در دقیقه 25 بازی و در حالی که اشک می ریخت تعویض شد. پرتغالی ها باید ادامه کار را در فینال بدون رونالدو انجام می دادند. همین موضوع باعث شد تا یاران رونالدو برای رسیدن به جام، تلاش های خود را دو برابر کنند. همین اتفاق هم رخ داد و ادر که به جای رناتو سانچز وارد زمین شده بود در دقیقه 109 وقت های اضافه تک گل بازی را برای پرتغال به ثمر رساند تا آنها در خاک فرانسه به قهرمانی برسند. در پایان این دیدار رونالدو باز هم اشک ریخت، اشک شوق و خوشحالی و به مانند یک کودک 10 ساله از فتح جام ذوق کرده بود. او به اولین قهرمانی اش در رده ملی رسیدو این افتخاریست که آرزوی هر بازیکنی در هر سطحی می باشد.
بهترین بازیکن سال 2013
در مراسم توپ طلای فوتبال جهان کریستیانو رونالدو برای دومین بار توپ طلای فوتبال جهان را بدست آورد.  رونالدو در شرایطی به این عنوان رسید که از سوی کارشناسان در حدود 27. 99 درصد رای آورد و این درحالی بود که اختلافش با نامزدهای دوم و سوم بسیار اندک بود.  رونالدو بعد از شنیدن نام خود به عنوان مرد سال جهان بغضش ترکید و در هنگام سخنرانی اشکهای او اجازه صحبت کردن نداد.
بهترین بازیکن سال 2014
مراسم انتخاب بهترین های جهان در سال 2014 به تاریخ 12 ژانویه 2015 برابر با 22 دی ماه 1393 در شهر زوریخ سوئیس مقر فدراسیون جهانی فوتبال فیفا برگزار شد و برترین بازیکنان، مربیان و تیم های جهان در رشته فوتبال در بخش بانوان و مردان انتخاب شدند که مهمترین و قسمت پایانی این مراسم اهدای توپ طلا 2014 فوتبال جهان بود که به کریستیانو رونالدو رسید. از میان سه بازیکن برتر جهان کریستیانو رونالدو در رقابت با لیونل مسی و مانوئل نویر توانست با 37.66 درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود و برای سومین بار توپ طلا فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد.
رونالدو پس از آنکه تیری آنری بازیکن اسبق تیم ملی فرانسه اسم وی را از پاکت بیرون آورد و نامش را اعلام کرد اینبار بر احساسات خود غلبه کرد و در سخنانی از خانواده و کارلو آنجلوتی سرمربی و مسئولان تیم رئال مادرید و هم تیمی هایش تشکر کرد.  وی همچنین از لیونل مسی نیز تشکر کرد که زمینه رقابتی فشرده و انگیزه ای بالا را برایش فراهم کرده است.
بدین ترتیب کریستیانو رونالدو با 37.66 اول و لیونل مسی با 15.76 و مانوئل نویر با 15.72 دوم و سوم بهترین های جهان شدند.
– افتخارات تیمی و فردی کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو    افتخارات باشگاهی کریستیانو رونالدو
4 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
  3 عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس
رئال مادرید16/17منچستریونایتد08/09
رئال مادرید 15/16 منچستریونایتد 07/08
رئال مادرید 13/14 منچستریونایتد 06/07
منچستریونایتد 07/08
3 عنوان قهرمانی در جام باشگاه های جهان 2 عنوان قهرمانی در جام خیریه انگلستان
رئال مادرید2016منچستریونایتد2008
رئال مادرید 2015 منچستریونایتد 2007
منچستریونایتد 2009 – – –
2 عنوان قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس 2 عنوان قهرمانی در جام حذفی اسپانیا
منچستریونایتد2009رئال مادرید13/14
منچستریونایتد 2006 رئال مادرید 10/11
  – – –
1 عنوان قهرمانی در جام حذفی انگلیس 2 عنوان قهرمانی در سوپر جام اسپانیا
منچستریونایتد03/04رئال مادرید16/17
– – – رئال مادرید 12/13
  – – –
2 عنوان قهرمانی در لالیگا اسپانیا 3 عنوان قهرمانی در سوپر جام اروپا
رئال مادرید11/12رئال مادرید2017
رئال مادرید 16/17 رئال مادرید 2016
  رئال مادرید 2014
باشگاهی
منچستر یونایتد
لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸
جام حذفی فوتبال انگلستان: ۰۴–۲۰۰۳؛ نایب قهرمانی: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۷–۲۰۰۶
کارلینگ کاپ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸
جام خیریه انگلستان: ۲۰۰۷
لیگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷؛ نایب قهرمانی: ۰۹–۲۰۰۸
نایب قهرمانی سوپرجام اروپا: ۲۰۰۸
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۸
رئال مادرید
لالیگا: ۱۲–۲۰۱۱، ۱۷–۲۰۱۶
کوپا دل ری: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نایب قهرمانی: ۱۳–۲۰۱۲
سوپرکوپا د اسپانیا: ۲۰۱۲؛ نایب قهرمانی: ۲۰۱۱، ۲۰۱۴
لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵، ۱۷–۲۰۱۶
سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴ – ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶
ملی
پرتغال
جام ملت‌های اروپا/ یورو: یک قهرمانی: ۲۰۱۶
جام جهانی: مقام چهارم: ۲۰۰۶
انفرادی
توپ طلا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷
تیم منتخب جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲
تیم سال یوفا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴
بهترین بازیکن سال سر مت بازبی: ۰۴–۲۰۰۳، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
بازیکن جوان سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶
بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
بازیکن سال اتحادیه نویسندگان فوتبالی: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷
آقای گل لیگ برتر انگلستان: ۰۸–۲۰۰۷
کفش طلای اروپا: ۰۸–۲۰۰۷، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴
توپ طلای اروپا: ۲۰۰۸
جایزه بهترین بازیکن سال اروپا: ۱۴–۲۰۱۳
بازیکن سال ورلد ساکر: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴
جایزه پوشکاش فیفا: ۲۰۰۹
برترین بازیکن سال فیفا (THE BEST): ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷
آقای گل لا لیگا: ۱۱–۲۰۱۰، ۲۰۱۳- ۲۰۱۴ و ۱۵-۲۰۱۴
مسابقات دوستانه:
جام سانتیاگو برنابئو (۳): ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱
جام فرانس بکن باوئر (۱): ۲۰۱۰