تبلیغات

جلسه اضطراری سران یوفا برای مشخص شدن تکلیف لیگ قهرمانان اروپا

در حالی که به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا، آمار مرگ و میر در سرتاسر جهان به خصوص قاره اروپا به بالاترین حد خود رسیده، تمامی مسابقات ورزشی در سرتاسر دنیا به تعویق افتاده و بسیاری از بنگاه های شرط بندی فعالیت های ورزشی خود را تعطیل نموده اند. سران یوفا نیز به همین منظور تاریخ جدیدی را برای برگزاری جلسه جدید خود جهت یافتن راه حل مناسب برای مبارزه با این بیماری اعلام کرده اند.

سران تصمیم گیرنده فوتبال اروپا (یوفا) تاریخ جدیدی را به منظور یافتن راه حل برای پایان دادن به فصل نیمه تمام ۲۰۱۹/۲۰ اعلام نموده اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ یوفا در بیانیه ای رسمی هفته آینده را به منظور برگزاری جلسه انتخاب کرده است.

در حال حاضر برگزاری مسابقات فوتبال در سرتاسر دنیا متوقف شده و مسابقات تحت پوشش یوفا نظیر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز به حالت تعلیق در آمده است. با توجه به ادامه روند مرگ و میر در قاره اروپا، راه حل دقیقی همچنان برای پایان دادن به این بیماری وجود ندارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  'عوارض جانبی شدید'، باعث توقف آزمایش واکسن کرونای ساخت چین در برزیل شد

اعلام رسمی یوفا برای برگزاری جلسه اضطراری و مشخص شدن تکلیف لیگ قهرمانان اروپا

بنابر اعلام رسمی یوفا، هیئت تصمیم گیرنده سران این نهاد، روز پنج شنبه هفته آینده، بیست و سوم آوریل ۲۰۲۰ به صورت ویدیو کنفرانس برگزار خواهد شد تا در خصوص پیشرفت های حاصل شده در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین امکان از سرگیری رقابت های فوتبال در قاره اروپا بحث و تبادل نظر شود.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که شامل این بحث و تبادل میان سران خواهد بود، امکان برنامه ریزی دقیق برای رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا می باشد. در بخش دیگری از بیانیه یوفا عنوان شده که روز ۲۱ آوریل،‌ ۵۵ عضو این نهاد به صورت ویدیویی با یکدیگر گفتگو خواهند کرد تا در خصوص نحوه پایان دادن به مسابقات داخلی لیگ های اروپایی صحبت کنند.

این در حالیست که تاکنون تعداد زیادی از لیگ های اروپایی در وضعیت نامشخص به سر می برند و معلوم نیست که لیگ ادامه خواهد یافت یا نیمه کاره به اتمام خواهد رسید. علاوه بر این ها، برنامه ریزی برای آغاز فصل بعد نیز مشکلی جدی برای سران دست اندرکار در هر کشور خواهد بود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  موافقت صندوق بین المللی با پرداخت وام به ایران در ازای آزادی زندانیان آمریکایی

بنابر گزارشات دریافتی، به نظر می رسد یوفا تاریخ ۳ آگست ( ۱۳ مرداد ) را آخرین زمان برای به پایان رساندن رقابت های لیگ قهرمانان اروپا اعلام کرده است و این مهلت تنها تا چند روز در صورت ادامه روند بیماری تمدید خواهد شد و در غیر اینصورت رقابت های این فصل نیمه تمام باقی خواهد ماند.

اگرچه گفته می شد این پیشنهادات از سوی الکساندر سفرین، مدیر یوفا مطرح شده اما وی در اظهارات اخیر خود این شایعات را تکذیب و اعلام کرد هنوز تصمیمی قطعی در خصوص نحوه برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات فصل جاری گرفته نشده است. هفته های آتی مسلما برای اهالی فوتبال حیاتی خواهد بود و باید دید در نهایت چه تصمیمی در خصوص رقابت های فصل ۲۰۱۹/۲۰ گرفته خواهد شد.