تبلیغات

معرفی استارت آپ های موفق در سال 2020

قبلتر به شما در مورد استارتاپ های عجیب و غریبی که در دنیا هست توضیح دادیم که به شما نشان میداد ایده های شما به همان اندازه که فکر می کنید عجیب و غریب نیست.
در این پست قصد داریم به شما 7 استارتاپ موفق در سراسر دنیا را به شما معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با این کسب و کارها آشنا شوید و از آن ها ایده بگیرید.

· Petal

کار شرکت پتال این است که با بررسی آیتم‌هایی چون میزان درآمد و حساب‌های بانکی افراد، مشخص کند که آیا صلاحیت برخورداری از کارتهای اعتباری را دارند یا خیر. البته باید اشاره داشت که این شرکت به طور خاص با مشتریان جوانی کار می‌کند که هنوز توانایی و موقعیت کافی برای داشتن حسابهای آنچنانی نداشته‌اند. به همین دلیل شرکت پتال از این مشتریان کارمزدی دریافت نمی‌کند. این شرکت نیویورکی به لطف بودجه 330 میلیون دلاری مسیر موفقیت خود را در سال 2020 هموار نموده است.

Cover

استارتاپ Cover که در لس‌آنجلس واقع شده است مأموریت دارد تا رویای زندگی در یک خانه ایده‌آل را برای کسانی که می‌خواهند به واقعیت تبدیل کند. تمرکز این استارتاپ چهار ساله بر روی طراحی حیاط‌های پشتی مدرن برای خانه‌ها است. سازه‌ای که برای این حیاط‌ها ساخته می‌شود از خانه اصلی جدا است و مالکین خانه آن را به ملک خود اضافه می‌کنند.

Cuidas

 Cuidasدر سائو پائولو برزیل واقع شده است. هدف این استارتاپ این است که سرویس‌های پزشکی و سلامت خانگی را در دسترس‌تر و ارزان‌تر کند تا افراد بیشتری بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. کسانی که قصد استفاده از سرویس این استارتاپ را دارند باید اشتراک ماهانه پرداخت کنند. همچنین افراد از طریق اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند با پزشکان در ارتباط باشند. برزیل سیستم سلامت رایگان دارد ولی سرویس‌های این استارتاپ قصد دارند تا سرویس با کیفیت‌تری برای افرادی که به آن‌ها نیاز دارند ارائه دهند.

· Cabin

با کم شدن جای هواپیماها، این شرکت اتوبوس‌رانی امکانات رفاهی خود را افزایش می‌دهد. این استارتاپ در حال حاضر سفرهای شبانه از لس‌آنجلس به سان‌فرانسیسکو را پوشش می‌دهد. اتوبوس‌های Cabin لوکس هستند و در آن‌ها تخت‌‌خواب نیز وجود دارد. قیمت هر سفر از 115 دلار شروع می‌شود.

· pathrise

استارتاپ Pathrise یک شتاب دهنده شغلی برای افراد جوان و دانشجویان است که نیاز دارند در مصاحبه‌ها تأثیرگذار باشند و کار را به دست بیاورند. فرآیندی که این سیستم به آن‌ها کمک می‌کند از آمادگی برای مصاحبه شروع می‌شود و شامل روش‌های رزومه‌نویسی و مذاکره برای حقوق نیز می‌شود. این شرکت سان‌فرانسیسکویی برای افرادی که دنبال کار هستند موقعیت صحبت کردن و مشاوره گرفتن از افراد حرفه‌ای را فراهم می‌کند. این سرویس رایگان است ولی اگر شخص بتواند استخدام شود، 9 درصد از حقوقی که سال اول دریافت می‌کند به شرکت تعلق می‌گیرد. این برنامه شامل این می‌شود که افرادی که به دنبال کار هستند هفته‌ای حداقل 10 ساعت را به بهبود خود اختصاص دهند تا شانس به دست آوردن کار بالاتر برود.

· ride health

در خیلی نقاط وسایل حمل و نقل عمومی برای افراد بیمار، ناتوان و مسن مناسب نیست. استارتاپ Ride Health برای حل این مشکل ایده خوبی دارد. این استارتاپ برای افرادی که مبدا و یا مقصدشان بیمارستان است وسیله حمل و نقل فراهم می‌کند تا بتوانند سریع‌تر و مطمئن‌تر به قرار خود برسند. تا امروز این سرویس به 2000 بیمار کمک کرده است و در 25 ایالت آمریکا فعال است. همچنین شبکه رانندگان آن در 50 ایالت فعال شده است.

· Flux Biosciences

به نظر می‌رسد موسس استارتاپ Theranos که در زمینه تست خون فعالیت می‌کند همچنان روی این صنعت تمرکز دارد. این بار نیز استارتاپ این شخص روی تست‌های سلامتی تمرکز دارد. این استارتاپ که در سال 2017 و در پالو آلتو کانادا راه‌اندازی شده است تکنولوژی‌ای ارائه می‌دهد (البته این تکنولوژی همچنان در حال توسعه است) که با استفاده از بزاق دهن، اوره و خون، نشان‌گرهای زیستی وابسطه به استرس، تمرین، باروری و رژیم را بررسی می‌کند. این تکنولوژی در مرحله بعد این اندازه‌گیری‌ها را با اطلاعاتی که درباره خواب و فعالیت با استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی (مثل ساعت هوشمند) جمع‌آوری کرده است ترکیب می‌کند. در حقیقت با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید درک بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.
همانطور که در هفت مورد فوق دیدید، شرکت های خلاقانه سال 2020 در صنایع و رشته‌های مختلفی مشغول به کار هستند. شما می‌توانید به اقتضای عواملی چون علاقمندی، هدف تجاری، میزان بودجه، بازار هدف، شرایط جغرافیایی و … از موارد فوق الهام گرفته و تقویم کاری سال نوی خود را تنظیم کنید.

 

 

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموختن یک درس مهم در اقتصاد:"ناهار مجانی" در اقتصاد وجود ندارد