تبلیغات

 

چگونه در اینستاگرام فردی محبوب باشیم؟

اگر می خواهید بدانید چگونه می توان به سرعت در اینستاگرام معروف شد و به دنبال راه های جذب فالوور اینستاگرام هستید، این مقاله برای شماست. اینستاگرام به واسطه حضور شخصیت های محبوب هنری، ورزشی و سیاسی، تولید کنندگان محتوا و صاحبان کسب و کارها بسیار محبوب شده است. در ایران به دلیل امکان کسب درآمد از این شبکه محبوب، معروف شدن در اینستاگرام برای بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی به یک هدف تبدیل شده است. در این مقاله به بیان روش هایی خواهیم پرداخت که می توانید از آنها برای معرفی سریع تر خود، استعدادها و یا حتی محصولات خودتان استفاده نمایید.

در ایران به دلیل امکان کسب درآمد از این شبکه محبوب، معروف شدن در اینستاگرام برای بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی به یک هدف تبدیل شده است. در این مقاله به بیان روش هایی خواهیم پرداخت که می توانید از آنها برای معرفی سریع تر خود، استعدادها و یا حتی محصولات خودتان استفاده نمایید.

جذب فالوور و اهمیت آن در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی زیادی در دنیا وجود دارند که برخی حتی از اینستاگرام هم بیشتر کاربر دارند، مانند فیسبوک. اما چرا محبوبیت در اینستاگرام به یک خواست جهانی تبدیل شده و هر کس در سرار دنیا به نحوی تلاش می کند در اینستاگرام محبوب شود. دلیل آن را می توان رشد بسیار سریع و همچنین میزان نفوذ بالای این شبکه نسبت به دیگر شبکه ها دانست. اینستاگرام یک مکان بسیار مناسب جهت ارتباط مستقیم با مخاطبان است.

در این مقاله راه های جذب فالوور اینستاگرام را مورد بحث قرار خواهیم داد. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، پس این مقاله برای افزایش درآمد و ایجاد حس اعتماد مابین شما و مشتریانتان بسیار مفید است.

روش هایی برای جذب فالوور اینستاگرام

مطمئنا، صفحات بسیاری در اینستاگرام مشاهده کرده اید که تعداد زیادی فالوور یا دنبال کننده دارند. حتما با خود گفته اید، چگونه می توان به این سطح از محبوبیت رسید؛ در جواب باید گفت، جذب فالوور اینستاگرام کار ساده ای نیست و صرف انرژی و زمان زیادی می طلبد.

اگر این چالش را می پذیرید، در این مقاله به بیان روش هایی خواهیم پرداخت که روند محبوبیت شما در اینستاگرام را سریع تر خواهند کرد. در ادامه از ابتدای راه شروع می کنیم و تا روش های جذب و افزایش فالوور ادامه خواهیم داد.

مرحله اول: موضوع فعالیت و یک نام زیبا انتخاب کنید

قبل از راه اندازی یک صفحه اینستاگرام، لازم است تا موضوع فعالیت خود را انتخاب کنید. منظور از موضوع فعالیت، موضوعی ایست که قصد دارید در مورد آن محتوا تولید کنید. محتوای تولید شده توسط شما کاربران اینستاگرام را به صفحه شما جذب می کند، پس در انتخاب موضوع دقت کنید. موضوع صفحه می تواند هرچیزی که شما می خواهید باشد، از گردشگری گرفته تا غذا و آشپزی، سلامت و زیبایی و حتی فناوری یا سرگرمی. همچنین انتخاب موضوع مناسب به شما کمک می کند تا نام مناسب جهت معرفی صفحه خود را انتخاب کنید.

مرحله دوم: حساب اینستاگرام خود را ایجاد کنید

پس از مشخص شدن موضوع فعالیت، نوبت به ایجاد یک حساب اینستاگرام می رسد. ایجاد حساب در اینستاگرام کار سختی نیست. تنها کاری که لازم است انجام دهید دانلود و نصب نرم افزار اینستاگرام و دنبال کردن مراحل ثبت نام و در این شبکه است. حتی می توانید به صفحه اصلی Instagram مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

برای ثبت نام کافی است ایمیل یا شماره موبایل خود را ثبت کنید، نام، نام کاربری و کلمه عبور برای حساب خود را تعیین کنید و روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دریافت شماره 107 نشریه کلوپ شرطبندی هوشمند برترین نشریه معرفی و آنالیز تیپسترهای مطرح جهان

انتخاب نام و همچنین نام کاربری مناسب و زیبا یکی از رمزهای موفقیت صفحه شماست. از انتخاب نام کاربری بلند و نامفهوم خودداری کنید و به یاد داشته باشید نام های کوتاه و جذاب بیشتر به یاد می مانند.

مرحله سوم: حساب خود را بهینه کنید

مرحله بعدی بهینه سازی حساب اینستاگرام است. اجازه دهید حساب اینستاگرام شما، بیانگر نوع فعالیت شما باشد. بیوگرافی شما باید در مورد شما و فعالیتی که انجام می دهید توضیح دهد، لازم است بگویید شما چه چیزی ارائه می کنید که بقیه ارائه نمی کنند. لازم است مشخص کنید دنبال کردن شما چه مزیتی به کاربران می دهد که در جای دیگر پیدا نمی شود. در عین حال که لازم است توضیحات کاملی در مورد فعالیت خود ارائه کنید، به کوتاهی و اختصار توجه ویژه داشته باشید. بهتر بگویم، لازم است در کوتاه ترین جمله بیان کنید که چه می کنید.

همچنین، یک تصویر مناسب برای صفحه خود انتخاب کنید و اگر وب سایت دارید، لینک آن را به صفحه اضافه کنید.

مرحله چهارم: تصاویر و ویدئوهای جذاب و تازه ارسال کنید

شاید شنیده باشید که محتوا برگ برنده است. این قضیه برای اینستاگرام هم صادق است، برای جذب فالوور لازم است محتوای خود را تولید کنید. محتوایی تولید کنید که مختص به شما باشد، به بیان ساده تر محتوایی ارائه کنید که تولید شده توسط خود شما باشد و جای دیگری نتوان آن را پیدا کرد. تولید محتوای اختصاصی برگ برنده شما در جذب فالوور در شبکه اینستاگرام است. محتوای تولید شده خود را به شکل خلاقانه نمایش دهید. اینستاگرام پر است از محتوا، و کاربرانی به دنبال محتوای جدید، پس از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید و محتوایی تولید کنید که کابران را جذب صفحه شما کند.

در حقیقت در جهان امروزی چیزی جدید نیست، اما می توانید با اضافه کردن شخصیت خود و شاخص های وجودی خودتان، محتوایی جدید تولید کنید. برای اطمینان از اینکه محتوای شما توجه کاربران را به خود جلب می کند:

  • با محتوا با کابرانتان صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید محتوایی که ارسال می کنید کابران شما را درگیر می کند و حتی الامکان از ارسال محتوای سرگرم کننده بپرهیزید.
  • خودتان باشید و اجازه بدهید محتوای تولید شده توسط شما، خود شما را نمایش بدهد. باور کنید کاربران از دیدن محتوای متظاهرانه و بی کیفیت خسته شده اند.
  • از یک برنامه ویرایش تصویر و ویدئوی خوب استفاده کنید. برای تولید محتوای با کیفیت لازم است محتوای جذاب تولید کنید. کپی کردن محتوای دیگران یا استفاده از محتوای بی کیفیت هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

مرحله پنجم: هشتگ ها در جذب فالوور را جدی بگیرید

آیا می دانستید یک پست اینستاگرامی با حداقل یک هشتگ، به طور میانگین 13 درصد بیشتر از یک پست بدون هشتگ بازخورد دریافت می کند؟

هشتگ ها نقش اساسی در جذب طبیعی کاربران به صفحه شما بازی می کنند. هشتگ ها به شما کمک می کنند تا محتوای خود را مستقیما به جامعه مخطبان خود ارائه کنید. پس این نکته حائز اهمیت است که در هر پست خود حداقل از 5 تا 10 هشتگ مرتبط با محتوای ارسالی استفاده کنید. اینستاگرام اجازه ارسال 30 هشتگ در یک پست را می دهد اما توصیه می شود از 5 تا 10 هشتگ با کیفیت و کاملا مرتبط با موضوع استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که در اینستاگرام کیفیت بسیار بیشتر از کمیت اهمیت دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  کرونا بیش از انتظار به اقتصاد ژاپن ضربه زد

همچنین، تلاش کنید تا حدقل چند هشتگ محبوب و پرکاربرد به پست های خود اضافه کنید، زیرا این مورد به شما کمک می کند تا رتبه مطالب خود را در این هشتگ ها بالا ببرید که این خود باعث جلب توجه بیشتر کابران به صفحه شما می شود. در ادامه تعدادی از هشتگ های محبوب را معرفی می کنیم:

#love #instagood #me #cute #tbt #photooftheday #instamood #food #motivation

مرحله ششم: مهارت های عکاسی و فیلم برداری خود را ارتقا دهید

لازم نیست حتما یک عکاس یا فیلم بردار حرفه ای باشید تا تصاویر و ویدئوهای عالی تولید کنید. در ادامه چند توصیه برای تولید کنندگان محتوای با کیفیت خواهیم داشت:

  • از فیلترهای غیر معمولی و ایجاد کننده حس اغراق پرهیز کنید. محتوای ساده و بیانگر حس طبیعی تولید کنید.
  • از نور محیطی و طبیعی استفاده کنید و سعی کنید تا حد ممکن از ثبت سایه در تصاویر و ویدئوهای خود اجتناب کنید.
  • حتما از یک برنامه ویرایشگر تصویر و ویدئو استفاده کنید و از ارسال تصاویر و ویدئوهای خام و به اصطلاح روتوش نشده خودداری کنید.

مرحله هفتم: با فالوورهای خود ارتباط بر قرار کنید

بسیار مهم است که ارتباط موثر و دائمی با دنبال کنندگان و مخاطبان خود داشته باشید. ارتباط موثر در جذب طبیعی و دائمی فالوور های جدید و همچنین در نگه داری دنبال کنندگان فعلی شما نقش بسیار مهمی دارد. تصاویر و ویدئوهای دیگران را لایک کنید، به تمام کامنت های خود تا حد امکان پاسخ دهید، خود کامنت بگذارید و مطالب دیگران را بازنشر دهید. با دنبال کنندگان خود صحبت کنید و به سوالات و دیدگاه های آنان پاسخ دهید، لازم است کاری کنید تا مخاطبان شما، شما را یکی مثل خودشان ببینند. این راه را می توان بهترین راه برای جذب کاربر عنوان کرد که در حقیقت راه سریعی نیز محسوب می شود.

مرحله هشتم: دیگر صفحات اینستاگرام را Mention کنید

بر اساس یک تحقیق، مطالبی که صفحات دیگر اینستاگرامی را در زیرنویس تصاویر و ویدئوها Mention می کنند، 55 درصد لایک و کامنت بیشتری دریافت می کنند. پس یکی از راه های بسیار مناسب برای جذب لایک و کامنت، Mention کردن دیگر صفحات به شمار می رود. جهت برقراری این ارتباط مابین شما و دیگر صفحات با آنها تماس بگیرید و بخواهید در ازای Mention آنها توسط شما، آنها نیز همین کار را برای صفحه شما انجام دهند. با این کار کاربران بیشتری جذب صفحه شما می شوند، لایک های بیشتری دریافت می کنید و همچنین پست های شما کامنت های بیشتری خواهند داشت.

مرحله نهم: جذب فالوور با اطلاع رسانی ارسال محتوای جدید

زمانی که کاربری اطلاع رسانی ارسال محتوای جدید را فعال می کند، هر زمان پست جدید ارسال کنید، به سرعت پیغام جدیدی برای دنبال کنندگان شما ارسال خواهد شد. پس این روش برای جذب بیشتر مخاطبان به صفحه شما موثر است. برای کسب نتیجه از این روش از کاربران خود بخواهید تا اطلاع رسانی را برای صفحه شما فعال کنند. توجه داشته باشید این مورد زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که شما محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید. اگر شما محتوای جذابی برای کاربر تولید کنید، خودشان این قابلیت را فعال خواهند کرد پس به همین دلیل، محتوا برگ برنده شماست.

مرحله دهم: سوال بپرسید

اگر به دنبال میزان مشارکت بالایی برای مطالب خود هستید، از کاربران سوال بپرسید. پرسش سوالات چالش برانگیز می تواند آمار لایک و کامنت مطالب را شما تا حد قابل توجهی افزایش دهد. در یک تحقیق ثابت شد، پرسش یک سوال می تواند 60 برابر نرخ مشارکت کاربران را افزایش دهد. پس همیشه در محتوای ارسال خود، از کاربران سوال بپرسید و آنها را به چالش دعوت کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  قرار گرفتن در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف و اثرات آن بر بازار ارز و دلار

مرحله یازدهم: از استوری (Story) اینستاگرام استفاده کنید

در هر روز بیش از 500 میلیون کاربر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند که تنها در 24 ساعت حذف می شود. بسیاری از فروشندگان و بازاریابان از استوری اینستاگرام برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند که باعث افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر می شود. استوری اینستاگرام یکی از موثر ترین راه ها جهت معرفی خدمات و محصولات است. اینستاگرام هم اکنون این اجازه را به کاربران می دهد تا لینک وب سایت یا صفحات فرود محصولات و خدمات خود را در استوری قرار دهند، لذا استفاده از این قابلیت می تواند ترافیک و بازدید بیشتری برای سایت یا صفحه شما داشته باشد.

مرحله دوازدهم: جایزه بدهید یا یک مسابقه اینستاگرامی راه اندازی کنید

با راه اندازی یک مسابقه و ترغیب کاربران به شرکت در آن می توانید کاربران بیشتری جذب کنید. همچنین می توانید با ارائه کدهای تخفیف و هدایای ویژه، کاربران فعلی خود را وفادارتر و کاربران جدید جذب کنید. در این روش علاوه بر افزایش کاربر، تعداد لایک ها و کامنت های صفحه شما نیز افزایش خواهد یافت. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط ucompares.com، بهترین زمان برای برگذاری چنین مسابقاتی به صورت هفتگی و یا حداقل به صورت ماهیانه است. این قابلیت، به شما این فرصت را می دهد تا از کاربران خود تشکر کنید که می توان آن را یک راه بسیار موثر جهت افزایش جذب فالوور اینستاگرام دانست.

مرحله سیزدهم: بازنشر مطالب در دیگر شبکه های اجتماعی

اینستاگرام این قابلیت را به کاربران خود می دهد تا مطالب ارسال شده در صفحات خود را در دیگر شبکه های اجتماعی نیز بازنشر دهند. بازنشر مطالب می تواند در شبکه های پر طرفداری مانند فیسبوک، پینترست و توییتر انجام پذیرد که باعث افزایش میزان مشاهده محتوای شما و جذب کاربران بیشتر به صفحه اینستاگرام شما می شود.

مرحله چهاردم: استفاده از ربات اینستاگرام جهت افزایش فالوور

ربات اینستاگرام به شما کمک می کند تا به صورت طبیعی کاربر جذب کنید. روش کار یک ربات اینستاگرام به این صورت است که با لایک کردن، فالو کردن و کامنت گذاری در محتوای مشابه یا تعیین شده توسط شما، توجه مخاطبان هدف را به صفحه شما جلب می کند. در صورتی که محتوای جذابی در صفحه خود ارائه دهید، این روش می تواند یک روش موثر در افزایش دنبال کننده صفحه شما باشد. اما با توجه به سیاست های جدید اینستاگرام، استفاده از این روش باید با احتیاط صورت گیرد چون استفاده نادرست از این روش احتمال مسدود یا حذف شدن حساب اینستاگرام شما را در پی دارد.

نتیجه گیری کلی :

محبوب شدن در اینستاگرام یک شبه رخ نمی دهد و تلاش و پشتکار زیادی لازم دارد. اما در عین حال در این شبکه می تواند منجر به کسب درآمد و افزایش فروش شما شود. لذا به کارگیری بهترین راه  حل ها برای افزایش تعداد دنبال کنندگان حائز اهمیت است.

برای موفقیت در اینستاگرم، موضوع مناسب انتخاب کنید، محتوای با کیفیت تولید کنید، با کاربران خود ارتباط داشته باشید، آنها را به چالش بکشید و با دیگر کاربران محبوب اینستاگرام در ارتباط باشید.