تبلیغات

 

بازی تخته نرد و فوت و فن هایی برای برد های متوالی در بازی

فوت و فن بازی تخته نرد برای برد های پی در پی را در این مطلب برای شما به اشتراک می گذاریم. کشور ایران سرزمین کهن و اصیل بازی صفحه ای تخته نرد می باشد، این بازی اولین بازی دست ساز انسان در کره زمین است. مهره ها و تاس بازی تخته نرد در یک ظرف سفالی در کنار صفحه بازی قرار داده می شود. این بازی به این گونه می باشد که مهره ها یا سنگ ها را در یک صفحه از نقطه شروع به نقطه پایانی می رسانند. برخی از مراجع شیعه تخته نرد را حرام می دانند و برخی دیگر چنانچه به نیت قمار نباشد جایز می دانند. مجوز رسمی این بازی در آبان ماه سال 1394 توسط اداره کل ورزشی صادر گردید. آنان معتقدند که تخته نرد چون با تاس بازی می شود بازی فکری نیست.

آموزش بازی Backgammon

ابتدا، هر بازیکن یک تاس پرت می کند. بازیکنی که عدد بیشتری بیاورد بازی را آغاز می کند. در صورت مساوی شدن، دوباره تاس را پرتاب می کند (شخص آغاز کنند با همان تاس ریخته شده بازی می کند و دوباره تاس نمی ریزد مثلا اگر حریف 2 آورده باشد و شما 5 شما باید 2 و5 را حرکت کنید) سپس نوبت بازیکن دیگر می شود. عدد روی تاس ها نشان می دهد که مهره ها چه تعداد خانه باید حرکت داده شوند.

فوت و فن های بازی

شما برای این که بتوانید در بازی تخته نرد احتمال برد خود را به بالاترین سطح ممکن ببرید باید از اصطلاحات و فوت و فن های بازی باخبر شوید تا حریف خود را غافلگیرانه به دام بیندازید.ما در این مقاله برای شما از فوت و فن های مهم و پرکاربرد تخته نرد ذکر خواهیم کرد تا در این بازی یک بازیکن حرفه ای و زرنگ باشید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  حاشیه سود ضریب ها در شرط بندی فوتبال چگونه محاسبه می شود؟

ترفند های هجومی در بازی تخته نرد سه دسته می باشند که آن ها عبارت اند از:

1ـ حرکت بدون درگیری

2ـ ششدر کردن

3ـ حمله یهویی

 

1- حرکت بدون درگیری:

این ترفند را می توان همیشه در همه بازی و سرگرمی ها به کار برد. در این ترفند تنها کاری که شما باید بکنید این است که شما بدون اینکه حریفتان را ناراحت کنید و دلخوری و درگیری بین شما پیش بیاید با استفاده درست از عدد تاس هایتان مهره های حریفتان را از زمین بازی خارج کنید. اما در این ترفند دقت شما بیشتر از مهره های حریفتان به مهره های خودتان باید باشد. شما نباید به هیچ عنوان مهره های خودتان را در یک خانه تنها بگذارید، زیرا امکان دارد حریفتان مهره شما را زده و از بازی خارج کند. در این ترفند برای اینکه به حریف خود اجازه ندهید تا مهره های شما را بزند باید هرچه سریع تر و با دقت و حواس کامل مهره هایتان را به یک خانه امن ببرید.

 

2- ششدر کردن:

دانستن این ترفند احتمال غالبیت شما را به حریفتان بسیار بالا می برد. اجرای این ترفند اینگونه می باشد که شما باید مهره های خود را در شش خانه پشت سرهم و در هر خانه دو مهره داشته باشید، و سه مهره دیگر را به صورتی به حرکت در بیاورید که همیشه شش خانه پشت سرهم در اختیار شما قرار داشته باشد. در این صورت شما فرصتی برای حریفتان نمی دهید تا با هیچ یک از تاس هایی که می اندازد حرکت کند و شما حرکت او را کاملا گرفته اید. اگر شما این ترفند را به خوبی و بدون مرتکب شدن به اشتباه اجرا کنید احتمال برد شما به 100% می رسد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چه رفتارهایی باید زمان ضعیف بودن یک دست در پوکر انجام بدهید

 

3ـ حمله یهویی:

در این ترفند شما باید تلاش کنید و بسیار سریع و دقیق عمل کنید تا مهره حریفتان که در یک خانه قرار دارد را بزنید تا از حرکت او کاملا جلوگیری کنید. برای اینکه به حریفان هیچ فرصتی ندهید باید خودتان نیز به سرعت تمام مهره های خود را از صفحه بازی خارج کنید. بعد از اینکه شما مهره های حریفتان را زدید بهتر است برای اینکه مهره های شما از طرف حریفان زده نشود مهره های خود را طبق ترفند «ششدر کردن» بچینید. اگر کاری کنید که حریفتان مهره هایش را دیرتر یا اصلا نتواند وارد بازی کند احتمال برد شما %100 می شود.

به غیر از ترفند های هجومی ترفند های دفاعی دیگری نیز وجود دارد که در سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

1ـ لنگر انداختن

2ـ کمین کردن

3ـ برگشت بازی

 

4ـ لنگر انداختن:

برای اجرای این ترفند شما یکی از خانه های حریفتان را مثلا خانه 4 یا 5 را با استفاده از مهره های خود می گیرید؛ (این خانه هر چه جلوتر باشد کمک بیشتری برای شما می کند). شما وقتی این ترفند را بکار می برید به حریف خود اجازه نمی دهید تا او نیز در بازی حرکتی داشته باشد و مهره هایش را وارد صفحه بازی کند. شما می توانید نیز با بستن خانه های خود منتظر اشتباه حریفتان می مانید تا مرتکب اشتباهی شود و شما یک مهره خود را تنها در یک خانه قرار بدهید و مهره او را بزنید. اگر شما موفق باشید این روش را به درستی بکار بگیرید برد شما در بازی تضمین می شود.

 

5ـ کمین کردن:

در این روش شما عکس ترفند لنگر انداختن چند مهره خود را در خانه هایی که خارج از زمین حریفتان هستند مانند خانه 8 یا 9 قرار می دهید، و سایر مهره های خود را وارد زمین بازی خود می کنید. شما باید با شکیبا باشید و با صبر کردن در درب خانه حریف منتظر باشید تا حریفتان مرتکب اشتباهی شود و شما با زدن مهره او وارد خانه او شوید و شانس برد خود را به بالا ترین سطح ممکن ببرید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  نکاتی برای موفقیت بیشتر در پیش بینی لایو یا زنده فوتبال

 

 برگشت بازی:

این ترفند زمانی اتفاق می افتد که شما اکثر مهره ها حریفتان با زدن آنها را از زمین خارج کرده باشید و حریفتان در تلاش است که مهره های بیرون از بازی خود را به زمین بازی برگرداند. بهتر است از این روش به صورت مدام استفاده نکنید (یعنی روش خارج کردن بیش از حد مهره های حریف از بازی). زیرا ممکن است وقتی شما می خواهی برای برد و اتمام بازی مهره های خود را از بازی بیرون ببرین از طرف مهره های حریف مهره های شما زده شود و در این صورت عکس ترفند های قبلی احتمال باخت شما بالا می رود.

 

نکته مهم

همیشه توجه داشته باشید که تمام این ترفند های ذکر شده ممکن است از طرف حریفتان برای شما رقم زده شود، پس هنگام بازی به حرکت های حریفتان دقت داشته باشید که در دام زرنگ بازی ها و دانایی او نی افتید. مخصوصا در ترفند ششدر کردن که اگر حریفتان این ترفند را برای شما بیاید احتمال باخت شما خیلی بیشتر از حد معمول است. پس همیشه مراقب باشید تا هیچ یک از مهره های خود را در خانه تنها نگذارید.