تبلیغات

 

درگیری اینستاگرامی چاوشی و مهشید حامدی و نشر ویدئوی قدیمی از ابی به اسم دلجویی

در چند روز اخیر بحثی میان مهشید حامدی برومند و محسن چاوشی، خواننده پاپ ایرانی، در اینستاگرام درگرفته که هزاران کاربر فارسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان‌ داده‌اند.

ویدئویی هم از ابی، که همسر خانم برومند است، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخل ایران منتشر شده با این عنوان که ابی از آقای چاوشی “دلجویی” کرده است.

البته این ویدئو مدت‌ها پیش از این ضبط شده و ارتباطی با بحث‌های اخیر ندارد.

ویدئوی دلجویی ابی از چاوشی چیست؟

ابی در ویدئویی که به نظر می‌رسد در یک جمع خصوصی ضبط شده می‌گوید هم خودش و هم همسرش و دوستانشان از شنیدن ترانه‌های محسن چاوشی لذت می‌برند.

او خطاب به آقای چاوشی می‌گوید: ” فقط این پیغام من به شما را داشته باشید” و سپس شعری از جلال‌الدین محمد بلخی، مولوی را با آهنگی که محسن چاوشی خوانده بازخوانی می‌کند.

این ویدئو پس از بحث‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده و برخی رسانه‌های ایرانی از آن با عنوان “دلجویی” یا “عذرخواهی” ابی از چاوشی یاد کرده‌اند.

اما مدیر برنامه‌های ابی به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “این ویدئو برای دو سال قبل است و به پیش از مسائل جاری برمی‌گردد.”

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مهندسی که برای یک شرط بندی 2 پوندی 1.5 میلیون پوند برنده شد

بحث بر سر چیست؟

ماجرا از آنجا شروع شد که مهشید حامدی برومند در اینستاگرام خود با کنار هم قرار دادن تصاویری از اخبار، از وضعیت حاکم بر ایران انتقاد کرد.

خانم حامدی در پست اینستاگرامی خود به کشته شدن قاسم سلیمانی، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایرانی با موشک سپاه و حادثه اخیر کشته شدن چندین ملوان نیروی دریایی ارتش ایران در “آتش خودی” اشاره کرد.

او یک پست اینستاگرامی محسن چاوشی را هم در میان تصاویر جای داد که در آن آقای چاوشی با اشاره به امام اول شیعیان و شمشیر او نوشته بود: “سینه گردنکشان را اذن دهد می‌درم”.

خانم حامدی بدون نام بردن از محسن چاوشی گفت در شرایط کنونی جامعه ایران صحبت از دریدن دیگران با شمشیر از طرف یک هنرمند سوال‌برانگیز است و آن را نشانه “عقب‌ماندگی و وحشی‌گری” دانست.

کمی بعد محسن چاوشی هم در اینستاگرام خود تصویری از مطلب خانم حامدی منتشر کرد و در کنار آن متنی نوشت که با اشاره‌هایی به ابی و دیگر خوانندگان ایرانی خارج از ایران بود.

آقای چاوشی از ابراهیم حامدی (ابی) و همسرش مهشید حامدی برومند مستقیم نام نبرد ولی نوشت شمشیری دارد که “مست میدان است”.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ویندوز ۱۱ و آموزش نصب

او چندین بار در متن خود، که به طور مقطع نوشته شده و گویی قرار است شعر باشد، از عنوان “عربده‌کش” استفاده کرد و طعنه زد که طرف مقابلش “افتخار می‌کند به کاباره و شهامتِ تهران ندارد”.

خانم حامدی هم در پاسخ به این حمله لفظی نوشت حرف‌های آقای چاوشی “سراپا خشم وغرور و بد دهانی” است.

البته پس از انتشار عمومی ویدئوی قدیمی ابی، آقای چاوشی در توییتر خود شعر دیگری نوشت که از طرف بسیاری به عنوان “پذیرش عذرخواهی ابی” تفسیر شد، هرچند اساسا ابی از او عذرخواهی نکرده است.

محسن چاوشی کیست؟

محسن چاوشی یکی از خواننده‌های مشهور و پرطرفدار در ایران است که به ویژه برای خواندن در فیلم علی سنتوری شناخته شده است.

پس از آن که در نیمه دهه ۷۰ خورشیدی خوانندگانی مانند خشایار اعتمادی، قاسم افشار و مجتبی کبیری به واسطه شباهت صدایشان با خواننده‌های ایرانی ساکن آمریکا، مشهور به “لس‌آنجلسی”، در فضای موسیقی ایران مطرح شدند، نسل دیگری از خوانندگان در ایران برجسته شدند که در عین الهام گرفتن از موسیقی پاپ ایرانی در آمریکا، به دنبال سبک خودشان هم بودند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مقایسه: لیونل مسی در مقابل آیفون !

محسن چاوشی یکی از این خوانندگان بود و آثارش نخست به طور غیررسمی در ایران پخش شد.

در آغاز کار شباهت صدایش با سیاوش قمیشی توجه بسیاری را جلب کرد.

هرچند خود آقای قمیشی درباره او گفته که “سبکش را یواش یواش عوض کرده و خوب هم هست. کارش خیلی خوب است”.

با وجود آن که بیش از یک دهه از انتشار اولین آلبوم رسمی محسن چاوشی می‌گذرد، او هنوز کنسرتی برگزار نکرده است و همین باعث شده برخی او را خواننده‌ای بدانند که توانایی‌اش در اجرای زنده پایین است.

از جمله مهشید حامدی خطاب به او نوشته: ” اگر من جرات تهران آمدن ندارم، شما که آنجایید و ادعا دارید چرا جرات کنسرت زنده گذاشتن ندارید؟”

محسن چاوشی برای موسیقی علی سنتوری و برخی دیگر از کارهایش تقدیر شده و در ایران جوایزی گرفته است.