تبلیغات

بازگشت محبوب‌ترین ورزش دنیا: شروع مجدد فوتبال اروپا

حدود دو ماه است که مسابقات فوتبال تقریبا در تمامی کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا قطع شده است و حالا به نظر می‌رسد که هواداران باید خودشان را برای بازگشت محبوب‌ترین ورزش دنیا آماده کنند.

اگر کرونا همه چیز را بهم نمی‌ریخت لیورپول تا الان تاج قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلیس را برای نخستین بار بر سر گذاشته بود، لیدز یونایتد برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۴ به بالاترین دسته فوتبال انگلیس بازگشته بود و حالا حواس همه ما به یورو ۲۰۲۰ بود. بجای آن اما ما حالا مشغول پیگیری اخبار پلی‌استیشن بازی کردن فوتبالیست‌های نامدار هستیم.

با آسان شدن قوانین قرنطینه، لیگ فوتبال آلمان اولین لیگ معتبر اروپایی است که رقابت‌ها را از سر می‌گیرد (احتمالا از ۱۶ مه/ ۲۷ اردیبهشت) و طبیعتا چشم شمار قابل توجهی از هواداران فوتبال در سراسر جهان به آن دوخته خواهد شد.

اگر شما طرفدار فوتبال آلمان هستید که این مطلب به کار شما نمی‌آید ولی اگر تا شروع مسابقات تیم مورد علاقه‌تان به دنبال طرفداری از یک تیم و لذت بردن از فوتبال سطح بالا هستید، این گزارش را بخوانید. درک رائه، گزارشگر بوندس‌لیگا از این مسابقات می‌گوید…

آنچه از مسابقات این فصل باید بدانید

درک می‌گوید قبل از متوقف شدن مسابقات به دلیل شیووع کرونا، رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخ لیگ فوتبال آلمان بود: “بایرن مونیخ بخت اصلی قهرمانی بود، آن‌ها همیشه مدعی اول قهرمانی هستند ولی این فصل آن‌ها رقیبانی جدی دارند.”

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بارش بادمجان از آسمان چرا داغ شد؟ نکته ماجرا چه بود؟

نزدیک‌ترین رقیب این تیم دورتموند است که چهار امتیاز با بایرن فاصله دارد. لایپزیگ، تیمی که درک از آن به عنوان “پسران جدید بوندس‌لیگا” یاد می‌کند (و عده‌ای آن را منفورترین تیم آلمان می‌دانند) هم جذابیت بیشتری به رقابت‌های این فصل بخشیده است.

بورسیا مونشن‌گلادباخ در اوایل فصل عملکردی عالی داشت و بایر لورکوزن هم بخشی از داستان جذاب این فصل بوندس‌لیگا است.

در آستانه شروع مجدد بازی‌ها بد نیست که بدانیم اختلاف گلادباخ، تیم پنجم جدول با بایرن مونیخ صدرنشین فقط هفت امتیاز است.

درک می‌گوید بایرن مونیخ شانس بالایی برای تکرار قهرمانی‌اش دارد. این تیم که حالا زیر نظر دومین مربی‌اش به ثبات لازم رسیده، فصل قبل با دو امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند قهرمان شد. با این حال آن‌ها مبارزه سختی در پیش رو دارند و درک هم انتظار دارد که رقابت “خیلی نزدیک” باشد.

باید طرفدار چه تیمی باشید؟

بایرن مونیخ قوی‌ترین تیم آلمان است و بیرون کشیدن قهرمانی از دستانش چالشی برای تمام تیم‌های این کشور از اول هر فصل است. آن‌های بیشتر از هر تیمی در آلمان قهرمان لیگ، جام حذفی و مسابقات بین‌المللی شده‌اند. اگر تصاحب جام برایتان مهم است، به تیم دیگری فکر نکنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دختران داغ فوتبالیست های مشهور جهان !!

دورتموند همیشه راهی برای به چالش کشیدن بایرن پیدا می‌کند و درک می‌گوید فوتبال این تیم همراه با لایپزیگ از چشم‌نوازترین‌ها بوده است. پیراهن زرد و سیاه، تماشاگران پرشور و فضای فوق‌العاده ورزشگاه‌شان از دلایلی هستند که دورتموند را تبدیل به یکی از قابل احترام‌ترین تیم‌های دنیا کرده است.

اگر شما طرفدار پر و پا قرص فوتبال انگلستان هستید، به یاد داشته باشید که جیدن سانچو که اهل جنوب لندن است، پیراهن شماره هفت این تیم را می‌پوشد. او در این فصل ۱۴ گل زده و با ۱۵ پاس گل، رکورددار بوندس‌لیگا است؛ به این ترتیب احتمالا دلیل کافی برای هواداری از این تیم خواهید داشت.

درک در مورد سانچو می‌گوید: “او یکی از برجسته‌ترین بازیکنان بوندس‌لیگا در سال‌های اخیر بوده. تحرک بالایی دارد و از عناصر بسیار مهم هجومی تیم است و دورتموند نمی‌تواند از توانایی‌اش صرفنظر کند.”

همان طور که قبلا گفته شد، لایپزیگ تیمی جنجالی در آلمان است. آن‌ها یک دهه پیش در دسته پنجم فوتبال آلمان بودند ولی این فصل اولین حضورشان در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کردند. بخش بزرگی از موفقیت این تیم را باید پای حمایت شرکت ردبول گذاشت.

مالکیت یک باشگاه توسط شرکتی بزرگ یا یک تاجر مسئله‌ای بسیار عادی در فوتبال انگلیس است، اما در آلمان بیشتر سهام یک باشگاه متعلق به هوادارانش است تا بتوانند بیشترین نقش را در اداره آن داشته باشند. بعضی از تماشاگران فوتبال آلمان معتقدند که لایپزیگ این قانون را دور زده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آغاز پژوهش های استرالیا برای کشف واکسن کرونا

اما گذشته از این جنجال‌ها، لایپزیگ فوتبالی جذاب ارائه می‌کند و شماری از مستعدترین جوانان فوتبال اروپا را در اختیار دارد که معروف‌ترین آن‌ها تیمو ورنر است؛ بازیکنی که پس از رابرت لواندوفسکی، مهاجم قدرتمند بایرن، بهترین گلزن بوندس‌لیگا است.

بایر لورکوزن دیگر تیم آلمانی با فوتبالی جذاب است، ولی به گفته درک فهرست تیم‌های جذاب بوندس‌لیگا بازهم ادامه دارد. او می‌گوید: “من به تیم کلن هم علاقه دارم. کلن باشگاهی پیشرو در فوتبال آلمان و به خصوص در منطقه راینالد است.”

“شما اما به راحتی می‌توانید یک تیم مورد علاقه برای خودتان پیدا کنید. تیم‌های خوب زیادی در بوندس‌لیگا وجود دارند. یک تیم را با توجه به فلسفه‌ای که دارد و با توجه به دیدگاه‌شان در تجارت انتخاب کنید و مطمئن باشید که اشتباه نخواهید کرد.”

تبلیغاتcanonbet