تبلیغات

مجموع گل‌ها چیست؟

در پیش‌بینی مجموع گل‌ها به طور کلی هدف پیش‌بینی مجموع تعداد گل‌های ردوبدل‌شده در مسابقه است. این نوع پیش‌بینی علاوه بر فوتبال در دیگر رشته‌های ورزشی نیز به همین شکل یا با تغییر عنوان به مجموع امتیازات، مجموع ست‌ها، مجموع گیم‌ها و… به چشم می‌خورد اما پایه و اساس همگی آن‌ها همانند هم است.

در پیش‌بینی‌ مجموع گل‌های مسابقه شما بایستی تعداد گل‌ها ردوبدل شده در کل مسابقه را پیش‌بینی کنید. اگر پیش‌بینی مربوط به مجموع گل‌های تیم میزبان یا میهمان بود طبیعتاً پیش‌بینی محدود به پیش‌بینی تعداد گل‌های فقط میزبان یا فقط میهمان می‌شود.

در این نوع پیش‌بینی شما بایستی تعداد گل‌ها را بر اساس «بیش‌تر از» یا «کم‌تر از» یک عدد خاص پیش‌بینی نمایید. این عدد خاص ممکن است متفاوت باشد که در ادامه به آن بیش‌تر می‌پردازیم.

بیش‌تر یا کم‌تر از ۰.۵، ۱.۵، ۲.۵، ۳.۵ و…

تعداد گل‌ها در مسابقات فوتبال همواره عددی صحیح است. در نتیجه وقتی تعداد گل‌ها در قیاس با عددی که دارای اعشار ۰.۵ است قرار می‌گیرد همواره یا بیش‌تر از آن است یا کم‌تر از آن (این حالت در مقایسه با اعدادی که دارای اعشار ۰.۲۵ و ۰.۷۵ هستند دارای روش محاسبه متفاوتی است).

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تبدیل 10 هزار تومان به 1 میلیون تومان

به عنوان مثال فرض می‌کنیم شما مجموع گل‌ها را بیش‌تر از ۲.۵ انتخاب کردید. مسابقه با نتیجه ۲-۱ به اتمام رسیده است. در این حالت مجموع گل‌ها ۳ می‌شود که بیش‌تر از ۲.۵ است در نتیجه پیش‌بینی شما صحیح خواهد بود. اما اگر بازی ۱-۱ می‌شد پیش‌بینی شما غلط محسوب می‌شد چرا که عدد ۲ از ۲.۵ بیش‌تر نیست.

بیش‌تر یا کم‌تر از ۰، ۱، ۲، ۳ و…

در این حالت مجموع گل‌های مسابقه که عددی صحیح است با یک عدد صحیح دیگر مقایسه می‌شود. تفاوتی که در این حالت نسبت به حالت اعشاری ۰.۵ وجود دارد این است که ممکن است تعداد گل‌ها برابر با عدد انتخابی شود. در این حالت پیش‌بینی شما در حالت تکی برگشت خورده و در حالت میکس ضریب ۱ می‌گیرد.

به عنوان مثال فرض می‌کنیم شما مجموع گل‌ها را بیش‌تر از ۲ انتخاب کرده‌اید. مسابقه با نتیجه ۲-۱ به اتمام رسیده است. در این حالت مجموع گل‌ها ۳ می‌شود که بیش‌تر از ۲ است در نتیجه پیش‌بینی شما صحیح خواهد بود. اما اگر بازی ۱-۱ شود مجموع گل‌ها ۲ می‌شود که نه بیش‌تر از ۲ است و نه کم‌تر از ۲. در این حالت پیش‌بینی برگشت داده می‌شود و یا ضریب ۱ به خود می‌گیرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چگونه مسابقات کریت را پیش بینی کنیم؟

بیش‌تر یا کم‌تر از ۰.۲۵، ۰.۷۵، ۱.۲۵، ۱.۷۵، ۲.۲۵، ۲.۷۵ و…

این حالت که به «مجموع گل‌ها آسیایی» نیز شهرت دارد در واقع ترکیبی از دو حالت بالا است. در این حالت پیش‌بینی انتخابی شما به دو تکه‌ی بالا و پایین تقسیم می‌شود.

فرض می‌کنیم شما پیش‌بینی بیش‌تر از ۲.۲۵ را انتخاب کرده‌اید. در این حالت پیش‌بینی شما به دو قسمت بیش‌تر از ۲ و بیش‌تر از ۲.۵ تقسیم می‌شود و در دو حالت نتیجه بررسی می‌شود. اگر بازی ۲-۱ شده باشد، مجموع گل‌ها ۳ خواهد بود. در حالت بیش‌تر از ۲ پیش‌بینی صحیح و در حالت بیش‌تر از ۲.۵ نیز پیش‌بینی صحیح خواهد بود و پیش‌بینی کلاً صحیح است. اما اگر بازی ۱-۱ شود مجموع گل‌ها ۲ خواهد بود. در حالت بیش‌تر از ۲ مبلغ برگشت می‌خورد و در حالت بیش‌تر از ۲.۵ پیش‌بینی بازنده است. در واقع نیمی از مبلغ بازمی‌گردد. اگر مسابقه ۱-۰ شود و ۱ گل داشته باشد که در دو حالت پیش‌بینی غلط بوده و بازنده خواهد شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بهترین گزینه برای ثبت شرط موفق در چه رشته ورزشی است؟

لازم به ذکر است در پیش‌بینی مسابقات زنده، پیش‌بینی مجموع گل‌ها با توجه به نتیجه کنونی مسابقه صورت می‌گیرد (بازی ۰-۰ در نظر گرفته نمی‌شود).