تبلیغات

 

پر سود ترین راه کسب ثروت کدام است؟

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره عرضه سهام عدالت در بورس افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، 330 تعاونی سهام عدالت می‌توانند از کارگزاران بورس، نمایندگی بگیرند و به سهامداران در محلشان آموزش دهند.

وی گفت: برای آموزش دیگر شرکت‌های استانی سهام عدالت و سهامداران آن در آینده نزدیک یکی از شرکت‌های استانی را که کارهای آن در حال انجام است وارد بورس می‌شود.

آقامحمدی با بیان اینکه سال گذشته فقط 680 هزار کد بورسی صادر شد افزود: قرار است از شنبه به مدت یک ماه، میلیون‌ها کد بورسی صادر شود و زیرساخت‌های آن برای دریافت غیر حضوری کد بورسی به وسیله سهامداران انجام شده است.

وی گفت: سه شنبه این هفته حدود 150 هزار کد بورسی صادر شد که از شنبه این روند سرعت می‌گیرد.

آقامحمدی افزود: مردم به اظهار نظرهای منفی درباره آینده بورس توجه نکنند، اما مسئولان به نقدهای کارشناسان و آسیب شناسی آینده بورس توجه کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  رکوردشکنی یک ایرانی گران‌ترین معامله ملکی تاریخ

وی گفت: اگر 100 هزار میلیارد تومان عرضه واقعی به وسیله دولت در بورس انجام شود نوسان‌های بورس، منظم می‌شود.

آقامحمدی افزود: نخستین عرضه باید به وسیله بانک‌ها انجام شود و دولت نیز 60 هزار میلیارد تومان از اموال بدون استفاده خود را عرضه کند.

وی گفت: آنچه که اهمیت دارد ورود سرمایه به بورس است و مالکیت گذشته آن مهم نیست.

آقامحمدی افزود: به علت محدود شدن بازارهای دیگر، ​ افراد سرمایه‌های خود را وارد بورس می‌کنند که در پی آن و با رونق گرفتن بورس، خدمات بورسی، اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: شورای عالی بورس برای سرعت دادن به امکان فروش سهام عدالت صدور کد بورسی را آغاز کرده است و پیش بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده این امکان فراهم شود، اما مردم تا آن زمان آموزش‌های بورسی خود را کامل کنند.

آقامحمدی افزود: اگر بورس رونق بگیرد منابع بانک‌ها آزاد می‌شود و به طبقات متوسط به پایین اختصاص می‌یابد و شرکت‌های بزرگ نیز منابع مالی خود را از بورس تامین می‌کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فرزاد و فرهین‌تاج بنیادی، خانواده ایرانی‌ که در سری جهانی پوکر به قهرمانی رسیدند

وی گفت: 4 هزار شرکت از 74 هزار شرکت صنعتی کشور 80 درصد تولیدات صنعتی را تولید می‌کنند که باید تامین مالی خود را در بورس انجام دهند.

آقامحمدی افزود: اکنون با سامان یافتن بازار بورس، خودروسازان که می‌گفتند دیگر خودروی کوچک تولید نمی‌کنیم اکنون با به کارگیری نهادی علمی کشور نخستین محصول خود را در این رده تا پایان سال معرفی می‌کنند در حالی که در گذشته چنین کاری سه سال و نیم زمان می‌برد.

وی گفت: خودروسازان چند پلتفرم را آماده کرده اند که در گذشته سابقه نداشته است و با به روز کردن ارزش دارایی‌های خود سرمایه چند برابری به دست آورده اند.

آقامحمدی با بیان اینکه باید به شرکت‌ها اجازه دهیم شرکت داری کنند افزود: در گذشته، مدیریت در شرکت‌های بزرگ از جمله خودروسازان، بسته و بر اساس سیاست دولت بود، اما با شرایط جدید بازار سرمایه، مدیریت شرکت‌ها بر اساس اقتصاد پیش می‌رود.

وی گفت: سهامداران عدالت در روزهای نخست، اطلاعات خود را برای دریافت کد بورسی ارائه دهند و ثبت اطلاعات را به روزهای پایانی موکول نکنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  همه چیز در مورد fixed match یا بازی های تبانی

آقامحمدی با بیان اینکه اکنون برای کسانی که سهام عدالت دریافت نکرده اند نمی‌توان کاری کرد افزود: اگر دولت عرضه در بورس داشته باشد هیچ حبابی در بازار سرمایه شکل نمی‌گیرد، اما اگر عرضه‌ای انجام نشود هم حباب ایجاد می‌شود و هم خطرناک است.