تبلیغات

هالیوود

در پشت صحنه سکانس های جنسی هالیوود چه می گذرد؟

بر خلاف این موضوع که صحنه های جنسی چقدر آسان، طبیعی و اروتیک به نظر میرسند، این صحنه ها در فیلم های هالیوود ی دربرگیرنده مقدار بسیاری فکر، سخت کوشی و آماده سازی برای به مرحله تولید رسیدن هستن.

و از آنجایی که صحنه های عاشقانه بسیار شخصی هستند، آن دسته کسانی که در ساختشان دخیل هستند، با چند حقه آن ها را برای تماشاگران باور پذیر و برای بازیگران تا جای ممکن راحت می‌کنند.

در اینجا چند مورد از رازهای پشت سکانس های جنسی در تلویزیون و سینما را برای شما بازگو میکنیم.

اگر یک بازیگر برهنه را بر روی تصویر میبینید، دانستن این مورد که قرارداد هایی کاملا قانونی که شامل خلاصه جزئیات برهنگی میباشند، از قبل تنظیم شده‌اند.

اتحادیه کار صنعت سرگرمی یا به اختصار «SAG AFTRA»، یک تبصره برهنگی را به عنوان یک ضرورت، برای تمامی قرارداد های مربوط به نقش‌هایی که شامل «برهنگی، نیمه برهنگی و اعمال جنسی» می‌شوند تعیین کرده است.

این قرارداد توسط شخص بازیگر، مدیر برنامه‌هایش، و تیم تولید مورد موافقت قرار میگیرد و درون تبصره، جزئیاتی کامل از هرآنچه بازیگر در مقابل دوربین قادر به انجام است ذکر شده.

این شامل اطلاعات سکانس، نوع برهنگی مورد نیاز، محدودیت های استفاده از تصاویر ضبط شده، و هرگونه جزئیاتی که بازیگر و تهیه کننده روی آن توافق کرده‌اند می‌شود.

اینکه یک تبصره شامل جزئیات ریزی همچون این موضوع که دقیقا چه بخش هایی از بدن قرار است نمایش داده شوند، چه مقدار از یک قسمت بدن نشان داده می‌شود، و به چه مدت نمایش داده خواهد شد، اصلا چیز عجیبی نیست.

با اینکه تبصره برهنگی یک قرارداد است، «SAG AFTRA» روی رضایت شخص تاکید اکید دارد و می‌گوید: یادتان باشد، حتی اگر یک تبصره برهنگی را امضا کرده باشید، می‌تواند در هر زمان قبل از شروع فیلمبرداری سکانس مذکور، از رضایت خود صرف‌نظر کنید.

اگر بازیگری در فیلمی که زیر نظارت اتحادیه نیست بازی کند، از حمایت اتحادیه برخوردار نخواهد شد. به همین دلیل است که بسیاری از بازیگران از انجام سکانس های شامل برهنگی در فیلم های خارج از نظارت اتحادیه سر باز میزنند.

برای فیلمبرداری هر سکانسی، تکنیک بلوکه کردن یک شیوه معمول برای شروع کار است. کارگردان ها یک تمرین صحنه با بازیگران انجام می‌دهند، و زمان و مکان حرکت در طول فیلمبرداری را مشخص می‌کنند.

معمولا همین شیوه برای سکانس های جنسی هم صورت میگیرد. کارگردان مطرح، «دیوید فینچر» (دختر گمشده، باشگاه مشت‌زنی، هفت) تمام حرکات را قبل از شروع کار مشخص می‌کند.

به عنوان مثال، بازیگر «نیل پاتریک هریس» در مصاحبه با مجله «Out» گفته بود که سکانس معاشقه فیلم «دختر گمشده» با جزئیات بسیار شرح داده شده بود.

بخشی از مصاحبه او: ما راجب سکانس به همراه «دیوید» تحقیق کردیم، در واقع سانت به سانت‌ش رو برنامه ریزی کردیم، بعدش تو ***ش رو میزاری توی دهنت، بعد تو یکم فرو میکنی و بعد انزال صورت میگیره. خیلی عجیب بود چون ما به معنای واقعی داشتیم صحنه سکس رو موشکافی میکردیم. انگار که «دیوید» میخواست یه جورایی مثل ربات‌ها باشیم، اینکه دقیقا بدونیم کجا و در چه حالتی باشیم.

برای دیگر کارگردانان همچون «ژان مارک واله» (باشگاه خریداران دالاس، وحشی، دروغ های بزرگ کوچک)، طراحی صحنه سکس میتواند همان آشفتگی طبیعی موجود در آن را شامل شود.

طبق صحبت های کارگردان با مجله «نیویورک تایمز»، او ترجیح می‌دهد این سکانس ها را از قبل طرح ریزی و مقدمه چینی نکند. وقتی مجله راجب ترجیحش میان طراحی صحنه و تکنیک بلوکه کردن پرسید، او گفت:

” هیچ برنامه ریزی مشخصی وجود نداره، فقط میشه یه حال و هوای کلی طراحی کرد. با یه گروه مشخص، فقط بستگی به نور داره که ما بتونیم ۳۶۰ درجه فیلمبرداری کنیم. بعد از اونم میبینیم خودش چطور جلو میره. مثلا توی فیلم «وحشی» ما دقیقا برنامه نریخته بودیم که این یارو ریس(ویترسپون) رو بگیره و خمش کنه و از عقب بگیرتش، بلکه در حین فیلمبرداری شکل گرفت. و در بخشی از «باشگاه خریداران دالاس» که متیو(مک‌کانهی) داره با دوتا دختر تری‌سام میره و دوستاش توی کاروان دارن نگاش میکنن، متیو بدجوری رو دور بود”

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فیسبوک : تتلو دیگر اجازه حضور در اینستاگرام را نخواهد داشت

اینکه یک بازیگر راضی به بداهه پردازی در چنین سکانس هایی باشد، موردی‌ست که میتوان در تبصره برهنگی راجبش توافق کرد.

تا حالا دیده اید که یه ک کاراکتر با دیدن بدن لخت بازیگر مقابلش چقدر سر ذوق آمده؟ حقیقت این است که در این گونه سکانس ها که تمام بدن بازیگر به علت نحوه قرارگیری او مقابل دوربین مشخص نیست، بازیگر معمولا یک تکه لباس کوچک و جمع‌و‌جور به تن دارد.

طبق گفته های «مایکل اشفورد»، خالق مجموعه «استادان سکس» به مجله «Glamour»: مثل یه بانداژ خیلی بزرگ میمونه که از جلو میاد، کشاله‌شون رو میپوشونه و از عقب بسته میشه. برای آلت تناسلی هم همینجوره؟ اونا یه جوراب روش میکشن، به معنای واقعی یه جوراب. یه جوراب پلاستیکی رو آلت‌شون.

لباس زیر های رنگ بدن، گریم کامل بدن، و دیگر حقه ها برای پوشاندن بدن بازیگران به کار میروند. در حین فیلمبرداری سکانس های سکس، بین بازیگران اشیایی مانند بالش قرار می‌دهند یا از اندام های مصنوعی برای القای حس سکس استفاده می‌کنند.

اصول صحنه های جنسی در هالیوود

آن گونه که توسط اتحادیه مشخص شده، بازیگران خود تصمیم میگیرند حاضر به انجام چه مقدار برهنگی و سکس شبیه‌سازی شده هستند. اگر فیلم بخواهد از بازیگری استفاده کند که به هر دلیلی حاضر به انجام این سکانس ها نیست، معمولا از بدل استفاده خواهد شد.

بدل ها نیز مانند بازیگران اصلی تبصره برهنگی دارند که در آن ها به طور صریح و واضح شرایط برهنگی با پروسه تولید شرح داده شده است.

بعضی اوقات چندین بدل میتوانند برای نقش یک کاراکتر دد فیلم ها استفاده شوند. آن طور که «آیلا فیشر» به مجله «Entertainment Weekly» گفته، او سه بدل برای سکانس های برهنگی و جنسی اش داشته. او گفت: “من یه بدل دست واسه سکانس زیر میز داشتم، یه بدل سینه واسه سکانس ممه تو صورت، و یه بدل باسن”.

وقتی که یک سکانس به بدن برهنه و صورت بازیگر به طور همزمان در یک سکانس نیاز داشته باشد، اوضاع می‌تواند اندکی پیچیده شود. در این موارد، در روند پس از تولید با استفاده از جلوه های ویژه، صورت بازیگر و بدن بدل او را به یکدیگر متصل می‌کنند.

از این تکنیک در فصل ۵ سریال «بازی تاج و تخت» برای بازیگر «لنا هدی» استفاده شد. زمانی که سکانس پیاده روی شرم به صورت برهنه گرفته می‌شد، بدل او «ربکا ون کلیو» در صحنه حضور داشت و بعدا صورت بازیگر را بر رویش قرار دادند.

روند تولید در زمان فیلمبرداری سکانس های جنسی معمولا به صورت “ست بسته” صورت می‌پذیرد. بیشتر فیلم‌ها و سریال های تلویزیونی صدها خدمه و عوامل کار در زمان فیلمبرداری سکانس های مختلف دارند، اما در زمان کار روی سکانس های سکس، یک “خدمه اسکلت” وجود دارد- کمترین میزان اشخاصی که برای فیلمبرداری یک سکانس مورد نیاز است.

طبق تبصره برهنگی، بازیگران می‌توانند قبل از فیلمبرداری درخواست یک ست بسته یا هر درخواست ویژه‌ای که آن‌ها و یک تهیه کننده رویش توافق دارند بکنند. این می‌تواند شامل نگه داشتن اتاق در یک دمای خاص تا تماشا نکردن صحنه توسط اشخاص غیرضروری خدمه شود.

وقتی با «داکوتا جانسون» بر روی فیلم «پنجاه طیف خاکستری» کار می‌کرد، بازیگر «جیمی دورنان» با استفاده از شوخی های مختلف سعی در تلطیف فضای کار برای همه در زمان فیلمبرداری سکانس های سکس داشت.

او در این مورد در برنامه «Graham Norton Show» گفته: تمام وسوسه من اینه که سر صحنه «داکوتا» رو بخندونم، و معمولا اینجوریه که سر سکانس‌هایی که من، میدونی، ارگاسم دارم، میام و مثل فوتبال آمریکایی میگم “حمله!”.

خیلی از کارگردانان می‌دانند که تماشای یک سکانس سکس می‌تواند برای تماشاگران عجیب باشد.

برخی کارگردانان، مانند «آدریان لین» (جذبه مرگبار)، میخواهند تا جای ممکن امکان شوخی در حین سکانس های سکس داشته باشند، تا آن را برای تماشاگران راحت تر و باورپذیر تر کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی بازی؛ شورش در شهر 4

در مصاحبه‌اش با «New York Times»، «لین» گفت: شما سعی میکنین موقعیتی خلق کنین که احتمال همه چیز رو در خودش داشته باشه. مثلا من اون سکس های ناگهانی رو به سکس های توی تخت خواب و مخلفاتش ترجیح میدم.

او گفت در فیلم «جذبه مرگبار»، سکانس سکس در کنار سینک قرار نبوده خیلی جدی باشد: من میدونستم یکم چیزای خنده‌دار داریم، چون توی سینک بشقاب و فنجون داشتیم. اگه سکانس شما زیادی جدی باشه، بیننده ها بهتون میخندن، چون نتونستن خوب باهاش ارتباط برقرار کنن.

با اینکه سکانس های سکس در فیلم ها بسیار سریع اتفاق میافتند، فیلمبرداری آن‌ها می‌توانند بسیار وقت گیر باشد. چه به خاطر گریم کامل بازیگران، نکات کارگردان یا تغییر نور صحنه.

وقتی در حال فیلمبرداری فیلم «عشق و دیگر مواد» بود، بازیگر «آن هاتاوی» در گفت‌و‌گو با «Entertainment Weekly» گفت که سکانس های سکس بسیار وقت گیر بوده‌اند چون گریم بدن او باید به طور مرتب ترمیم می‌شد.

“من فهمیدگ که هر بار پوشش بدنم رو میزارم، گریم رو پاک میکنه. به خاطر همین هر بار ۲۰ دقیقه به فیلمبرداری اضافه می‌شد.

بازیگر «جاستین تیمبرلیک» هم گفته فیلمبرداری سکانس های سکس فیلم «Friends With Benefits» بسیار به طول انجامیده. “راستش یکم آزاردهنده‌ست. بعضی وقتا تا ۱۲ ساعت روش کار میکنیم، خیلی خسته کنند‌ه‌ست”.

به عنوان یک بیننده، تماشای یک سکانس سکس پر از شور و حرارت و دانستن این موضوع که بازیگران واقعا حس خاصی به این کار ندارند، می‌تواند اذیت‌کننده باشد. در حالی که بازیگران اشخاصی حرفه‌ای در حال انجام شغل‌شان هستند، و خود شبیه‌سازی سکس می‌تواند بسیار سخت، غیر شخصی و کاملا از پیش تعیین شده باشد تا ناگهان به یک تجربه سکسی صادقانه تبدیل نشود.

برای شروع، اجرای این سکانس ها به هیچ‌ وجه خصوصی نیست. حتی در یک ست بسته، شش نفر یا بیشتر از اعضای گروه کار در حال تماشا هستند. و معمولا دستورات مخصوصی وجود که بازیگر ها موظف به دنبال کردنشان هستند. پس بیشتر توجه آن‌ها معطوف به دنبال کردن تکنیک ها و ارائه بهترین اجرای ممکن است تا حس کردن حرارت صحنه.

با وجود این، «واله» تایید کرد که بازیگر ها هم بالاخره انسان‌اند، و گاهی اوقات احساسات واقعی و فیزیکی هم اتفاق می‌افتد. “در تمام فیلم هایی که ساخته‌ام و تمام سکانس های جنسی ای که رویشان کار کرده ام، هیچوقت ندیده‌ام که یک بازیگر نعوظ کند. اما این به آن معنی نیست که اصلا هیجان‌زده نمی شوند، به هر حال آن‌ها هم انسان‌اند، برهنه اند و یکدیگر را لمس می‌کنند.

برنامه فیلمبرداری فیلم ها و سریال های مختلف معمولا ترتیب خاصی ندارند. این می‌تواند به دلیل حضور داشتن یا نداشتن یک بازیگر در یک زمان خاص یا دسترسی داشتن یا نداشتن تیم تولید به یک مکان برای فیلمبرداری باشد. این به آن معناست که این احتمال وجود دارد که دو بازیگر قبل از اینکه هم دیگر را ببیند یا با هم اخت شوند، مجبور به انجام یک سکانس عاشقانه باشند.

«جنا فیشر» در مصاحبه با مجله «New York» گفته که سکانس سکس او با «جان سی. رایلی» در فیلم «Walk Hard» در ابتدا قرار بود در روزهای ابتدایی تولید فیلمبرداری شود. ” اون سکانس در اصل قرار بود روز سوم کار من فیلمبرداری بشه، و من پیش کارگردانمون «جیک کاسدان» رفتم و گفتم: فکر کنم بهتره قبل از اینکه این کارو بکنیم یکم بیشتر بشناسمش”.

بازیگر ها هم در نهایت انسان هستند. بسیاری از آن‌ها گفته اند قبل از فیلمبرداری سکانس های جنسی حس سرخوردگی نسبت به ظاهرشان جلوی دوربین داشته اند، از جمله «آلیسون جنی» که اولین سکانس جنسی اش را در سریال «استادان سکس» محصول شبکه «Showtime» انجام داد.

وقتی با «New York Times» راجب حسش نسبت به این مسئله مصاحبه کرد، گفت: من جزء اون دسته بازیگرایی ام که هیچوقت دلشون نمیخواد اینجور سکانسی از خودشون رو تماشا کنن. اینکار رو نکردم و نخواهم کرد چون من بدترین منتقد خودم هستم. فکر کنم این سخت‌ترین کاری بوده که توی زندگیم انجام دادم، این که جلوی دوربین وانمود کنم که به ارگاسم رسیدم.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تماشای فیلم پورن با رابطه زناشویی ما چه میکند؟

با اینکه سکانس های سکس در فیلم ها بسیار سریع اتفاق میافتند، فیلمبرداری آن‌ها می‌توانند بسیار وقت گیر باشد. چه به خاطر گریم کامل بازیگران، نکات کارگردان یا تغییر نور صحنه.

وقتی در حال فیلمبرداری فیلم «عشق و دیگر مواد» بود، بازیگر «آن هاتاوی» در گفت‌و‌گو با «Entertainment Weekly» گفت که سکانس های سکس بسیار وقت گیر بوده‌اند چون گریم بدن او باید به طور مرتب ترمیم می‌شد.

“من فهمیدگ که هر بار پوشش بدنم رو میزارم، گریم رو پاک میکنه. به خاطر همین هر بار ۲۰ دقیقه به فیلمبرداری اضافه می‌شد.

بازیگر «جاستین تیمبرلیک» هم گفته فیلمبرداری سکانس های سکس فیلم «Friends With Benefits» بسیار به طول انجامیده. “راستش یکم آزاردهنده‌ست. بعضی وقتا تا ۱۲ ساعت روش کار میکنیم، خیلی خسته کنند‌ه‌ست”.

به عنوان یک بیننده، تماشای یک سکانس سکس پر از شور و حرارت و دانستن این موضوع که بازیگران واقعا حس خاصی به این کار ندارند، می‌تواند اذیت‌کننده باشد. در حالی که بازیگران اشخاصی حرفه‌ای در حال انجام شغل‌شان هستند، و خود شبیه‌سازی سکس می‌تواند بسیار سخت، غیر شخصی و کاملا از پیش تعیین شده باشد تا ناگهان به یک تجربه سکسی صادقانه تبدیل نشود.

برای شروع، اجرای این سکانس ها به هیچ‌ وجه خصوصی نیست. حتی در یک ست بسته، شش نفر یا بیشتر از اعضای گروه کار در حال تماشا هستند. و معمولا دستورات مخصوصی وجود که بازیگر ها موظف به دنبال کردنشان هستند. پس بیشتر توجه آن‌ها معطوف به دنبال کردن تکنیک ها و ارائه بهترین اجرای ممکن است تا حس کردن حرارت صحنه.

با وجود این، «واله» تایید کرد که بازیگر ها هم بالاخره انسان‌اند، و گاهی اوقات احساسات واقعی و فیزیکی هم اتفاق می‌افتد. “در تمام فیلم هایی که ساخته‌ام و تمام سکانس های جنسی ای که رویشان کار کرده ام، هیچوقت ندیده‌ام که یک بازیگر نعوظ کند. اما این به آن معنی نیست که اصلا هیجان‌زده نمی شوند، به هر حال آن‌ها هم انسان‌اند، برهنه اند و یکدیگر را لمس می‌کنند.

برنامه فیلمبرداری فیلم ها و سریال های مختلف معمولا ترتیب خاصی ندارند. این می‌تواند به دلیل حضور داشتن یا نداشتن یک بازیگر در یک زمان خاص یا دسترسی داشتن یا نداشتن تیم تولید به یک مکان برای فیلمبرداری باشد. این به آن معناست که این احتمال وجود دارد که دو بازیگر قبل از اینکه هم دیگر را ببیند یا با هم اخت شوند، مجبور به انجام یک سکانس عاشقانه باشند.

«جنا فیشر» در مصاحبه با مجله «New York» گفته که سکانس سکس او با «جان سی. رایلی» در فیلم «Walk Hard» در ابتدا قرار بود در روزهای ابتدایی تولید فیلمبرداری شود. ” اون سکانس در اصل قرار بود روز سوم کار من فیلمبرداری بشه، و من پیش کارگردانمون «جیک کاسدان» رفتم و گفتم: فکر کنم بهتره قبل از اینکه این کارو بکنیم یکم بیشتر بشناسمش”.

بازیگر ها هم در نهایت انسان هستند. بسیاری از آن‌ها گفته اند قبل از فیلمبرداری سکانس های جنسی حس سرخوردگی نسبت به ظاهرشان جلوی دوربین داشته اند، از جمله «آلیسون جنی» که اولین سکانس جنسی اش را در سریال «استادان سکس» محصول شبکه «Showtime» انجام داد.

وقتی با «New York Times» راجب حسش نسبت به این مسئله مصاحبه کرد، گفت: من جزء اون دسته بازیگرایی ام که هیچوقت دلشون نمیخواد اینجور سکانسی از خودشون رو تماشا کنن. اینکار رو نکردم و نخواهم کرد چون من بدترین منتقد خودم هستم.