تبلیغات

 

روزنامه کویتی الجریده: جنگنده‎های F35 اسرائیل، پارچین و نطنز را بمباران کردند

روزنامه کویتی الجریده در شماره روز جمعه 3 ژوئیه 2020 خود فاش کرد که جنگنده‎های F35 اسرائیل مسئولیت حمله به تاسیسات اتمی نطنز را بر عهده داشته و بر خلاف گزارش‌های مطرح شده، این جنگنده‌ها از جنوب اسرائیل پرواز کرده و در آسمان کشورهای عربی سوختگیری نکرده‌اند.

جالب است بدانید این جنگند ها کاملا رادار گری بوده و ایران حتی توانایی شناسایی آن ها را در رادارهای خود ندارد. به همین علت به هیچ عنوان نتوانست با آن ها مقابله کند.

روز پنجشنبه ۱۱تیر، تنها ۶روز پس از انفجار عظیم در تأسیسات موشکی خجیر، انفجار در سایت نطنز، بار دیگر در صدر مهمترین خبرهای جهان قرار گرفت. علت انفجار نطنز هر چه باشد، بیانگر ضعف و از هم‌پاشیدگی و ضربه‌پذیری بالای رژیم است و یک ضربه کاری به‌فاشیسم مذهبی حاکم محسوب می‌شود.

رژیم ابتدا تلاش کرد واقعهٔ نطنز را هم مانند انفجار عظیم خجیر، یک حادثه و ابعاد آن را هم ناچیز جلوه دهد. اما ضد و نقیض‌گویی مقامات دست‌اندرکار که یک بار آن را آتش‌سوزی در سوله‌های در دست احداث و بار دیگر آتش‌سوزی در یک‌سولهٔ انبار لوازم اسقاطی عنوان کردند و هم‌چنین بازدید شتاب‌زدهٔ صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم از محل، نشان می‌داد قضیه بیخ‌دارتر از چیزی است که رژیم می‌کوشید وانمود کند و روشن است که رژیم تلاش می‌کند این ضربه را برای نیروهایش کمرنگ جلوه دهد.
فرضیه‌های مختلف
این انفجارهای پیاپی در حساس‌ترین مراکز سری نظامی رژیم، توجه ناظران و تحلیلگران را جلب کرده است.
نیویورک تایمز به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد که انفجار روز پنجشنبه در تأسیسات نطنز ممکن است در نتیجه خرابکاری رخ داده باشد.
بنا‌به‌همین گزارش، ساختمانی در سایت اصلی تولید سوخت اتمی رژیم ایران در اوایل روز پنجشنبه دچار آتش‌سوزی شد و صدمات شدیدی به‌یک کارخانه وارد کرد که در آن سانتریفوژهای نسل بعدی تولید می‌شد.
برخی اخبار یا شایعات حاکی از حملهٔ سایبری است، خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به‌این که واقعهٔ نطنز، با فاصلهٔ زمانی کوتاهی بعد از انفجار در پارچین رخ می‌دهد، خاطرنشان می‌کند که احتمال خرابکاری در نطنز منتفی نیست؛ چرا که نطنز قبلاً هم با ویروس استاکس‌نت مورد حمله قرار گرفته بود.
از سوی دیگر نیویورک‌تایمز به‌نقل از یک مقام اطلاعاتی خاورمیانه‌ای، که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد یک ابزار انفجاری که در تأسیسات هسته‌یی نطنز کار گذاشته شده بود عامل انفجار روز پنجشنبه در این تأسیسات بوده است. این انفجار بیشتر بخشهای تأسیسات را که روی سطح زمین قرار داشته تخریب کرده است.
نیویورک‌تایمز می‌افزاید: گروهی که خود را“ پلنگ‌های وطن ”می‌نامد مسئولیت این انفجار را به‌عهده گرفته و گفته است گروه‌شان مرکب از مخالفان در دستگاه نظامی و امنیتی رژیم ایران است. آنها گفتند که این حمله بخش‌های بالای سطح زمین را در این تأسیسات هدف قرار داد تا دولت ایران نتواند صدمات آنرا مخفی کند.
به‌هر حال رژیم که ابتدا اصرار می‌ورزید واقعهٔ نطنز یک حادثهٔ اتفاقی بوده و تلفات جانی نداشته و خسارات مادی‌اش هم جزیی بوده، روز بعد (جمعه) حرف و لحن خود را عوض کرد و تلویحاً به‌خرابکاری اذعان نمود. سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت رژیم، ضمن اشاره به‌فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد، گفت با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده، علت اصلی حادثه مشخص شده، اما به‌دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.