تبلیغات

 

اثرات مخرب محیط زیستی ویدیوهای پورنوگرافی

بنا به گزارش اخیر پژوهشکده فرانسوی «شیفت پراجکت» (پروژه شیفت)، ویدیوهای اینترنتی پورنوگرافی به همان اندازه‌ای گاز اکسید کربن تولید می‌کنند که در سراسر کشور بلژیک تولید می‌شود.

پژوهشگران نتیجه‌گیری کرده‌اند که ویدیوهای اینترنتی، سالیانه سیصد میلیون تُن کربن تولید می‌کنند که یک سوم آن ناشی از ویدیوهای پورنوگرافی است.

این تحقیقات که زیر نظارت «ماکسیم اِفویی هِس» مهندس کامپیوتر انجام شده، نتیجه گیری کرده است که مصرف انرژی توسط تکنولوژی دیجیتال سالیانه نُه درصد افزایش می‌یابد. شصت درصد اطلاعات جهان از طریق ویدیوهای اینترنتی جریان پیدا می‌کند.

پژوهشگران می‌گویند صنایع دیجیتالی باید به فوریت با هدف کاهش آلودگی جهانی، زیر بازرسی دقیق قرار گیرند. در این گزارش آمده است:«پیامد‌های مستقیم و غیرمستقیم (تاثیرات بازتابی) مرتبط با استفاده از تکنولوژی دیجیتالی بر محیط زیست، قابل کنترل نیست و به سرعت درحال افزایش است.»

در مجموع، تکنولوژی دیجیتالی چهاردرصد گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کند که به‌مراتب بیشتر از هواپیماهای غیرنظامی است. حرکت به سوی تولید ویدیو با کیفیت برتر، به این آلودگی دامن زده است و میزان آن را تا سال ۲۰۲۵ دوبرابر خواهد کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی و معرفی با ثبات‌ترین اقتصادهای دنیا

«کریس پریست» از دانشگاه بریستول (بریتانیا) به نشریه «نیو ساینتیست» گفت: «این موضوع بار دیگر نمایانگر آن است که طراحان خدمات دیجیتالی باید در مورد پیامد همه‌جانبه خدماتی که عرضه می‌کنند، به دقت فکر کنند.»

«افراد باید وسايل دیجیتالیشان را کمتر به‌روز کنند، کمتر از این وسایل استفاده کنند، و در همه نقاط خواستار ارتباط اینترنتی موبایل با کیفیت بسیار بالا نباشند. این‌ها احتمالا مهمترین گام‌هایی است که می‌توانیم در این جهت برداریم.»

مولفان این گزارش، ابتدا ترافیک ویدیویی جهان را در گزارش فعالیت‌های سال ۲۰۱۸ شرکت‌های «سیسکو» و «سندوین» بررسی کردند، و سپس محاسبه کردند که چه مقدار برق صرف این ترافیک شده است.

آن‌ها توصیه می‌کنند که اقداماتی درجهت جلوگیری از ویدیوهای خودکار یا ویدیوهایی که حتی زمانی که نیازی به آن‌ها نیست، همچنان با کیفیت بالا پخش می‌شوند، درنظر گرفته شود. به گفته آن‌ها، برای مثال، جایی که تکنولوژی با کیفیت پایینتر کفایت می‌کند، تعبیه تکنولوژی با کیفیت بالای «هشت کِی» زیاده‌روی‌ای نالازم است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تاثیر کرونا بر NBA و کنسلی مسابقات..

در این گزارش آمده است: «در پیوند با تغییرات آب و هوا و دیگر مسایل مربوط به کره زمین، قضیه بر سر «طرفداری» یا «مخالفت» با پورنوگرافی، طبابت اینترنتی، نت فلیکس یا ایمیل نیست: چالش، اجتناب از استفاده بیش از حد از چیزی نالازم است که می‌تواند به یک چیز ارزشمند لطمه بزند.»