تبلیغات

یوتیوبر

چگونه یک یوتیوبر/بلاگر موفق باشیم؟

این روزها تبدیل شدن به یک بلاگر و یا یوتیوبر آرزوی خیلی‌ها شده و خیلی‌ها دوست دارند که این کار را امتحان کنند. خوب مشخص است که هر کاری برای شروع مشکلات و سختی‌های خود را دارد و این کار هم دقیقا به همین صورت است. ولی هیچ وقت نباید ناامید شوید و دست از تلاش کردن بردارید.

امروز در این مقاله ما قصد داریم که روش‌هایی که به شما کمک می‌کند که به یوتیوبر موفق تبدیل شوید را می‌گوییم. امیدوارم که این رویای شما هم با تلاشی که می‌کنید به نتیجه برسد.

یوتیوبر1- مشخص کردن اهداف برای یوتیوبر موفق شدن مهم ترین شرط است

خیلی‌ها هستند که تعریفی که برای موفقیت دارند را تنها در پول خلاصه می‌کنند. شم هرگز نباید نه تنها در بلاگر شدن، بلکه در تمامی مراحل زندگی هیچین ایده‌ای داشته باشید. پول همیشه همه چیز نیست!

موفقیت ممکن است به اشکال مختلفی در مسیر زندگی شما قرار بگیرد و حاصل شود. این وظیفه‌ی خود شماست که اهداف را مشخص کنید و با آن جلو بروید.

مثلا اگر هدفی که برای یک یوتیوبر شدن برای خودتان باید مشخص کنید، این باشد که به بهترین محتوا را تولید کنید. هر چه محتوای شما با کیفیت تر باشد، بیننده‌ی بیشتر خواهید داشت و به درآمد خواهید رسید!

شما باید این مورد را در نظر داشته باشید و بیشترین توجه‌تان را به این موضوع معطوف کنید، تا در مدت کوتاهی به یک یوتیوبر /بلاگر موفق تبدیل شوید.

2- توسعه‌ی اهداف و محتوا

باید تا جایی که می‌توانید روی اهداف و محتوای کانال خود  وقت بگذارید و آن را توسعه دهید.  یوتیوب یک رسانه‌ای است که در آن میلیون ها ویدیوی خوب و پرمحتوا وجود دارد. وقتی که شما تصمیم می گیرید که کانال YouTube خود را ایجاد کنید، به خاطر داشته باشید که هدف و موضوع خود را از قبل مشخص کنید.

مثلا اگر دوست دارید که فقط صدای شما در ویدیو باشد و دوست دارید روی عکس‌ها صحبت کنید، محتوای شما باید مطابق آن باشد. اگر دوست دارید که خودتان روبروی دوربین باشید، شخصیت شما به یک برند تبدیل خواهد شد. یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر داشته باشید این است که خود واقعیتان باشید!

وقتی هم که تصمیم می‌گیرید به این دنیای بزرگ وارد شوید، نباید از انجام دادن خیلی کارها عبا داشته باشید. هر کاری که به نظر شما جالب است و نظر مخاطبان شما را جلب می‌کند، برای کانال‌تان مفید خواهد بود!

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازگشت قیمت به پلت‌فرم‌های آنلاین مشروط به احراز هویت

3- در نظر گرفتن موضوع

شما باید حتما تصمیم خودتان بگیرید که دوست دارید در چه موضوعی می‌خواهید فعالیت داشته باشید. موضوع خیلی زیاد است. از فیلم آموزشی و آرایشی گرفته تا شوخی و سرگرمی و ….

باید به خودتان و توانایی‌هایی که دارید توجه کنید و مشخص کنید که چه موضوعی، موضوع مورد علاقه شماست و از آن لذت می‌برید.باز هم تکرار می‌کنم که خود واقعی خود باشید و در مورد انتخاب موضوع اول به خودتان و علائقتان توجه کنید، بعد به مسائل دیگر!

 4- برنامه‌ریزی کردن

وقتی که موضوع را مشخص کردید، مرحله‌ی بعدی تولید و ساخت محتوا است. در این مرحله به تمام ابزارها و وسایلی که نیاز دارید مثل یک سرمایه گذاری نگاه کنید.در این مرحله شما باید یک لیست کامل از ابزار و تجهیزاتی که نیاز دارید را مشخص کنید.

مثلا باید مشخص کنید که چه میکروفونی تهیه کنید، چه دوربینی لازم دارید، چه نوری مناسب کار شماست و …

وقتی که این تجهیزات را آماده کردید مرحله بعد این است که برای خودتان یک چارت آماده کنید و اهداف را وارد آن کنید. سعی کنید که طبق برنامه ریزی که انجام می‌دهید به آن عمل کنید و ویدئوهای خود را آماده کنید.

5- انتخاب کلمات کلیدی

بهینه کردن و سئوی متن و موضوعی که برای ویدئوها انتخاب می‌کنید، از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. به خاطر داشته باشید که YouTube یک موتور جستجوی پیشرفته است و افراد زیادی روزانه در آن برای پیدا کردن موضوعات مختلف استفاده می‌کنند.

این بدان معناست که با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، شانس دیده شدن و بازدید از ویدئوها را خواهید داشت. اگر نگاهی به ویدیوهای مشابهی که رقبا درست کرده‌اند بیندازید، می‌توانید به راحتی متوجه شوید که آنها از چه کلمات کلیدی استفاده کردند. می توانید با الهام گرفتن از آنها برای بهینه کردن ویدیوها و عنواین‌شان استفاده کنید. با کلمات بازی کنید و ببینید چگونه با تغییر چند کلمه چه تغییری در رویکرد ویدئوها خواهید داشت.

6- برنامه داشتن

شما نباید به عنوان یک تفریح به این کار نگاه کنید. باید برنامه داشته باشید و مطابق برنامه جلو بروید و کار را انجام دهید. اصلا  مهم نیست  که قصد دارید چه محتوایی را تولید کنید، فقط باید شما برنامه داشته باشید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  قیمت طلا امروز/طلا به خاک سیاه نشست

کافیست که برنامه‌ای را تنظیم کنید که ویدیوهای خود را در چه زمانی قصد دارید منتشر کنید. سعی کنید که حتما طبق همان برنامه جلو بروید. وقتی که شما با برنامه این کار را انجام دهید، مخاطبان هم جذب دیسپلین شما خواهند شد و از شما توقع بیشتری خواهند داشت. همین امر می‌تواند به محبوبیت شما در یوتیوب کمک کند.

7- وقت تلف کردن

اگر برای یک ویدئو شما باید توضیحی بدهید، سعی کنید که آن را کوتاه کنید. مردم حوصله شنیدن را ندارند و دوست دارند که هر چه سریع‌تر به اصل مطلب برسند. خوب است که برای معرفی و یا توضیح به‌جای 5 دقیقه، 30 ثانیه را در نظر داشته باشید!

باید خیلی سریع به سراغ اصل مطلب بروید. اگر ویدیوهای شما طولانی و خسته کننده باشد، شک نکنید که به موفقیت نخواهید رسید. مردم به یوتیوب می‌آیند که نگاه کنند نه اینکه گوش کنند! اگر بنا به گوش دادن بود مخاطبان شما به سراغ گوش دادن پادکست می‌رفتند نه یوتیوب!

8- با موضوع همراه شدن

خوب است که اگر شما موضوع خاصی را برای تولید محتوا انتخاب کردید، همیشه اطلاعات‌تتان را در موردش به روز نگه دارید. اگر محتوایی که تولید می کنید خاص و جدید باشد، مخاطب به آن جذب می شود و آن را دنبال میکند! هیچ کس مطالب تکراری را دوست ندارد.

9- برقراری تعامل

خوب است که با همه مخاطبان و فالورهای خود دوست و رفیق باشید. همیشه با آنها در ارتباط باشید و با آنها صحبت کنید. هر از گاهی یک ویدیوی لایو بگذارید و به سوال تمامی مخاطبان پاسخ بدهید. جوابگوی کامنت ها باشید. این بسیار برای مخاطب ارزشمند است که شما برای جواب دادن به سوالات آنها وقت بگذارید.

این روش یک راه عالی برای رسیدن به بیشترین موفقیت نه تنها در یوتیوب بلکه در سایر شبکه‌های اجتماعی است!

 چند تکنیک مهم برای یوتیوبر موفق بودن

اگر این روش‌ها را همیشه در نظر داشته باشید به بهترین نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن خواهید رسید:

  • خوب است که همیشه به غیر از یوتیوب در شبکه های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام هم فعال باشید.
  • وقتی که یک ویدیوی جدید منشتر می کنید، خوب است که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک و یا اینستاگرام بقیه را مطلع کنید. در این شبکه ها خوب است که لینک کانال خود را هم اضافه کنید.
  • داشتن یک وب سایت و یا یک وبلاگ در حوزه ی کاری که انجام می دهید هم یک ایده‌ی فوق‌العادست!
  • یک فروم و یا چت روم برای ایجاد چت و گفتگو برای کاربران داشته باشید.
  • علاوه بر روش هایی که بالا به آن اشاره کردیم، برای تبلیغ هفتگی، اطلاعیه ها یا به روزرسانی‌های خود  از روش هایی مثل ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  دلار در ایران کجا و چگونه قیمت می‌خورد؟

10- انتشار ویدیو‌ها

شما هرگز نباید خود را محدود به یوتیوب کنید. ممکن است امروز این پلتفورم باشد و ممکن است فردا دیگر یوتیوبی وجود نداشته باشد!

از این رو شما باید از سرویس های اشتراک گذاری ویدیوهای دیگری مثل Vix Video و یا همان وب سایتی که بالا هم به آن اشاره کردیم، استفاده کنید.

با این کار هم محدودیت هایی که ممکن است یوتیوب برای خیلی ها وجود داشته باشد را کم می کنید. شاید هم با این کار تعداد مخاطبین شما از اینی که هست بالاتر رود. هر چه مخاطب بالاتر باشد به همان میزان درآمد بیشتر هم خواهید داشت!

11- تجزیه و تحلیل

این روزها ابزارهای بی نظیری وجود دارد که می ‎توانید ویدیوها و بازدیدهایی که داشتید را انالیز کنید. با آنالیز کردن ویدیوها می توانید متوجه شوید که ترجیح مخاطبان شما بیشتر روی چه موضوعاتی است. وقتی که شما تریجیح و علاقه کاربران خود را بدانید، خیلی راحت تر می توانید ویدئوهایی باب طبع مخاطبان خود تولید و منتشر کنید.

نتیجه گیری

امیدوارم که این نکاتی که در با یوتیوبر یا بلاگر موفق شدن به شما آموزش دادیم، کمک کند که در راه و هدفی که قصد انجامش را دارید موفق شوید. به خاطر داشته باشید که این کار هم مثل کارهای دیگر سختی های خودش را دارد و باید برای آن بسیار تلاش کنید. تلاش کنید که هیچ چیز بدون آن برای شما میسر نخواهد شد!

تبلیغاتcanonbet