تبلیغات

 

دست یابی به راهی برای پیش بینی نتیجه رولت

در سال ۱۹۷۰ گروهی از دانش آموختگان فیزیک به نام های J. Doyne Farmer و Norman Packard تصمیم گرفتند در University of California, Santa Cruz درباره تحقیق برای دست یابی به راهی برای پیش بینی نتیجه رولت با یکدیگر همکاری کنند. آنها گروه خود را Eudaemons نامیدند که نامی برگرفته از یک نوع فلسفه برای رسیدن انسان به شادی می باشد!

هدف ابتدایی آنها دستیابی به روشی بود که بتوانند با استفاده از یک کامپیوتر پنهان شده بر بازی رولت غلبه کنند، آنها در هدف بعدی خود در نظر داشتند که از پول بدست آمده از این راه برای راه اندازی و حمایت از یک گروه مشارکت علمی استفاده کنند.

آنها در طول تابستان تحقیقات خود را بر روی یک دستگاه رولت که به این منظور خریداری کرده بودند شروع کردند. ابزارهای مورد استفاده آنها شامل یک دوربین و یک دستگاه اسیلوسکوپ بود که وسیله ای برای اندازه ‌گیری و نمایش دامنه سیگنال‌ها (ولتاژ) بر حسب زمان است، این ابزارها به آنها امکان سنجش و تحلیل حرکت توپ در دامنه گردانه رولت را می داد. سرانجام این دو توانستند فرمولی را بر اساس Trigonometric Functions (توابع مثلثاتی) و در نظر گرفتن چهار متغیر طراحی کنند که در آن بازه چرخش توپ و بازه چرخش گردانه رولت لحاظ می شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  نکات مهم دنیای شرطبندی ( جمله هفته )

در ادامه به دلیل پیچیده شدن محاسبات و نیاز به سرعت بخشیدن در انجام محاسبات آنها تصمیم گرفتند که یک کامپیوتر شخصی را به منظور انجام محاسبات طراحی کنند که با دریافت داده ها و تحلیل آن ها بتواند مشخص کند توپ پس از توقف در کدام بخش از خانه های رولت قرار خواهد گرفت، کامپیوتر طراحی شده که حتی قادر به جایگیری در یک کفش بود به صورتی طراحی شده بود که بتواند به دور از چشم دیگران و به خصوص ناظران کازینو در محل مناسب قرار گرفته و شروع به کار کند.

تحقیقات این دو حدود ۲ سال به طول انجامید و نهایتا در حدود سال ۱۹۷۸ و در غالب یک گروه از دانش آموزان و دوستانشان برای آزمایش عملی ایده خود راهی لاس وگاس شدند. آنها کل مجموعه سیستم را بین خود تقسیم کردند و وظایف را به صورتی که یکنفر به عنوان ناظر و یک نفر به عنوان بازیکن در بازی حاضر باشند تقسیم کردند. نحوه کار بدینصورت بود که ناظر با استفاده از کامپیوتر جاسازی شده در پا سیگنال را به بازیکن منتقل می کرد و او آن را از طریق ضربان های الکتریکی خفیف که توسط سیستمی پنهان در زیر پیراهن اجرا می شد دریافت می نمود. البته آنها در اجرای این روش به مشکلاتی نیز برخورد کردند، مسائلی مانند از بین رفتن عایق استفاده شده در مخفی کردن سیستم دریافت کننده در زیر پیراهن که منجر به دریافت سیگنال های اشتباه می شد و یا سوختگی خفیف بر روی پوست به دلیل تاثیر سیستم برق استفاده شده در دستگاه ها. میانگین سود بدست آمده توسط آنها ۴۴% بود (همانند سود دستگاهی که Claude Elwood Shannon و Edward O. Thorp به طور مشترک اختراع کردند) و آنها در یک بازه کوتاه مدت توانستند رقمی حدود ۱۰۰۰۰ دلار را بدست بیاورند که البته بعد از مدتی به دلیل جدا شدن دوستان و سایر اعضای اجرایی گروه ادامه کارشان متوقف شد با اینحال آنها توانستند به اهداف خود و اثبات روش ابداعی شان دست یابند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید امروزه نسخه ای از دستگاه که در آن زمان توسط آنها استفاده می شود به همراه کفش J. Doyne Farmer که دستگاه درون آن قرار میگرفت در موزه Heinz Nixdorf در شهر Paderborn آلمان نگهداری می شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  سایت شرط بندی با بیت کوین

 

در مورد بازخوردهای این ابداع می توان به مواردی اشاره کرد از جمله اینکه در سال ۲۰۰۴ سیستم آنها در سریال پلیسی معروف CSI: Crime Scene Investigation و در اپیزود No More Bets در متن و موضوع داستان قرار گرفت. همچنین کتاب The Eudaemonic Pie در سال ۱۹۸۵ توسط Thomas A Bass نوشته شده است که به این موضوع می پردازد (نسخه دیگری از این کتاب در انگلستان و با نام The Newtonian Casino به چاپ رسیده است). همچنین در اپیزود Beat the Wheel و سری برنامه های History Channel در سال ۲۰۰۴ به این موضوع پرداخته شده است.

از اشخاص دیگری که از روش ها و اختراعات مشابه با کامپیوترها به بازی در کازینوها پرداخته اند می توان به Edward O. Thorp،Keith Taft و Claude Shannon اشاره کرد، چنانچه Thorp مدعی بود اختراع تیم Eudaemons در واقع نسخه بهبود یافته از کامپیوتر حاصل کار او و Claude Shannon می باشد.