تبلیغات

کاهش تولید آمریکا و امید به معامله‌ی تجاری چین، قیمت نفت برنت را افزایش داد

تولیدکنندگان ایالات متحده بسیاری از تولید خود در خلیج مکزیک را به دلیل گردباد لارا کاهش داده‌اند و مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا امیدوار کننده است. این دو دلیل باعث افزایش قیمت نفت خام برنت شده‌اند.

اما پس از آن که آسیا و اروپا اعلام کردند که بیماران دوباره مبتلا میشوند و نگرانی در مردم بیشتر شده است، این بیماری که بر تقاضا‌ی نفت تاثیر میگذارد، باعث محدود شدن سود آن شد.

نفت خام برنت ۰.۳٪ رشد کرده است و به ۴۵.۹۸ دلار رسیده است و نفت خام WTI به ۴۳.۳۵ دلار رسیده است. هر دو سه‌شنبه، به اوج پنج ماهه رسیدند.

ادوارد مویا(Edward Moya)، تحلیلگر بازار در OANDA گفت: “گردباد در کوتاه مدت باعث صعود میشود، اما اگر خسارات وارد شده به ساحل تگزاس و لوئیزیانا، تقاضا را برای مدت طولانی افزایش دهد، این صعود زیاد دوام نمی‌آورد.”

روز سه‌شنبه، صنعت انرژی ایالات متحده در حال آماده‌سازی برای گردباد لارا بود. تولیدکنندگان ۳۱۰ تاسیسات دریایی را تخلیه کردند و ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز از تولید نفت خام را کاهش دادند، ۸۴٪ از تولید خلیج مکزیک – نزدیک به ۹۰٪ گردباد کاترینا در ۱۵ سال پیش.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اوگور شاهین و اوزلم تورسی زوج ترک تبار کاشف واکسن کرونا

استفن اینز(Stephen Innes)، استراتژیست بازارهای جهانی در AxiCorp میگوید: “در این کمبود بنزین در کوتاه مدت، بازارها در حال افزایش قیمت هستند.”

مقامات ارشد آمریكا و چینی بار دیگر تعهد خود برای معامله تجاری فاز ۱ را تایید کردند، كه به نظر میرسد چین در تعهدات خود برای خرید كالاهای آمریکایی کم‌کاری میکند، و این باعث افزایش جریان بین دو مصرف كننده‌ی بزرگ نفت در جهان خواهد شد.

حمایت بیشتر از قیمت به دلیل اطلاعات موسسه‌ی آمریکایی پترولیوم است که نشان میدهد در هفته‌ی گذشته ذخایر نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار افت کرده‌اند. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، اطلاعات موجودی رسمی خود را امروز، چهارشنبه، منتشر میکند.

با توجه به نگرانی برای ضررهای شغلی به دلیل کرونا، اطمینان مصرف کننده‌های آمریکایی به کمترین حد خود در شش سال رسیده است و این باعث کاهش قیمت میشود.