تبلیغات

ارزهای دیجیتال چه مزایایی دارند؟

ارزهای دیجیتال چه مزایایی دارند؟

مزایای ارزهای دیجیتال موضوعی مهم است که باید با آن آشنایی داشته باشید. دنیای ارز های دیجیتال هر روز در حال پیشرفت و توسعه است. موفقیت ارز های دیجیتال مانند بیتکوین و اتریوم را نمی شود انکار کرد. اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار قصد دارید در دنیای ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنید باید حتما با مزایای آن آشنا شوید. در این مقاله سعی می کنیم مزایای ویژه ارز های دیجیتال را برایتان توضیح دهیم.

تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است. ارزهای دیجیتال یکی از این پیشرفت ها محسوب می شوند. صنعت ارزهای دیجیتال هنوز صنعتی نوپا محسوب می شود. شما قطعا برای سرمایه خود ارزش بالایی قائل هستید و می خواهید در مکانی مناسب از آن استفاده کنید. عده ای از افراد ارز های دیجیتال را فقط حباب و تقلبی می دانند که در مقاله های قبلی توضیح دادیم که اینگونه نیست. حال امیدواریم که اگر شما در دوراهی سرمایه گذاری دیجیتال یا روش های سنتی قرار گرفته اید، این مقاله بتواند به شما کمک کند. کاملا مشخص است که دانستن مزایای ارزهای دیجیتال در تصمیم گیری شما تاثیر خواهد داشت.

نوسان گیری در ارزهای دیجیتال

همان طور که در قسمت قبلی توضیح داده شد بازار ارز های دیجیتال هنوز نوپا محسوب می شود. اما برخلاف این نوپا بودن ارز های دیجیتال همواره در دوره های زمانی مختلف دچار نوسان بوده اند. نوسان مانند دو روی یک سکه می باشد. نوسان گیری یکی از مهارت های پرکاربرد در دنیای بورس و ارزهای دیجیتال است. یعنی برای استفاده از این شرایط شما باید تجربه کافی و مهارت داشته باشید. با استفاده از نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال می توانید به سود بسیار بالایی برسید. اما دقت داشته باشید این موضوع زمانی مزیت حساب می شود که شما یک تریدر با تجربه و ماهر باشید. اما اگر تازه کار هستید این موضوع به هیچ عنوان برای شما مزیت حساب نمی شود. بلکه از معایب محسوب می شود. همان طور که در گفته شد نوسان گیری مثل دو روی سکه است.

ساعت کار بازار ارزهای دیجیتال

ساعت کار بازار در انجام معاملات و سرمایه گذاری امری کلیدی است. مثلا بازار اوراق بهادار تهران فقط از صبح تا ظهر باز است. و برای انجام معاملات باید در ساعت مشخصی برای صف خرید یا صف فروش بیدار باشید. حال اگر شما فردی شاغل باشید با کلی دردسر مختلف،اما قصد دارید در این بازار سرمایه گذاری کنید. اگر روش سرمایه گذاری شما مستقیم باشد قطعا ساعات کار بازار تاثیر فراوانی در کیفیت معاملات شما خواهد داشت. دیر فروختن یا زود فروختن یک سهام ممکن است باعث ضرر فراوانی شود. اما این مشکل شاید دیگر در بازار ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد. زیرا بازار ارز های دیجیتال هفت روز هفته به صورت 24 ساعت باز است. ارزهای دیجیتال تحت نظارت و مدیریت هیچ دولتی نیستند و به همین دلیل توانایی انجام چنین کاری را دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  رکورد جدید ثروت مند ترین مرد جهان جف بزوس

نقدینگی

یکی از مهمترین مزایای ارزهای دیجیتال نقدینگی است. نه تنها در ارزهای دیجیتال بلکه در هر بازار دیگری موضوع نقدینگی بسیار تاثیر گذار است. در مقاله های قبلی توضیح داده شد که ورود نقدینگی به بازار باعث می شوند که روند رشد آن بازار صعودی شود. ارزهای دیجیتال بازار جدیدی محسوب می شود و هر روزه مقدار زیادی نقدینگی وارد آن می شود. ارزهای دیجیتال هنوز درحال توسعه و تکامل هستند و ورود نقدینگی به این پروسه سرعت می بخشد. در حال حاضر شرایط بازار خوب است، پس تصور کنید با افزایش نقدینگی و توسعه در چند سال آینده چقدر این وضعیت بهتر خواهد شد.

محافظت دربرابر تورم

در مقاله نحوه کارکرد اقتصاد ما واژه تورم را توضیح دادیم. تورم زمانی اتفاق می اقتد که میزان تقاضا از عرضه بیشتر باشد. اما این موقعیت در ارزهای دیجیتال اتفاق نمی افتد. زیرا ارزهای دیجیتال توسط کدها تولید می شوند. و هر وقت ارزش و تقاضای خرید یک ارز دیجیتال زیاد شود، تولید آن نیز خود به خود افزایش می یابد. که این کار از تورم جلوگیری می کند.

معاملات آسان

اگر شما در بازار های سهام سنتی کار کنید مشکلات جانبی زیادی خواهید داشت. مانند پرداخت کارمزدهای مختلف به کارگزاری ها یا کاغذبازی بازی های زیاد و گیج کننده. اما در ارزهای دیجیتال دیگر شرایط اینگونه نیست. در این بازار دیگر خبری از واسطه نیست و شما به صورت مستقیم با آن در ارتباط هستید. تک تک معاملات شما در یک شبکه حفاظت شده ثبت می شوند. معاملات شفاف خواهند بود و راه های دسترسی بیشتری برای شما وجود خواهد داشت.

انتقال دارایی

یکی از جالب ترین مزایای ارزهای دیجیتال انتقال دارایی است. شما می توانید با پرداخت بیتکوین به یک فروشنده یک دارایی را خریداری و به نام خود کنید. امروزه در خیلی از سایت های مختلف برای پرداخت مالی از ارز دیجیتال بیتکوین استفاده می شود. این پروسه در اکوسیستم بلاکچین اتفاق می افتد. که این باعث می شود مبادلات کاملا امن و مطمئن باشند.

معاملات محرمانه

وقتی شما از اعتبار یا پول نقد برای معاملات استفاده کنید اطلاعات این معاملات ثبت شده و بانک ها به این اطلاعات دسترسی خواهند داشت. هر موقع که شما معامله ای انجام دهید اطلاعات این معامله توسط بانک ثبت می شود. هنگامی که شما در حال انجام معاملات تجاری پیچیده هستید، بررسی های مالی زیادی صورت می گیرد. یکی از بهترین مزایای ارزهای دیجیتال این است که وصول کننده هر یک از معاملات شما خاص خواهد بود. شما در مورد شرایط هر معامله ای می توانید مذاکره کنید. اطلاعات بر اساس شرایط خاصی رد و بدل می شود. شما برای افشا اطلاعات خود حق انتخاب دارید. و فقط اطلاعاتی که خودتان به خواهید به وصول کننده داده می شود. از تاریخچه مالی و هویت شما محافظت خواهد شد. توجه داشته باشید هنگامی که از والت استفاده می کنید حتما بررسی کنید که معامله گر بیتکوین شما به روز باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  کسب درآمد و پول رایگان با استفاده از سایت های کلیکی

کارمزد کم

کارمزد مسئله ای بسیار مهم است. کارمزد معاملات بعضی وقت ها آنقدر تاثیر دارد که باعث می شود سود یک معامله با توجه به کارمزد آن ناچیز شود. پس شما به عنوان یک سرمایه گزار باید به درصد کارمزد ها توجه داشته باشید و کمترین کارمزد ممکن را انتخاب کنید. استخراج کنندگان داده کارمزد خود را از شبکه ارز های دیجیتال دریافت می کنند و دیگر نیازی نیست که شما به آنها کارمزد پرداخت کنید. ارزهای دیجیتال نسبت به دیگر بازارهای سنتی کارمزد کمتری دریافت می کنند. هرچند اگر شخص سومی مسئولیت مدیریت والت شما را دارد باید به او به خاطر خدماتش کارمزد نسبتا بالایی پرداخت کنید.

دسترسی به اعتبار

امروزه مردم با امنیت و به راحتی معاملات ارزهای دیجیتال خود را انجام می دهند. هرکس که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند از خدمات ارز های دیجیتال استفاده کند. هرچند علاوه بر دسترسی باید با شبکه این ارزها نیز آشنایی داشته باشد. انتقال دارایی و انجام معاملات با استفاده از شبکه ارزهای دیجیتال بسیار آسان تر است.

ارتباط با شبکه بلاکچین

یکی از تاثیر تاثیرگذارترین مزایای ارزهای دیجیتال ارتباط آنها با شبکه بلاکچین است. بلاکپین یک پایگاه داده در شبکه های کامپیوتری است. در یک مقاله دیگر به صورت مجزا عملکرد و مفهوم بلاکچین را توضیح داده ایم. در طول 12 سال اخیر به لطف علاقه زیاد مردم به فناوری بلاکچین و موفقیت بیتکوین، صنعت ارزهای دیجیتال رشدی چشمگیر داشته است. امروزه ارزهای دیجیتال و توکن ها هستند که اکوسیستم بلاکچین را تغذیه می کنند. مزایای ویژه بلاکچین توانسته است تا مردم را با توانایی های شبکه بلاکچین آشنا سازد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در طی بیش از 1200 سال

پرداخت های فوری

زمانی که شما در بازار های سنتی سهام معامله می کنید مدت زمانی طول می کشد تا پول شما پرداخت شود. اما ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری همتا به همتا توانسته اند سرعت این پرداخت ها را به حداقل برسانند.

کاهش کلاهبرداری

افراد حقیقی یا شرکت ها زمانی که می خواهند معامله ای انجام دهند معمولا با افراد غریبه باید در ارتباط باشند. که این کار امکان کلاهبرداری را افزایش می دهد. همیشه سایت های اسکم وجود خواهند داشت. اما فناوری پشتیبان ارزهای دیجیتال به دلیل ارتباط با شبکه امن و معتبر بلاکچین امکان کلاهبرداری را کاهش می دهد.

ثبات

دنیای مالی امروزه تحت کنترل و سلطه نهادهای مالی متمرکزی است که مردم و مشاغل از آنها برای تسویه معاملات خود یا احراز هویت استفاده می کنند. هرچند این نهاد ها در برابر بهره برداری آسیب پذیر هستند. ولز فارگو یک نمونه از این آسیب پذیری است. در سال 2016 سازمان FBI اعلام کرد که کارمندان یک نهاد مالی متمرکز بیش از دو میلیون حساب کاربری تقلبی درست کرده اند. این حساب ها کارمزد و پاداش فراوانی برای بانک ها و کارمندان داشته اند. یک سال بعد تعداد حساب های تقلبی به سه و نیم میلیون رسید. اما ارزهای دیجیتال به شبکه بلاکچین متصل هستند. و ماهیت تغییر ناپذیر بلاکچین به کارمندان اجازه چنین دسترسی هایی نمی دهد.

سرمایه گذاری طولانی مدت یا کوتاه مدت

شما به عنوان یک سرمایه گذار ممکن است اهداف مختلفی داشته باشید. شاید حتی روش های مختلفی نیز داشته باشید. گروهی فقط به دنبال یک سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند. تا در یک زمان کوتاه بتوانند با سرمایه خود به سود موردنظرشان برسند. اما عده ای نیز برنامه سرمایه گذاری چند ساله و هدف های طولانی مدت دارند. هر دو روش سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال امکان پذیر است. ارزهایی وجود دارند که نشان می دهند آینده بسیار درخشانی خواهند داشت. شما می توانید به عنوان سرمایه گذاری طولانی مدت این ارز ها را تحت نظر داشته باشید. اما ارزهایی نیز وجود دارند که همین حالا در شرایط بسیار خوبی هستند و می توانید در مدت کوتاه با سرمایه گذاری درست در آنها به سود مناسب برسید.

تبلیغاتcanonbet