تبلیغات

 

ثبات بیت کوین با وجود کووید ۱۹، ترامپ، کوکوین و بیتمکس

ثبات بیت کوین با وجود کووید ۱۹، ترامپ، کوکوین و بیتمکس

ثبات بیت کوین در طول هفته‌ای پرحادثه نشان می‌دهد که معامله‌گرها از ادامه روند صعودی بیت کوین مطمئن هستند.

قیمت بیت کوین هنوز از پس مقاومت 11,000 دلار برنیامده است؛ با این حال، با توجه به رویدادهای مهم چند روز گذشته، اوضاع می‌توانست خیلی بدتر از این باشد.

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360
عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

حتی پس از سرقت 150 میلیون دلاری از صرافی کوکوین (KuCoin)، برترین ارز دیجیتال بازار، ثابت‌قدم در جایگاه خود ایستاد و فقط هنگامی اندکی متزلزل شد که کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CTFC) اعلام کرد اقدامی قانونی علیه صرافی بیتمکس (BitMEX) انجام خواهد داد.

با این حال، پس از اعلام ابتلای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده به ویروس کرونا، قراردادهای آتی S&P 500 و میانگین صنعتی داو جونز (DOW) به‌شدت سقوط کردند. این اتفاق نیز نتوانست از قدرت بیت کوین بکاهد و افت خاصی در بازار برترین ارز دیجیتال مشاهده نشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  راهنمای برای پیش بینی سوپر لیگ هند

در گذشته، فقط یکی از رویدادهای فوق می‌توانست به‌راحتی حداقل تا 10 درصد قیمت بیت کوین را کاهش دهد و طبق داده‌های تاریخی، در این شرایط، آلت کوین‌ها احتمالاً دچار افت بیشتری می‌شدند.

به‌گفته مارسل پچمن (Marcel Pechman)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، مقاومت بیت کوین در برابر اخبار منفی نشان‌دهنده دیدگاه صعودی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و خُرد نسبت به بازار بیت کوین است. پچمن همچنین اظهار داشت که ادامه روند صعودی تا 12,000 دلار، زودتر از آنچه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند، رخ خواهد داد.

نمودار بیت کوین منبع: TradingView
نمودار بیت کوین منبع: TradingView

همانطور که طی هفته گذشته مشاهده شد، بیت کوین همچنان در الگویی مثلثی فشرده می‌شود و قیمت بالاتر از 10,500 دلار باقی مانده است.

محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) در نمودار روزانه، شکاف 1,450 دلاری را نشان می‌دهد که به‌اندازه کندل 3 سپتامبر (13 شهریور) است، هنگامی‌که بیت کوین از 11,400 دلار به 9,950 دلار سقوط کرد و پس از این اصلاح 13 درصدی، قیمت در همین محدوده باقی ماند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تاریخچه بیت کوین و استفاده از آن در شرط بندی

در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی اندکی بالاتر از 45 قرار گرفته است و اندیکاتور میانگین متحرک همگرایی واگرایی یا همان مکدی (MACD)، با افزایش حجم فروش، در آستانه عبور از خط سیگنال است. این مسئله چندان نگران‌کننده به نظر نمی‌رسد و در دیدگاه کلی ایجاد کف‌های بالاتر و سقف‌های پایین‌تر با فشرده‌شدن قیمت ادامه پیدا می‌کند. گرچه احساسات معامله‌گرها ممکن است صعودی باشد، اما آنچه بازار در حال حاضر کم دارد، افزایش حجم معاملات است.

آرام باشید و ادامه دهید

محدوده فعلی نوسان بیت کوین، یادآور فشردگی قیمت بیت کوین در بازه 25 مه تا 20 جولای (5 خرداد تا 30 تیر) در مثلثی مشابه است، پیش از اینکه جهش خیره‌کننده 36 درصدی قیمت، بیت کوین را تا 12,480 دلار، اوج قیمت سال 2020، برساند.

معامله‌گرها احتمالاً در حال بررسی ساختار فعلی برای احتمال وقوع شرایطی مشابه هستند. اگر قیمت بالاتر از 10,380 دلار باقی بماند، روند در مثلثی مشابه به نوسان خود ادامه خواهد داد؛ اما، زیر این سطح، محدوده 10,200 تا 9,800 دلار، بازه‌ای جذاب برای خریداران به‌منظور سرمایه‌گذاریِ بیشتر بوده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لیست گروه ها و کانال های پیش بینی فوتبال

در صورت عبور بیت کوین از مقاومت 11,000 دلاری، قیمت این ارز دیجیتال تا 11,400 دلار با چند مقاومت دیگر روبرو خواهد شد؛ زیرا، پس از عبور از هر مقاومت، نیاز بیشتری به افزایش حجم خرید و تبدیل مقاومت‌های زیرین به حمایت وجود خواهد داشت.

در مجموع، با وجود اخبار بد هفته گذشته، بیت کوین واکنش خاصی نشان نداده است. درواقع، خبر غافلگیرکننده و خوشحال‌کننده در مورد بیت کوین، عدم افت این ارز دیجیتال با وجود هفته پرحادثه گذشته بود که سال‌های پیش‌تر می‌توانست روی قیمت بیت کوین تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد.