تبلیغات

برندگان لاتاری پول هایشان را چگونه خرج می کنند؟

برندگان لاتاری پول هایشان را چگونه خرج می کنند؟

برندگان لاتاری پول هایشان را چگونه خرج می کنند؟

فکر می‌کنید که یک شبه ثروتمند شدن چگونه است؟ بیشتر افراد در این حالت ادعا می‌کنند که بخشی از ثروت خود را برای روز مبادا پس انداز کرده و بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم.
اما وقتی جیب انسان پر از پول نقد است واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟ در حالی که اکثر برندگان اقدام به خرید خانه‌ و اتومبیل‌ می‌کنند اما احتمالاً متعجب خواهید شد اگر بدانید که برندگان لاتاری سکه‌های براق خود را صرف چه چیزهایی می‌کنند. لازم به ذکر است که به دلیل برنامه ریزی مالی ضعیف یا عدم آشنایی با قوانین مالیاتی بسیاری از برندگان دچار مشکل می‌شوند ضمن این که بیشتر این افراد خود را به ناگاه در میانه یک تغییر عمده شیوه زندگی می‌بینند بدون آنكه برنامه‌ای برای آن داشته باشند.
در این مطلب به برخی از خریدهای مشترک در بین برندگان لاتاری‌های بین المللی می‌پردازیم.

خریدهای مشترک در بین برندگان لاتاری

جکوزی و اتاق مخصوص لباس‌ها

یک جکوزی با آب گرم و حباب معمولاً اولین وسیله جدیدی است که تقریباً یک سوم برندگان لاتاری به آن فکر می‌کنند (یا هنگام خرید خانه به عنوان یک ویژگی به دنبال آن می‌گردند). آپشن دومی که برندگان لاتاری هنگام جستجوی یک خانه جدید به دنبال آن هستند اتاق‌های مخصوص لباس یا کمد‌های دیواری اتاق مانند است زیرا باید خریدهای بیشمار خود را در جایی قرار دهند.

خرید جکوزی یکی از علایق مشترک برندگان لاتاری است
خرید جکوزی یکی از علایق مشترک برندگان لاتاری است

تسویه بدهی

پس از یک برد بزرگ، برخی از برندگان تصمیم می‌گیرند بدهی‌های خود را پرداخت کنند. این تصمیم به اندازه خرید یک ‌هامر زرد قناری یا جت شخصی هیجان انگیز نیست اما قطعاً رفتاری منطقی است. می‌توان با قاطعیت گفت که چنین افرادی در نهایت به گروه برندگان ناکام لاتاری تعلق نخواهند داشت که یا ورشکسته می‌شوند یا به شغل سابق خود باز می‌گردند. در هر صورت این تصمیم یک انتخاب هوشمندانه است و بایستی در اولویت هر فرد برنده‌ای باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چه اعدادی را برای برنده شدن در لاتاری انتخاب کنیم؟

خانواده و دوستان

اکثر برندگان بخش قابل توجهی از این دلارها را به خانواده و دوستان‌شان می‌دهند. در حالی که بسیاری از این داستان‌ها پایان‌های خوشی دارند اما تعداد غافلگیرکننده‌ای از آنها به فاجعه ختم می‌شوند. جفری دامپیر Jeffrey Dampier برنده لاتاری ایلینوز تصمیم گرفت خانواده و دوستان خود را با هدایا و سفرهای گران قیمت خوشحال کند اما مدتی بعد از آن توسط خواهر زن و شریک زندگی‌اش که اکنون در زندان به حبس ابد محکوم شده‌اند به قتل رسید. بسیاری از برندگان ادعا کرده‌اند که ثروت جدید به بسیاری از دوستی‌های آنها خاتمه داده و باعث شده است بسیاری از اعضای خانواده به آنها رجوع کنند و پول بسیار زیادی تقاضا کنند.

جفری دامپیر _ برنده 20 میلیون دلار در لاتاری
جفری دامپیر _ برنده 20 میلیون دلار در لاتاری

مشاغل جدید

در حالی که درصد قابل توجهی از افراد تصمیم می‌گیرند سبک زندگی خود را عوض کرده و لحظاتی پس از برد بزرگ شغل خود را ترک می‌کنند، برخی از افراد با راه اندازی کسب و کار خود اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت می‌کنند. بعنوان مثال جاناتان وارگاس Johnatan Vargas از اهالی تامپا در فلوریدا، شرکت خود در زمینه تولید برنامه‌های تلویزیونی در حوزه کشتی را راه اندازی کرد. یکی دیگر از برندگان از آیووا کمی متواضعانه عمل کرد و یک فروشگاه مواد غذایی تأسیس نمود.

سگ‌ها و اسب‌های مسابقه

در کمال شگفتی یکی از اولین چیزهایی که اکثر برندگان لاتاری خریداری می‌کنند حیوان خانگی است . و اغلب این حیوان خانگی سگ است (در موارد نادر گربه). این حیوان ممکن است برای همراهی باشد یا برای محافظت از محوطه خانه تازه خریداری شده .ولی تقریباً یک پنجم برندگان لاتاری اقدام به خرید حیوان خانگی می‌کنند. این تصمیم احتمالاً بهتر از حضور اقوامی است که به دنبال نابود کردن ثروت فرد برنده هستند.
تمایل به داشتن حیواناتی با نژاد اصیل نیز در واقع خواسته‌ای است که در تلاش برای تقلید از سبک زندگی افراد ثروتمند و مشهور اتفاق می‌افتد. خرید اسب‌های گران قیمت نظیر نژاد پونی یک ریسک بزرگ است زیرا نگهداری از آنها پر هزینه است . و ضمانتی برای فروش رفتن این اسب‌ها هم وجود ندارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی Jeffrey Lisandro استاد بازی هفت کارت جهان

خیریه

با وجود دلارهای اضافی، بسیاری از برندگان لاتاری عشق مشترکی دارند. چه مثل گلوریا مکنزی Gloria Mckenzie از ماین باشید که تصمیم گرفت بخشی از جایزه خود را برای رفع نشتی سقف دبیرستان اهدا کند یا نیت آزادیخواهانه‌تری داشته باشید (مانند باب ارب Bob Erb کانادایی که یک میلیون دلار در حمایت از قانونی شدن ماری جوانا اهدا کرد )، کمک به خیریه با توجه به تخفیف‌های مالیاتی کمک‌های خیرخواهانه یک روش کاملاً مناسب برای خرج کردن ثروت حاصل از برد لاتاری است.

مواد مخدر و سایر رذایل

هیچ حرکتی بهتر از جشن پس از یک برد بزرگ نیست. اما برای بعضی‌ها مهمانی دادن به همین جا ختم نمی‌شود. تعداد بی شماری از برندگان لاتاری پول خود را در مواد مخدر نابود کردند. بعنوان مثال مایکل کارول تقریباً ۳۰۰۰ دلار در روز برای اعتیاد کوکائین خود هزینه می‌کرد. به عنوان مثال دیگر می‌توان به اولین آدامز  Evelyn Adams  اشاره کرد. وی پس از دو بار بردن لاتاری در سال ۱۹۸۵ و سال ۱۹۸۶ و پس از بخشیدن قسمت عمده پول خود به دوستان، خانواده و اعتیاد به قمار در حال حاضر در پارکی در نیوجرسی اقامت دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  رکوردهای عجیب شرط بندی در دنیا

مسافرت

پس از یک برد هنگفت، برخی از برندگان مسافرت‌های رویایی را در دستور کار قرار می‌دهند. اگر ناگهان به مقدار زیادی درآمد برسید این یک تصمیم کاملاً استاندارد است. تورها معمولاً به محلی‌های عجیب و غریب مانند جزایر فیجی یا باهاما می‌روند . و معمولاً این اولین کاری است که برندگان پس از برد انجام می‌دهند (۳٪ هم به کانادا سفر می‌کنند). البته پروازها هم تقریباً همیشه بلیط‌های فرست کلاس هستند.

اتومبیل‌های اسپرت

در کنار خرید حیوانات خانگی و سفرهای فانتزی، اکثر برندگان وسیله نقلیه جدیدی را انتخاب می‌کنند. در حالی که برخی از انتخاب‌ها کمی‌منطقی‌تر هستند . اما برخی دیگر با هیجان بیشتر اقلام لوکس‌تری را انتخاب می‌کنند. متأسفانه بسیاری از این افراد مقدار پول نقدی که برای نگهداری از یک وسیله نقلیه لوکس لازم است را فراموش می‌کنند (تعویض روغن به تنهایی می‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار هزینه در بر داشته باشد).

تام نیلور مالک گالری اتومبیل های اسپورت _ برنده لاتاری
تام نیلور مالک گالری اتومبیل های اسپورت _ برنده لاتاری

عمارت‌

همه آرزوی داشتن یک خانه رویایی را در سر دارند و یک عمارت بزرگ معمولاً اولویت شماره یک در لیست خواسته‌های برندگان است. از یک قلعه در فرانسه گرفته تا یک جزیره در باهاما، برندگان لاتاری می‌توانند در انتخاب املاک افراط کنند. اما جالب است بدانید که تعدادی از برندگان پس از فروکش کردن هیجان خرید به خانه‌های کوچک‌تری نقل مکان می‌کنند . زیرا معتقدند در این قصرها «احساس نمی‌کنند که در خانه هستند».

خرید عمارت یکی از خریدهای مشترک برندگان لاتاری میباشد
خرید عمارت یکی از خریدهای مشترک برندگان لاتاری میباشد