تبلیغات

ابراز امیدواری بایدن برای اعلام پیروزی در روز شنبه

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها ابراز امیدواری کرده است که امروز اعلام پیروزی کند. در برخی ایالت‌ها تفاوت نتایج چنان کم است که دستور شمارش دوباره آرا داده شده است. ترامپ به بایدن هشدار داد خود را رئیس جمهور اعلام نکند.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها اطمینان دارد که پیروز شده است. او بار دیگر شامگاه جمعه ششم نوامبر (۱۶ آبان) در مرکز انتخاباتی خود در ایالت دلور همراه با معاون‌اش کامالا هریس حضور پیدا کرد و در نطقی کوتاه از آمریکایی‌ها خواست تا پایان شمارش آرا صبر کنند.

او همچنین تاکید کرد که اگر انتخاب شود رئیس جمهور همه شهروندان آمریکا و از جمله کسانی که او را انتخاب نکرده‌اند نیز خواهد بود.

بایدن خاطرنشان کرد که برنده انتخابات است و ابراز امیدواری کرد شنبه پیروزی را اعلام کند.

بایدن در ایالت‌های نوادا، پنسیلوانیا و آریزونا از رقیب خود دونالد ترامپ پیشی گرفته است اما هنوز مشخص نیست که نتیجه قطعی اعلام شود. شمارش آرا پستی همچنان ادامه دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  منبع و علت اصلی انتقال ویروس کرونا شناسایی شد

بایدن تاکید کرد که در سه ایالت پنسیلوانیا، آریزونا و جورجیا با قطعیت پیروز شده و حتی آرا الکتورال‌اش از ۲۷۰ رای حد نصاب گذشته و به ۳۰۰ رسیده است. او گفت به همراه معاون خود کامالا هریس ۷۴ میلیون رای آورده است.

اما در برخی از ایالت‌ها از جمله جورجیا تفاوت آرا چنان کم است که تصمیم گرفته شده تمامی آرا دوباره شمارش  شوند.

ترامپ: من هم می‌توانم خود را رئیس جمهور اعلام کنم

دونالد ترامپ در یک پست توییتری به بایدن هشدار داده است که ریاست جمهوری خود را اعلام نکند. به گفته ترامپ این کار “ناعادلانه” است و او هم می‌تواند چنین کاری بکند. ترامپ گفته است که روند حقوقی تازه آغاز شده است.

ترامپ خواستار توقف شمارش آرا شده و تهدید کرده است در غیر این صورت پرونده انتخابات به دیوان عالی آمریکا کشیده خواهد شد.

تبلیغاتcanonbet