تبلیغات

قدیمی ترین استادیوم های فوتبال جهان

برای هر تیم فوتبالی در جهان، یک استادیوم به عنوان نماد و سمبل شناخته می شود و در واقع هر تیمی یک استادیوم خانگی دارد. در این سال ها، استادیوم های زیادی در دنیا بوده اند که در آن ها بازی های واقعا تاریخی و به یاد ماندنی ای اتفاق افتاده است. بازی هایی به یاد ماندنی که باعث محبوبیت پیش از پیش این استادیوم ها شده اند تا جایی که نه تنها به جاذبه های گردشگری آن منطقه ها تبدیل شده اند، بلکه برای خیلی ها مخصوصا فوتبال دوستان از ارزش و احترام بالایی برخوردار است. استادیوم هایی مثل سندی گیت، برامال لین، راکه کورس و… که آنقدر افسانه ای بوده اند که بعد از گذشت قرن ها و دهه ها هنوز هم از آن ها یاد می شود. در این جا  نگاهی انداخته به دیدنی ترین و قدیمی ترین استادیوم های فوتبال جهان. با ما باشید:

سندی‌گیت رود – ۱۸۶۰

سندی‌ گیت رود قدیمی ترین استادیوم های فوتبال جهان است و ورزشگاه اختصاصی تیم Hallam F.C، دومین تیم قدیمی جهان، می‌باشد. سندی گیت رود در اطراف شهر شفیلد انگلستان قرار گرفته است. ساخت این ورزشگاه در سال ۱۸۰۴ شروع شد، ولی اولین بازی در سال ۱۸۶۰ در آن برگزار شد. بنابراین، اولین بازی انجام شده در این ورزشگاه،‌ اولین بازی فوتبال انجام شده بین دو تیم در جهان بوده است. این ورزشگاه ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  جالب است بدانید: ژاپنی ها سالیانه دویست میلیارد دلار شرطبندی میکنند، این عدد سی برابر تمام لاس وگاس است!

فیلد میل – ۱۸۶۱

فیلد میل در شهر منزفیلد انگلستان قرار دارد و از سال ۱۸۶۱ میزبانی بازی‌های فوتبال را به عهده داشته است. اما گمان می‌رود که قدمت این زمین بیشتر از این‌ها باشد. نام این ورزشگاه از کارخانه‌ نساجی بزرگی که در نزدیکی آن بود اتخاذ شده است. البته این کارخانه دیگر وجود ندارد، اما آثاری از آن همچنان باقی مانده‌ است. این ورزشگاه که حدود ۱۰ هزار نفر گنجایش دارد، از سال ۱۹۱۹ به تیم Mansfield Town اختصاص دارد.

برامال لین – ۱۸۶۲

برامال لین یکی از تاریخی‌ترین و در عین حال، یکی از قدیمی ترین استادیوم های فوتبال جهان است. این زمین در ابتدا به بازی کریکت اختصاص داشت و در سال ۱۸۵۵ ساخته شده بود. ولی اولین بازی فوتبال تا سال ۱۸۶۲ در آن برگزار نشده بود. ورزشگاه برامال لین از سال ۱۸۹۹ تبدیل به ورزشگاه اختصاصی باشگاه شفیلد یونایتد شده و گنجایش حدود ۳۲هزار نفر تماشاچی را دارد.

راکه‌ کورس –۱۸۶۴

راک ه‌کورس قدیمی‌ترین استادیوم فوتبال ولز است و در شهر ورکسام قرر گرفته. این ورزشگاه در سال ۱۸۰۷ ساخته شده بود، ولی تا سال ۱۸۶۴ که اولین بازی فوتبال در آن بازی شود، متعلق به زمین بازی کریکت بود. یکی دیگر از دلایل اهمیت این زمین فوتبال این است که اولین بازی تیم ملی ولز در سال ۱۸۷۷ در این ورزشگاه برگزار شد. در این زمین بیش از هر زمین فوتبال دیگری بازی‌های ملی برگزار شده است.

دیپ‌دال – ۱۸۷۵

دیپ‌دال از سال ۱۸۷۸ زمین اختصاصی تیم فوتبال Preston North End بوده است. در ابتدا این زمین برای مقاصدی به غیر از فوتبال استفاده می‌شده است، ولی از سال ۱۸۸۰ که این باشگاه تاسیس شد، ورزشگاه دیپ‌دال هم برای بازی‌های فوتبال استفاده شده است. دیپ‌دال یکی از اولین و معدود زمین‌هایی در انگلستان بود که در دهه ۱۹۸۰ از چمن مصنوعی استفاده کرد. این ورزشگاه ۲۳ هزار نفر گنجایش دارد.

استمفرد بریج – ۱۸۷۷

ورزشگاه استمفورد بریج در سال ۱۸۷۷ در شهر لندن در کشور انگلستان ساخته شد. زمین این استادیوم در نزدیکی نهر کوچکی به نام نهر کانتر ساخته شده است. از این استادیوم تا ۳ سال در برگزاری جام حذفی انگلستان استفاده می شده است و حالا ظرفیت ۴۱۰۰۰ نفر را دارد. شاید این استادیوم برای تیم بزرگی مانند چلسی با آن همه هوادار و خواهان کوچک باشد اما افراد کمی هستند که تاریخچه ی پشت این استادیوم را بدانند.

کاپیلو پارک – ۱۸۷۹

شاید اسم کاپیلو پارک تا حالا به گوشتان نخورده باشد اما این یکی از قدیمی ترین استادیم های فوتبال جهان میزبان یکی از قدیمی ترین باشگاه های فوتبال جهان به نام household Greenock Morton F.C که باشگاهی اسکاتلندی است هم بوده است. این باشگاه در لیگ برتر اسکاتلند بازی می کرده است. در دهه ی ۱۹۰۰ این استادیوم به عنوان یکی از بهترین و تاپ ترین استادیوم های کشور اسکاتلند شناخته می شد ور در سال ۱۹۰۲ بود که بازی تاریخی اسکاتلند- ولز در آن اتفاق افتاد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شباهت‌ها عجیب اعتیاد به قمار و اعتیاد به مواد مخدر !!

انفیلد – ۱۸۸۴

این استادیوم از سال ۱۸۹۲ که تاریخ شکل گیری تیم لیورپول است، میزبان این باشگاه بوده و بدون هیچ شک و شبهه و هیچ بحث اضافه ای، یکی از محبوب ترین استادیوم های فوتبال جهان است. تیم اورتون برا ی۸ سال قبل از لیورپول در این استادیوم بازی کرده است. انفیلد حالا از قدیمی ترین استادیوم های فوتبال جهان است و یکی از شناخته شده ترین زمین های ورزشی در دنیاست.

سلتیک پارک – ۱۸۹۲

تیم فوتبال سلتیک در یکی از چندین قدیمی ترین استادیوم های فوتبال جهان باز هم در کشور اسکاتلند است. این ورزشگاه در سال ۱۸۹۲ ساخته شده است و از همان زمان هم استادیوم خانگی سلتیک بوده است. استادیوم سلتیک پارک جدید تا حالا چندین بار مرمت شده است و حالا ظرفیت نگهداری ۶۰۰۰۰ نفر را دارد که آن را به یکی از بزرگ ترین ها در انگلستان تبدیل کره است.