تبلیغات

 

رسوایی صدا و سیما: چگونه 3 تروریست بمب گذار تبدیل به تاجر در صدا و سیمای ایران شدند؟

جمهوری اسلامی گروگان استرالیایی را با سه عامل بمب گذاری در تایلند و مالزی مبادله کرده است!

مسعود مرادی یکی از عوامل بمب گذاری جمهوری اسلامی در تایلند حدود ده سال پیش در حالی که سعی داشت از دست ماموران پلیس فرار کند یک نارنجک را به سمت ماموران پلیس تایلند پرتاب کرد اما این نارنجک پس از برخورد با یک درخت به زیر پای مسعود مرادی کمانه کرد و همان جا منفجر شد طی این حادثه مسعود مرادی ۲۹ ساله، هر دو پای خود را از دست داد.
متهم ردیف دوم نیز محمد خزایی ۴۳ ساله است که دادگاه تایلند حکم ۱۵ سال زندان را برای او به‌خاطر تملک مواد انفجاری صادر کرده بود.
در عملیات تروریستی بانکوک متهم سومی هم وجود داشت که آن هم ایرانی بود. مسعود صداقت‌زاده که در فرودگاه کوالالامپور مالزی و هنگام بازگشت به ایران دستگیر شد. صداقت زاده به دلیل ارتباط با پرونده ترور دیپلمات اسرائیلی در مالزی بازداشت شد. دادگاه مالزی در سال ۱۳۹۶ حکم استرداد او به تایلند را صادر کرد.
جمهوری اسلامی هویت زندانیان ایرانی مبادله‌شده با کایلی مور گیلبرت، شهروند استرالیایی‌-بریتانیایی را تاجر اعلام کرده. قبلا نیز در رابطه با بمب گذاری ها هم اعلام کرده بود که این کار توسط عده ای تاجر انجام شده است! از ظاهر افراد مبادله شده کاملا مشخص است که یکی از آنان دو پا ندارد و به احتمال بسیار زیاد هویت افراد بازگردانده شده به ایران در ازای تحویل کایلی مور گیلبرت عبارت است از: مسعود مرادی، محمد خزایی و مسعود صداقت‌زاده.
جمهوری اسلامی با پوشاندن چهره این افراد سعی داشت هویت آنان را پنهان نگه دارد!