تبلیغات

همه چیز درباره دارک وب ( وب تاریک )

دارک وب، ( Dark Web  ) لایه مخفی و تاریک اینترنت است. در این مقاله به این فضا و هر آنچه که باید درباره آن بدانید پرداخته‌ایم.

بسیاری از کارهای روزمره شما در اینترنت انجام می‌شود. اما کم‌تر کسی به این موضوع فکر می‌کند که در لایه‌های زیرین اینترنت چه خبر است و چه می‌گذرد. معمولا لایه‌های زیرین فعالیت روزمره شما در اینترنت، فضاهایی خطرناک و محل مناسبی برای هکرها هستند تا به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند یا آن‌ها را به سرقت ببرند.

دارک وب چیست؟

دارک وب، شبکه‌ای عمومی نیست و خلافکاران برای مقاصد غیرقانونی از آن استفاده می‌کنند؛ چرا که در این فضا ردیابی و شناسایی‌شان دشوار است. وقتی از یک سایت بازدید می‌کنید آدرس آی‌پی منحصر‌به‌فردی دارید ولی در دارک وب‌ها داستان متفاوت است؛ کاربران ِاین فضا از ابزارهایی برای ناشناس‌کردن هویت، موقعیت مکانی و آدرس آی‌‌پی خود استفاده می‌کنند.
معمولا تعداد اندکی از کاربران به دارک وب دسترسی دارند، از جمله شرکت‌های مواد مخدر و شبکه‌های قاچاق؛ چون فعالیت آن‌ها علاوه بر این‌که قابل ردیابی نیست، در موتورهای جست‌وجو مثل گوگل نیز ثبت نمی‌شود و برای ورود به وبسایت‌شان باید یو.آر.ال آن به صورت مستقیم در مرورگر وارد شود.
.
از جمله فعالیت‌هایی که در دراک‌ وب انجام می‌شود: فروش کارت‌های اعتباری و پاسپورت‌های سرقتی، خرید بلیت‌های لاتاری یا بیت‌کوین و فروش مواد مخدر و قاچاق.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اسرار های مهمی که برای پیروزی در شرطبندی های ورزشی و سایتها باید بدانید

به هر حال با توجه به جذابیت محتوای دارک‌ وب‌ها بعضی کاربران به آن‌ها مراجعه می‌کنند، اما هنگامی که آن‌ها با مرورگرهای معمولی مثل کروم از این وب‌سایت‌ها دیدن می‌کنند آدرس آی‌‌پی‌شان به‌راحتی در اختیار هکرها قرار می‌گیرد. پس توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید از گشت‌و‌گذار در این فضاها خودداری کنید و اگر به سراغ آن‌ها رفتید، حتما از مرورگر امن تور و فیلترشکن استفاده کنید. در این صورت آدرس آی‌‌پی حقیقی شما لو نمی‌رود.
.
فراموش نکنید که ورود به دارک‌ وب‌ها غیرقانونی است و با ورود به این سایت‌ها و واردکردن اطلاعات شخصی خود (مثلا برای خرید محصول) مسئولیت عواقب بعدی با شما خواهد بود؛ چراکه با این کار اطلاعات شخصی‌تان را به‌راحتی در اختیار هکرها قرار داده‌اید و امکان سوءاستفاده را برای آن‌ها فراهم کرده‌اید.
.
پس اگر از روی کنجکاوی یا برای به‌دست‌‌آوردن اطلاعات خاصی، که شاید فکر کنید در دارک‌ وب‌ها موجود است، به این وب‌سایت‌ها سر زدید حواستان به عواقب کاری که می‌کنید باشد و حتما از تور و فیلتر استفاده کنید!

تبلیغاتcanonbet