تبلیغات

بازیکنان دنیای فوتبال که بیشترین دستمزد را در سال ۲۰۱۹ دریافت می‌کنند

بعد از شایعات پیوستن گرت بیل به لیگ چین و دریافت پیشنهاد رکوردشکن از جانب تیم جیانگسو سونینگ به بررسی مقوله بیشترین دستمزد دریافتی در بین بازیکنان دنیای فوتبال پرداخته ایم.

گرت بیل در آستانه تبدیل شدن به ثروتمند ترین بازیکن دنیای فوتبال به لحاظ دستمزد دریافتی قرار دارد. پیشنهاد باشگاه چینی جیانگسو به بیل ولزی، چیزی در حدود حقوق هفتگی ۱ میلیون پوند خواهد بود. جدا از پاداش ها، قرارداد های اسپانسری و چیزهای شبیه به این مسائل، قبول پیشنهاد باشگاه چینی بیل را به صدر جدول دارندگان بیشترین دستمزد دریافتی در بین فوتبالیست های حال حاضر دنیا تبدیل خواهد کرد. البته در روزهای اخیر بنظر می رسد که مذاکرات میان سران دو باشگاه به بن بست خورده و فعلا خبر موثقی در مورد پیوستن ستاره ولزی به لیگ چین به گوش نرسیده است. با وجود تعداد زیادی از قرارداد های با رقم های هنگفت در دنیای فوتبال به بررسی لیستی از ده بازیکن برتر دنیای فوتبال با بیشترین دستمزد دریافتی سالانه پرداخته ایم. لیستی که نام های آشنایی در آن به چشم می خورد. با توجه به اینکه قرارداد ها و دستمزدها هر ساله در حال سیر صعودی است، این لیست ممکن است در آینده ای نزدیک کاملا متفاوت از نفرات حال حاضرش باشد.

لیست ده بازیکن دنیای فوتبال با بیشترین دستمزد دریافتی سالانه

۱۰. ماتیاس دلیخت و فرنکی دی یونگ – ۱۶ میلیون یورو

 

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آمریکایی ها در یک سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار شرطبندی کردند

بدنبال ارائه عملکرد درخشان در تیم آژاکس آمستردام، در این تابستان دو ملی پوش هلندی، ماتیاس دلیخت و فرنکی دی یونگ به تیم های جدید خود پیوستند. گزارش ها حاکی از آن است که هردو بازیکن در تیم های خود یعنی یوونتوس و بارسلونا حقوق یکسانی را دریافت می کنند. البته این حقوق در صورت فعال شدن بندهای پاداش ماتیاس دلیخت برای این مدافع هلندی بیشتر خواهد شد. این زوج هلندی با انتقال به دو تیم قدرتمند اسپانیا و ایتالیا در تابستان امسال، توانستند نام گرت بیل را از لیست بازیکنان دنیای فوتبال با حقوق بالا خط بزنند. همچنین نام ادن هازارد خرید جدید رئال مادرید و فیلیپه کوتینیو نیز در بین اسامی این لیست جایی ندارد.

۹. لوئیس سوارز – ۱۶.۷ میلیون یورو

 

 

لوئیس سوارز امسال ۳۳ ساله می شود و احتمال می‌رود به پایان دوران خوبش در سطح اول اروپا نزدیک شده باشد اما این بازیکن اروگوئه ای مبلغ هنگفتی را برای دوران بازنشستگی خود ذخیره خواهد کرد. فصل ۲۰۱۸/۱۹ برای مهاجم اروگوئه ای کاتالان ها بدترین فصل از زمان روزهای ابتدایی حضورش در لیورپول بود. سوارز در فرم همیشگی خود نبود اما با این حال در ۴۹ مسابقه توانست ۲۵ بار موفق به گلزنی شود. سوارز که در آستانه رسیدن به ۲۰۰ گل با پیراهن آبی اناری ها در تمامی رقابت هاست، انتقادات زیادی را در فصول اخیر متحمل شده و بسیاری معتقدند وی دیگر ارزش چنین سرمایه گذاری را ندارد و باید رفته رفته به فکر خروج از نیوکمپ باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  قیمت طلا امروز/طلا به خاک سیاه نشست

۸. آنتوان گریزمان – ۱۷ میلیون یورو

 

 

درحالیکه انتقال آنتوان گریزمان از تیم اتلتیکو مادرید به بارسلونا همچنان قابل بحث به لحاظ قانونی است، چیزی که در مورد آن بحثی وجود ندارد، افزایش دستمزد دریافتی ملی پوش فرانسوی از قبال این انتقال است. بعضی از کارشناسان معتقدند که این انتقال برای بارسلونا چندان هم قابل قبول نخواهد بود. مهاجم فرانسوی در لالیگا فصل گذشته موفق شد ۱۵ گل به ثمر برساند که هفت بازیکن بالای او آمار بهتری را ثبت کرده بودند. در این فصل نیز او وارد ۲۹ سالگی خواهد شد و کم کم به پایان دوران فوتبالش نزدیک می شود. اما خط حمله با حضور مسی، سوارز، گریزمان و شاید هم نیمار چیزی است که باید در فصل آینده منتظرش باشیم و ببینیم ارنستو والورده سرمربی بارسلونا چه تصمیمی در این مورد می گیرد.

۷. کیلیان امباپه – ۱۷.۵ میلیون یورو

 

امباپه دومین بازیکن جوان این لیست پس از ماتیاس دلیخت به حساب می آید و سال آینده ۲۱ ساله خواهد شد. پاری سن ژرمن عاجزانه خواهان ادامه حضور او در تیم و نصف باشگاه های بزرگ اروپایی به شدت خواهان امضای قرارداد با این پدیده فرانسوی هستند. باعث تعجب خوهاد بود اگر تا دو سال آینده نام امباپه را باز هم در شماره هفتم این لیست ببینیم. مطمئنا او یکی از وارثان توپ طلا پس از دوران رونالدو و مسی خواهد بود. در فصل گذشته او ثابت کرد که ارزش تمام دستمزد هایی را که بابتش پرداخت می شود دارد. امباپه فصل گذشته در تمام رقابت ها ۳۹ بار موفق به گلزنی شد و ۱۷ پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اعجوبه ای که با تکنیک خود کازینوها را می ترساند

۶. ازکیل لاوتزی – ۲۳.۱ میلیون یورو

 

 

اولین نامی که در این لیست با خواندنش دچار تعجب می‌شوید، بال تهاجمی سابق تیم های ناپولی و پاری سن ژرمن یعنی ازکیل لاوتزی است. او پس از انتقال به سوپرلیگ چین و تیم هبی در سال ۲۰۱۶ وارد این لیست شد. مشخص نیست که آیا این انتقال ارزش صرف چنین هزینه گزافی را داشته است یا خیر. لاوتزی در فصل ۲۰۱۷، ۲۰ مرتبه برای تیمش گلزنی د. او در سال اول حضورش در تیم چینی گلی به ثمر نرساند و نتوانست کمکی برای قهرمانی تیم هبی چین در رقابت های مختلف باشد. پرونده حضور لاوتزی در تیم ملی آرژانتین نیز پس از انتقال به چین بطور کامل بسته شد. با این حال با ۶۰ میلیون پوندی که این بازیکن آرژانتینی از زمان انتقال به چین به جیب زده، وی می تواند صحنه های برتر ۵۱ حضورش در تیم ملی آرژانتین را در تلویزیونی بزرگ تماشا کند.

۵. آندرس اینیستا – ۲۷ میلیون یورو

یکی دیگر از ستاره های سابق دنیای فوتبال حالا در قاره آسیا مشغول بازی است. آندرس اینیستا بعد از پیوستن به تیم ویسل کوبه ژاپن در تابستان گذشته به بازیکن با بیشترین دستمزد دریافتی در ژاپن تبدیل شد. اینیستا در تیم ویسل کوبه در کنار همبازیان سابق خود در بارسلونا، داوید ویا و سرجی سمپر و همچنین لوکاس پودولسکی ستاره سابق تیم ملی آلمان بازی می کند. با این حال این بازیکنان نتوانسته اند فرم سابق خودشان را در تیم ژاپنی نشان دهند اما بنظر می رسد از بازی در ژاپن لذت می برند. بعد از سپری کردن دورانی پرافتخار در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، اینیستا حق دارد تا برای دوران پس از فوتبالش درآمدی ذخیره کند.

۴. الکسیس سانچز – ۲۸.۸ میلیون یورو

 

اگر بعضی از بازیکنان حاضر در لیست بخاطر دستمزد دریافتی شان شایسته حضور علامت سوال در کنار اسمشان هستند، الکسیس سانچز با توجه به نحوه عملکردش در میدان و دستمزد دریافتی خود در خارج از زمین، احتمالا بدترین بازیکن حاضر در این لیست است. پس از رد پیشنهاد منچستر سیتی در ژانویه ۲۰۱۸ حالا سانچز و دستمزد دریافتی بالای این بازیکن وبال گردن منچستر یونایتد شده تا اینکه به عنوان خریدی خوب در ترکیب تیم مثمرثمر باشد. بازیکن ۳۰ ساله شیلیایی همچنان در جستجوی یافتن راه موفقیت در اولدترافورد است. فصل گذشته این بازیکن اهل شیلی در ۴۵ مسابقه برای شیاطین سرخ تنها ۵ مرتبه موفق به گلزنی شد.

۳. کریستیانو رونالدو – ۳۱ میلیون یورو

و سرانجام به یکی از فوق ستارگان دنیای فوتبال رسیدیم. کریستیانو رونالدو پس از انتقال پر سروصدا از رئال مادرید به یوونتوس در سال ۲۰۱۸ به رتبه های بالای این لیست رسید. رونالدو در مقام ناجی اروپایی به یوونتوس آمد تا شاید بتواند بیانکونری را پس از سالهای طولانی قهرمان اروپا سازد. اما حذف بانوی پیر در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آژاکس با وجود گلزنی رونالدو در هر دو دیدار رفت و برگشت، ناامیدی بزرگی برای هواداران قهرمان ایتالیا رقم زد. امسال با پیوستن دلیخت به جمع بازیکنان یووه ممکن است این رویا برای یوونتوس محقق شود. در فصل ۲۰۱۸/۱۹ رونالدو در تمامی رقابت ها موفق شد تنها ۲۸ گل به ثمر برساند. این پایینترین آمار گلزنی فوق ستاره پرتغالی در یک دهه اخیر بود. آخرین بار رونالدو در فصل آخرش در منچستر یونایتد آمار گلزنی ضعیفتری داشت و موفق شده بود ۲۶ مرتبه برای شیاطین سرخ گلزنی کند.

۲. نیمار – ۳۶.۸ میلیون یورو

 

 

نیمار ممکن است که در حال حاضر خوشحال ترین بازیکن دنیا نباشد اما بدون شک یکی از ثروتمند ترین آنهاست. پاری سن ژرمن دو سال پیش بود که در راستای رسیدن به اهداف بزرگتر در فوتبال اروپا و رسیدن به قله افتخار تاج پادشاهی را به ستاره برزیلی هدیه داد. آنها هنوز نتوانسته اند به چنین مقامی دست پیدا کنند اما ستاره اصلی آنها آمار بسیار خوبی را در این باشگاه ثبت کرده است. ۵۱ گل و ۲۹ پاس گل در تنها دو فصل حضور در ترکیب پی اس جی، نشان می دهد نیمار فرم خوب خود را در پاریس همچنان حفظ کرده است اگرچه انتقاداتی به این ستاره برزیلی نسبت به عدم حضور در بازی های حساس این تیم بخصوص بازی های دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا می شود. با وجود حواشی به وجود آمده در خصوص مسئله ترک کردن باشگاه توسط نیمار، پاری سن ژرمن ترجیح می دهد نیمار را از دست ندهد. خروج ستاره برزیلی به معنی شکست خوردن پروژه ورزشی این باشگاه خواهد بود و آنها را با یک جای خالی بزرگ در ترکیب تیمشان تنها خواهد گذاشت اما به لحاظ مالی مقادیر زیادی بودجه به باشگاه اضافه می کند.

۱. لیونل مسی – ۴۰ میلیون یورو

لیونل مسی در پایان فصل ۲۰۱۸/۱۹ وارد ۳۲ سالگی شد. درست قبل از آن مسی در ۵۰ مسابقه این فصل برای بارسلونا موفق به ثبت آمار بینظیر ۵۱ گل و ۲۲ پاس گل شد. اگرچه او به سالهای پایانی دوران فوتبالش نزدیک می شود اما آمار فوق العاده او درون زمین همچنان ادامه دارد. با این حال بنظر می رسد نشانه هایی از کاهش تدریجی میل و رغبت و اشتیاق این ستاره آرژانتینی را در نوع فوتبال این بازیکن شاهد هستیم. بارسلونا اما در حال حاضر در حال بررسی بستن قراردادی جدید با فوق ستاره آرژانتینی است تا این بازیکن تا پایان بازنشستگی خود در بارسلونا بماند. اما آیا او بهترین بازیکن تاریخ است؟ شاید. آیا او لایق بیشترین دستمزد دریافتی است؟ در حال حاضر مطمئنا کسی شایسته تر از او وجود ندارد.