تبلیغات

 

ثانیه شماری مرگ میلاد حاتمی با تحویل به پلیس ایران

پلیس ترکیه میلاد حاتمی از مبلغان سایت‌های شرط‌بندی، را به ایران تحویل داده است؛ منابع ایرانی می‌گویند او هم اکنون تحویل مقام‌های قضائی در این کشور شده است.

هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران تحویل این شهروند ایرانی ساکن ترکیه را به کشورش تائید کرده است.

آقای شیرزاد به تلویزیون دولتی ایران گفته: “با تلاش‌های مؤثر به عمل آمده برای میلاد حاتمی که از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور بود اعلان قرمز اینترپل صادر شد که در نتیجه اقدامات بین‌المللی انجام شده از سوی این پلیس منجر به بازداشت نامبرده و در نهایت استرداد وی به ایران شد .”

او همچنین گفته: “با تلاش پلیس بین الملل ناجا متهم نامبرده از کشور ترکیه تحویل گرفته شد و امروز تحویل مقامات قضائی گردید.”

گفته شده او از مرز بازرگان تحویل مقام‌های انتظامی ایران شده است.

او چند ماه پیش پیش هنگام رانندگی در خیابان‌های استانبول در ساعت قرنطینه با خودروی پلیس از خودش فیلم گرفت و آژیر پلیس را به صدا درآورد؛ پلیس ترکیه این خودرو را در اختیار او قرار داده بود.

آقای حاتمی این کلیپ را در اینستاگرام منتشر کرد که انتشار آن به بازداشت او منجر شد.

در پی این اتفاق او به اداره مهاجرت این کشور در شهر وان ترکیه برای برگرداندن به ایران انتقال داده شد؛ که روند استرداد مدتی متوقف مانده بود.

میلاد حاتمی در ترکیه در عرصه قمار و کازینوی آنلاین فعالیت داشت.

چند ماهیست که با افزایش حساسیت‌ها فشار بر گردانندگان و مبلغان سایتهای شرط‌بندی و قمار در ایران افزایش یافته است؛ این سایتها عمدتا در خارج از ایران و تعداد زیادی از آنها از طریق افرادی که در ارمنستان و ترکیه هستند مدیریت می‌شوند.

همکاری اطلاعاتی و امنیتی ترکیه و ایران، ترکیه را به کشوری ناامن برای شهروندان ایرانی که در صورت برگشت به کشورشان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند تبدیل کرده است؛ هر چند بسیاری از پناهجویان ایرانی در این کشور همسایه اقامت دارند.

هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی اخیرا گفته است: “روابط میان پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس ترکیه حسنه است و طی سال های اخیر شاهد تعاملات پلیسی مطلوبی میان دو کشور بوده‌ایم.”

مدتی پیش هم امیرتتلو، خواننده ایرانی ساکن این کشور دستگیر شد ومدتی بعد در حالی صحبت از بازگرداندن او به ایران بود، آزاد شد.