تبلیغات

بلیط لاتاری

بلیط لاتاری در چه زمانی منقضی می شود؟

آیا بلیط‌های لاتاری منقضی می‌شوند؟ پاسخ کوتاه به این سوال مثبت است. پاسخ طولانی‌تر‌ اطلاعات بیشتری در مورد شرایط خاص مرتبط با هر نوع بلیط لاتاری ارائه می‌کند.
در طول سال‌های برگزاری بخت آزمایی، داستان‌های متعددی درباره جکپات‌های بدون صاحب و مطالبه نشده وجود داشته است. برندگان مدت زمان مشخصی وقت دارند تا خود را معرفی کرده و جایزه را درخواست کنند. اگر آنها این کار را نکنند معمولاً میلیون‌ها دلار پول به صندوق خیریه واریز و صرف امور مختلفی می‌شود.
چه موقع بلیط‌های لاتاری منقضی می‌شوند؟ در برخی از لاتاری‌ها بازیکنان فقط چند ماه فرصت دارند. در موارد دیگر مهلت مطالبه گاهی تا بیش از یک سال تمدید می‌شود.
در این مطلب سعی خواهیم کرد به این سوال پاسخ دهیم که آیا بلیط‌های فوری منقضی می‌شوند، آیا بلیط‌های لاتاری‌هایی مثل پاوربال منقضی می‌شوند، مهلت زمانی در برجسته‌ترین لاتاری‌های جهان چقدر است و اگر بازیکنان فرصت مطالبه را از دست بدهند، چه کاری باید انجام دهند.

انقضای بلیط لاتاریآیا بلیط لاتاری منقضی می‌شود و چه زمانی؟

چه موقع بلیت‌های لاتاری منقضی می‌شوند

قوانین ضرب الاجل اعمال شده برای جوایز لاتاری از یک بازی به بازی دیگر و از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. به عنوان مثال اگر در ژاپن زندگی ‌کنید و در لاتاری‌های محلی وارد شوید مهلت کاملاً متفاوتی نسبت به افرادی خواهید داشت که در ایالات متحده زندگی می‌کنند و فقط لاتاری محلی موجود در ایالت خود را در دسترس دارند.
معمولاً می‌توان مبالغ ناچیز را از روز بعد از قرعه کشی در محل‌های فروش بلیط لاتاری دریافت کرد. هر بازیکنی که از میزان زمان موجود مطمئن نباشد می‌تواند به وب سایت رسمی‌ لاتاری یا فروشگاه بلیط مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت کند.
جوایز و جکپات‌های عظیم‌تر معمولاً در دفتر مرکزی لاتاری مربوطه ارائه می‌شوند. در این حالت بهتر است هرچه سریعتر تماس گرفته یا به دفتر لاتاری مراجعه کنید. در آنجا اطلاعاتی در مورد روند مطالبه و مدت زمانی که برای ارائه بلیط و کارت شناسایی معتبر جهت دریافت جایزه دارید به شما ارائه می‌شود.
در حالی که قوانین بسیار ساده و سرراست هستند، هر سال جوایز زیادی بدون صاحب باقی می‌مانند. فقط در ایالات متحده بیش از ۸۰۰ میلیون دلار جوایز لاتاری هر ساله بدون مطالبه رها می‌شود. خیلی اوقات افراد فراموش می‌کنند که بلیط خریده‌اند، بلیط را گم می‌کنند یا زمانی به خاطر می‌آورند که خیلی دیر شده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لاتاری ۱ میلیون پوندی به یک مستخدم جت شخصی رسید

دوره‌های انقضای لاتاری‌های محبوب

هر بازیکنی که در برجسته‌ترین لاتاری‌های جهان شرکت می‌کند در مورد زمان انقضای بلیط‌های لاتاری حدس و گمان‌هایی دارد. بیایید نگاهی به برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های موجود و زمان انقضای مرتبط با هر یک بیندازیم.

انقضای بلیط پاوربال

چه زمانی بلیت‌های پاوربال منقضی می‌شود؟ ۱۸۰ روز پس از تاریخ قرعه کشی. این مهلت برای همۀ جوایز کاربرد دارد. با این حال ممکن است برخی تغییرات از ایالتی به ایالت دیگر وجود داشته باشد. اپراتور محلی لاتاری مسئول برگزاری پاوربال و توزیع جوایز است، به این معنی که در برخی از مناطق کشور مدت زمان بسیار کمتری برای مطالبه جایزه وجود دارد (۹۰ روز در برخی از ایالت‌ها).

انقضای بلیط مگامیلیونز

بلیط‌های مطالبه نشده مگامیلیونز ظرف ۱۸۰ روز منقضی می‌شوند. شرایط مشابه وضعیت پاوربال است و از یک ایالت به ایالت دیگر ممکن است تغییرات جزئی وجود داشته باشد.

انقضای بلیط یورومیلیونز

لاتاری پان اروپایی در میان بزرگ‌ترین لاتاری‌های جهان قرار دارد و بازیکنان را از تمام قاره‌ها به خود جذب می‌کند. بلیط‌ها ۱۸۰ روز اعتبار دارند و پس از آن برندگان قادر به مطالبه جایزه نخواهند بود.

انقضای بلیط سوپر انالوتو

چه بلیط سوپرانالوتو را بصورت آنلاین خریداری کرده باشید و چه به صورت حضوری، در صورت برنده شدن تنها ۹۰ روز فرصت دارید جایزه خود را دریافت کنید. جوایز کوچک‌تر را می‌توان در سراسر ایتالیا از فروشگاه‌های مربوطه دریافت کرد. در حالی که مبالغ قابل توجه باید در دفتر مرکزی سیسال Sisal نقد شوند.

تاریخ انقضای بلیط یوروجکپات

این بازی اروپایی نیز بسیار محبوب است زیرا دارای جوایز بزرگ و شانس برد بهتر نسبت به یورومیلیونز است. بسته به کشور محل خریداری، بلیط‌های لاتاری در زمان‌های مختلفی منقضی می‌شوند. دوره ادعای جایزه از ۳۵ روز تا یک سال است. شرایط و ضوابط اپراتور محلی را بررسی کنید تا بدانید کدام قوانین انقضای بلیط برای شما اعمال می‌شود.

انقضای بلیط لاتاری انگلستان

بر اساس اندازه جکپات‌ها، لاتاری انگلستان نیز در میان بزرگ‌ترین لاتاری‌های جهان قرار دارد. بازیکنان ۱۸۰ روز فرصت دارند تا جایزه خود را دریافت کنند و پس از آن بلیط آنها بی اعتبار می‌شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دنیل نگرئانو، یکی از بزرگترین پوکر بازان تاریخ

یافتن اطلاعات آسان است

منقضی شدن بلیط لاتارینمونه‌های ذکر شده در بالا فقط نمونه کوچکی از لاتاری‌های بین المللی در دسترس است. بهترین راه برای دانستن اینکه چه موقع بلیط‌های لاتاری منقضی می‌شوند تماس با اپراتور مربوطه است. این شرکت‌ها معمولاً یک خط تلفن ویژه برای برندگان در نظر گرفته‌اند که می‌توانید با آنها تماس بگیرید تا بفهمید چه مدت وقت دارید.
به طور کلی هرچه زودتر جایزه خود را مطالبه کنید، بهتر است.
یک نکته مهم وجود دارد که بخصوص بازیکنانی که بلیط‌ها را بصورت آنلاین خریداری می‌کنند بایستی به خاطر بسپارند. خرید آنلاین می‌تواند از دو طریق اتفاق بیفتد، یا از طریق اپراتور رسمی ‌لاتاری یا از طریق یک نماینده آنلاین فروش بین المللی.
هر زمان که بلیط را از اپ یا وب سایت رسمی ‌به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، مبلغی که برنده می‌شوید بلافاصله به حساب شما واریز می‌شود. بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد مهلت مقرر و انقضای بلیط‌های لاتاری ندارید.
اگر برای خرید بلیط بازی از کشوری دیگر و از طریق یک نماینده فروش آنلاین استفاده می‌کنید، باید شرایط و ضوابط را بررسی کنید. معمولاً جوایز کوچک‌تر به حساب شما واریز می‌شوند و می‌توانید مبلغ را برداشت کرده یا صرف خرید بلیط‌های اضافی کنید. در صورت برد جکپات ممکن است مجبور شوید شخصاً به کشور برگزار کننده سفر کرده و جایزه را مطالبه کنید. در این حالت برای برنامه ریزی سفر بایستی تاریخ انقضای بلیط را بررسی کنید.

آیا بلیط لاتاری فوری (اسکرچ) هم منقضی می‌شود؟

به عنوان یک قانون کلی می‌توانید یک بلیط فوری خریداری کرده، آن را در محل فروشگاه بررسی و بلافاصله تشخیص دهید که آیا مبلغی برنده شده‌اید یا نه. در صورت برنده شدن می‌توانید فوراً یا به صورت پول نقد یا از طریق خرید بلیط‌های اضافی، جایزه خود را درخواست کنید.
هنگامی‌که بلیط‌های فوری را به خانه می‌برید، باید در مورد مدت زمان بررسی جایزه و بازگشت به فروشگاه مراقب باشید. بلیط‌های فوری هم منقضی می‌شوند. اگر در یک بازه زمانی مشخص به فروشگاه مورد نظر باز نگردید جایزه را دریافت نخواهید کرد.
قوانین و مقررات معمولاً در پشت بلیط فوری چاپ می‌شوند. برخی از اطلاعاتی که اپراتور موظف است از این طریق ارائه کند شامل تعداد جوایز و اندازه آنها، روش پاک کردن قسمت‌های مورد نیاز و بازه زمانی برای مطالبه جایزه است.
بار دیگر بایستی ذکر کنیم که یک مهلت جهانی استاندارد در این زمینه وجود ندارد که پس از آن بلیط‌های خام منقضی شوند. حتی قوانین ملی هم در این زمینه وجود ندارد. اگر بیش از یک موسسه مشغول چاپ بلیط‌های فوری باشند شرایط و ضوابط حتی در همان کشور هم متفاوت است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  خوش شانسی خانم‌ها در شرطبندی، پوکر و لاتاری، واقعیت یا رویا؟

آیا می‌توانید بلیطی را که منقضی شده است نقد کنید؟

متأسفانه نمی‌توانید جایزه‌ مربوط به یک بلیط لاتاری منقضی شده را دریافت کنید. افرادی بوده‌اند که با بلیط‌های قدیمی ‌جلو آمده‌اند، حتی افرادی که سعی در شکایت از لاتاری داشته‌اند. ولی بایستی بدانید که خرید بلیط به منزله موافقت با شرایط و ضوابط خاص آن لاتاری است. در واقع شما موافقت می‌کنید که پس از مدت زمان مشخصی نمی‌توانید جایزه را بگیرید.
یک دلیل ساده وجود دارد که نقد کردن بلیط پس از تاریخ انقضاء را غیرممکن می‌سازد.

همه لاتاری‌ها دارای پایگاه داده‌ای هستند که اطلاعات مربوط به شماره‌های قرعه کشی شده و بلیط‌های برنده را در آن ثبت می‌کنند.
پس از پایان مهلت مطالبه این اطلاعات از پایگاه داده پاک می‌شود. از این رو، یک بلیط برنده قدیمی ‌قابل تأیید نیست زیرا دیگر در سیستم نمایش داده نمی‌شود. بنابراین هیچ شانسی برای اثبات این واقعیت ندارید که یک، دو یا ۱۰ سال پیش برنده شده‌اید.
لاتاری بسیار سرگرم کننده است اما باید با قوانین آن آشنا باشید. مسئولیت پذیری و انجام کارها در بازه زمانی مشخص به شما این فرصت را می‌دهد تا از برد‌های خود لذت ببرید. منتظر لحظه آخر نباشید تا بلیط خود را چک و آن را مطالبه کنید.