تبلیغات

لاتاری کرونایی: ترغیب مردم آمریکا به تزریق واکسن کرونا با جایزه 1 میلیون دلاری

در داخل ایران مردم برای خرید و تهیه واکسن کرونا التماس میکنند و حاضر به پرداخت میلیون ها تومان برای هر دوز واکسن هستند اما در آمریکا پس از مشوق‌هایی چون دریافت آبجوی مجانی، کارت خرید هدیه و یا شیرینی دوناتس مجانی، ایالت اوهایو به مرحله تازه‌ای از مشوق رسیده است.

کارزار واکسیناسیون در آمریکا از رونق اولیه افتاده است. ایالت‌های مختلف مشوق‌های گوناگونی در قبال دریافت واکسن وعده می‌دهند. در ایالت اوهایو هر کس خود را واکسینه کند، می‌تواند در قرعه‌کشی یک میلیون دلاری شرکت کند.

مایک دیواین، فرماندار این ایالت اعلام کرد، هر کس واکسن کرونا دریافت کند، شانس شرکت در قرعه‌کشی یک میلیون دلاری را خواهد داشت.

در میان تمام شهروندان بزرگسالی که واکسن دریافت کرده‌اند، از اواخر ماه مه، هر چهارشنبه یک برنده قرعه‌کشی خواهد شد. این لاتاری پنج هفته ادامه خواهد یافت. فرماندار اوهایو گفته است که این پول از محل بسته کمک کرونای دولت بایدن تأمین خواهد شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  جدایی منتیگو و دنیا جهانبخت + عکس

مشوق کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان

این ایده از خود فرماندار دیواین بوده است. این سیاستمدار جمهوریخواه در توییتر نوشت، او می‌داند که برخی خواهند گفت: “دواین، تو دیوانه‌ای. این ایده میلیون دلاری هدر دادن پول است”.

اما فرماندار اوهایو می‌گوید هدر دادن واقعی از دست دادن جان یک انسان است؛ و در آنجا که واکسن موجود است، اما استفاده نمی‌شود.

جوانان ایالت اوهایو نیز از مشوق‌هایی برخوردارند. آنها می‌توانند در صورت واکسینه شدن در قرعه‌کشی شرکت کنند و برنده دریافت چهار سال کمک‌هزینه تحصیل در یک دانشگاه دولتی شوند.

چند روز پیش اداره امور دارویی آمریکا (FDA) مجوز واکسن بیون‌تک/فایزر برای جوانان میان ۱۲ تا ۱۵ ساله را صادر کرد.