تبلیغات

مهاجرت، محبوب ترین مقاصد مهاجرتی کجاست؟

اگر گوشه ذهن تان به مهاجرت فکر می کنید و سرزمین رویاهاتان در آن سوی آبهاست، بدانید که ۱۵ درصد مردم دنیا (۲۴ درصد مردم خاورمیانه) مثل شما فکر می کنند

یعنی اگر امکانش را داشتند، برای همیشه ترک وطن می کردند. در برخی کشورها مثل ارمنستان این عدد حدود ۵۰ درصد است.

براساس نظرسنجی موسسه گالوپ (در ۱۵۲ کشور)، حدود ۷۵۰ میلیون نفر از مردم دنیا سودای مهاجرت دارند. ۲۱ درصدشان عاشق آمریکا هستند. به عبارتی اگر آمریکا محدودیت ویزا را بردارد، می تواند ۱۶۰ میلیون نفر به جمعیتش اضافه کند!

کانادا، آلمان، فرانسه، استرالیا و انگلیس مقاصد بعدی مهاجران هستند.

جالب اینکه عربستان هفتمین مقصد پرطرفدار است، بالاتر از ژاپن، سوئیس و سوئد !!

در زیر میتونید محبوب ترین کشورهای جهان برای مهاجرت رو بر اساس نظرسنجی موسسه استاتیک مشاهده کنید.

 

 

جالب است بدانید : ۱۱ بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی

شاید شما نیز تاکنون به مهاجرت از کشورتان فکر کرده باشید؛ بنابراین در این نوشتار ما ۱۱ بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی را به شما معرفی می کنیم.

در این صورت، بر اساس نظرسنجی سالانه‌‌ی مهاجران که از جانب بانک اچ‌اس‌بی‌سی به عمل می‌آید، چند توصیه برای‌تان داریم. بر اساس آن‌چه این موسسه‌ی بانکی جهانی منتشر کرده است، این نظرسنجی از حدود ۲۷،۰۰۰ مهاجر در ۱۹۰ کشور جهان به عمل آمده است، و متعاقب نتایج این نظرسنجی، کشورهای جهان بر اساس عواملی مرتبط با اقتصاد، تجربه‌ی زندگی، و تشکیل خانواده رده‌بندی شدند.

در ادامه رتبه بندی ۱۱ بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی آمده است:

۱۱. استرالیا
به گزارش اچ‌اس‌بی‌سی: “‌هوای نسبتا عالی، تنوع فرهنگی، و کیفیت خوب زندگی در استرالیا مهاجران را در هر سنی از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.‌”

این کشور از جهت تجربه‌ی کلی زندگی، رتبه‌ی ۵؛ از لحاظ اقتصادی، رتبه‌ی ۱۸؛ و از نظر شرایط خانوادگی، رتبه‌ی ۲۰ را کسب کرده است.

به اذعان دوسوم افرادی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، کیفیت زندگی‌شان پس از مهاجرت بهبود یافته است؛ از این نظر، میانگین جهانی ۵۲ درصد است.

۱۰. آلمان
آلمان از لحاظ اقتصادی، کشوری بسیار رویایی است؛ این کشور از لحاظ اقتصادی در رتبه‌ی سوم، از جهت قدرت اتکا به اقتصاد داخلی رتبه‌ی ۵، و از نظر فرصت‌های شغلی رتبه‌ی نخست را از آن خود کرده است.

به گزارش اچ‌اس‌بی‌سی: ” قدرت مالی، فرهنگ غنی، طبیعت زیبا، و نظام تامین اجتماعی سراسری این کشور مهاجران را به سمت خود جلب می‌کند؛ به ویژه اگر بخواهید در طول مدت پیشرفت حرفه‌ای‌تان، از فضایی مناسب برای تشکیل خانواده نیز بهره‌مند شوید.

این کشور از جهت تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۲۷ و از لحاظ شرایط خانواده رتبه‌ی ۱۲ را دارا است.

۹. بحرین
به گزارش اچ‌اس‌بی‌سی: “‌آدم‌ها به دلیل چشم‌اندازهای حرفه‌ای هیجان‌انگیز و سبک زندگی مرفه و آسان به سمت این کشور جذب می‌شوند.‌”

این کشور نسبتا آزاد در حوزه‌ی خلیج فارس از لحاظ اقتصادی حائز رتبه‌ی ۱۷ است، و از جهت تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۶، و شرایط خانواده رتبه‌ی ۹ را کسب کرده است.

به اذعان اکثریت مهاجران در بحرین، آن‌ها در این کشور، هم‌چون دیگر کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، بیش از زمانی که در کشورهای خود ساکن ‌بودند، می‌توانند پول پس‌انداز کنند.

۸. سوئد
به گزارش اچ‌اس‌بی‌سی: “سوئد از لحاظ رعایت مسائل محیط زیست، وجود تعادل میان کار و زندگی، ثبات مالی و رفاه، و سلامت شهروندان می‌تواند به خود افتخار کند.‌”

سوئد می‌تواند از نظر مراقبت‌های عالی از کودکان، بهداشت، تحصیل و کیفیت زندگی به خود ببالد؛ و به همین دلیل است که از لحاظ شرایط خانواده رتبه‌ی نخست را کسب کرده است.

این کشور هم‌چنین از جهت قدرت اقتصادی رتبه‌ی ۶ را به دست آورده است؛‌با این حال، از نظر تجربه‌ی زندگی حائز رتبه‌ی ضعیف ۳۱ شده است، زیرا به گفته‌ی آدم‌ها مختلف، دوست‌یابی در این کشور کاری دشوار است.

۷. اتریش
به گزارش اچ‌اس‌بی‌سی: “‌اتریش با مناطق زیبا و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش در کنار رشته کوه آلپ، شهرهایی با فرهنگ غنی، و تاکید قوی بر وجود تعادل میان کار و زندگی به یکی از گزینه‌های جذاب برای خانواده‌های مهاجران تبدیل شده است.‌”

این کشور از لحاظ شرایط خانواده رتبه‌ی ۶، اقتصاد رتبه‌ی ۷، و از نظر تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۱۶ را به دست آورده است.

۶. نروژ
این کشور از نظر اقتصاد رتبه‌ی ۴، از جهت تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۱۱، و از لحاظ شرایط خانواده رتبه‌ی ۱۶ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اچ‌اس‌بی‌سی: مهاجران، علاوه بر زیبایی طبیعی بی ‌حد و حصر نروژ، مجذوب شهرت این کشور به عنوان کشوری پیشرو در زمینه‌ی ثروت، شادکامی، و امید به زندگی بالا قرار می‌گیرند.‌”

۵. سوئیس
به گفته‌ی اچ‌اس‌بی‌سی، “‌سوئیس در قلب اروپا قرار دارد، و به خاطر اقتصاد قوی، و شهرت‌اش در زمینه‌ی استانداردهای عالی زندگی، مقصدی شناخته‌شده برای مهاجران تلقی می‌شود.‌”

این کشور از لحاظ چشم‌اندازهای اقتصادی حائز رتبه‌ی نخست شده است؛‌ لازم به ذکر است، بالاترین درآمد بالقوه برای مهاجران نیز شامل همین چشم‌انداز اقتصادی می‌شود.

این کشور هم‌چنین از نظر تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۱۷، و از لحاظ شرایط خانواده رتبه‌ی ۲۶ را کسب کرده است.

۴. جمهوری چک
جمهوری چک، به عنوان مقصد نوظهور مهاجران که روز به روز به شهرت‌اش افزوده می‌شود، از لحاظ شرایط خانواده رتبه‌ی ۲، تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۸، و اقتصاد رتبه‌ی ۱۲ را کسب کرده است.

به گفته‌ی اچ‌اس‌بی‌سی، “‌جمهوری چک نه تنها دارای استانداردهای بالای زندگی، تاریخ غنی، و مناظری خیره‌کننده است، بلکه دارای پایتختی بین‌المللی است – پراگ – که به عنوان یکی از زیباترین و فرهنگی‌ترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود.‌”

این گزارش می‌افزاید: “‌رقابت شغلی در جمهوری چک اندکی دشوار است، ولی برای مهاجران سخت‌کوش و معتبر فرصت‌های شغلی مناسب در این کشور وجود دارد.‌”

۳. کانادا
همسایه‌ی دیوار به دیوار ایالات متحده – جایی که مقصد بسیاری از مهاجران است – از لحاظ تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۳، شرایط خانواده رتبه‌ی ۵، و از نظر اقتصادی حائز رتبه‌ی ۱۰ شده است.

به گزارش اچ‌اس‌بی‌سی: ” با این‌که ‌کانادا، به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا، کشوری کم‌جمعیت است و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد، ولی اگر مهاجران شرایط سخت ورود به این کشور را دارا باشند، آغوشی گرم و فرصت‌های شغلی مناسب انتظارشان را می‌کشد.‌”

این کشور از لحاظ شرایط مساعد برای مهاجران دارای آماری خیره‌کننده است؛ ۷۴ درصد از مهاجران در کانادا مالک خانه و زمین هستند. هم‌چنین، ۷۶ درصد از آن‌ها می‌توانند به خوبی با سایر شهروندان این کشور ارتباط برقرار کنند، ۷۴ درصد در مورد ثبات سیاسی کانادا دلگرم و خوش‌بین هستند، و به اذعان ۶۸ درصد از مهاجران، کیفیت زندگی آن‌ها پس از مهاجرت به کانادا خیلی بهتر از موطن خودشان بوده است.

مطلب مرتبط : ۱۰ بهترین کشور برای مهاجرت کاری

۲. نیوزلند
به گفته‌ی اچ‌اس‌بی‌سی، “این کشور کوچک که از دو جزیره تشکیل شده است، دارای طبیعتی زیبا و تماشایی و سبک زندگی طبیعی است که بسیاری از مهاجرانی را که به دنبال تعادل میان کار و زندگی هستند، به خود جذب کرده است.‌”

این کشور از لحاظ تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی نخست، از نظر شرایط خانواده رتبه‌ی ۴، و از جهت اقتصادی رتبه‌ی ۱۵ را کسب کرده است و رتبه دوم را در فهرست بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی کسب کرده است.

در نیوزلند چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ در این کشور، که از لحاظ شاخص آسانی راه‌اندازی کسب و کار از جانب بانک‌ جهانی دارای رتبه‌ی دوم در جهان است، و برای کسب و کار‌های مهاجران برنامه‌‌های حمایتی بسیار پیش‌بینی کرده است می‌توانید به آسانی کسب و کار دلخواه‌تان را راه‌اندازی کنید.

۱. سنگاپور
به گفته‌ی اچ‌اس‌بی‌سی، “‌سنگاپور یکی از تمیزترین و امن‌ترین شهرهای جهان است و بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی است؛ مرکزی چند فرهنگی که برای قرار گرفتن در میان اقتصاد پررونق چهار ببر آسیایی تلاش‌هایی بسیار به عمل آورده است.‌”

این دولت‌شهر از لحاظ اقتصادی رتبه‌ی دوم، از نظر تجربه‌ی زندگی رتبه‌ی ۴، و از لحاظ شرایط خانواده رتبه‌ی سوم، و به طور کلی رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داده است.

به طور خلاصه باید گفت، سنگاپور بهترین کشور برای مهاجرت و زندگی ، مکانی عالی برای کار، کشوری آسان برای زندگی، و محلی مطمئن برای تشکیل خانواده است.