تبلیغات

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • «قمار باز» آلبوم جدید محسن چاووشی، وزارت ارشاد به آلبوم جدید «محسن چاوشی» مجوز نمی‌دهد

«قمار باز» آلبوم جدید محسن چاووشی، وزارت ارشاد به آلبوم جدید «محسن چاوشی» مجوز نمی‌دهد

به خاطر کلمه «قمارباز» در یکی از اشعار مولوی، وزارت ارشاد به آلبوم جدید «محسن چاوشی» مجوز نمی‌دهد.

محسن چاوشی هنوز در انتظار صدور مجوز برای انتشار آلبوم جدیدش به نام «قمار باز» به سر می برد. رسانه های داخل ایران به نقل از هادی حسینی، تهیه کننده این اثر، نوشته‌اند که مشکل وزارت ارشاد با نام آلبوم – یعنی واژه «قمارباز»‌ – و یک بیت از ترانه اصلی این مجموعه است.

گفته می شود مشکل آلبوم «قمارباز» بیتی از یکی از غزل‌های مولوی در دیوان شمس است که می‌گوید: «خُنُک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش/ بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر»

جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی (مولانا) شاعر قرن هفتم هجری شمسی است که آثار او مورد توجه دیگر کشورها هم قرار گرفته است.

هادی حسینی، تهیه کننده این اثر محسن چاووشی در مصاحبه ای گفته است که وزارت ارشاد در ارزیابی آثار به ماهیت شعر کاری ندارد و تنها به برخی از واژه ها حساس است.

تهیه کننده آلبوم جدید محسن چاوشی می گوید در صورتی که این بیت حذف شود، کل شعر باید حذف شود و ماهیت آلبوم از بین خواهد رفت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  'زندگی من در قمار خلاصه می‌شود' مصاحبه با کوسه پوکر ایران

محسن چاوشی گفته است در صورتی که نام آلبوم مجوز نگیرد آن را به اسم «بی نام» منتشر خواهد کرد.

سانسور شدید و نقض گسترده آزادی بیان تقریبا در تمام طول عمر چهل ساله جمهوری اسلامی بر همه عرصه‌های هنری و ادبی کشور حاکم بوده است. در این سال‌ها هنرمندان و فرهیختگان ایران در فعالیت‌های گوناگون خود – از انتشار کتاب گرفته تا به روی صحنه بردن نمایش، اکران فیلم، و پخش آثار موسیقایی‌ – همواره سایه سنگین سانسور را بر سرشان حس کرده‌اند.

منبع

درباره محسن چاووشی بیشتر بدانید :

محسن چاوشی پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی، فعالیت حرفه‌ای خود را درزمینهٔ موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد. محسن چاوشی پس از اخذ مجوز در سال ۱۳۸۷ آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد.
محسن چاوشی

زادروز: ۸ مرداد ۱۳۵۸
پیشه: خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، ترانه‌سرا
سال‌های فعالیت: ۱۳۸۲ تا کنون
سبک: پاپ، راک، الکترونیک، ترنس، رگی و…
قد: ۱۸۵ سانتیمتر
لقب: آقای خاص

محسن چاوشی حسینی (زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر) ترانه سرا، آهنگساز ،تنظیم کننده و خواننده پاپ و راک اهل ایران است.

محسن چاوشی متولد خرمشهر است، فرزند پنجم خانواده و دارای دو خواهر و سه برادر.اصلیت پدر و مادر محسن چاوشی به کردستان بر می گردد،با توجه به شرایط کاری پدرش که کارمند شرکت نفت بود به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن چاوشی در خرمشهر متولد شد.

محسن چاوشی از 4 سالگی به همراه خانواده به مشهد مهاجرت و تا 14 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس به تهران عزیمت نمود. محسن چاوشی پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی،فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی در سال 1382 با آلبوم نفرین آغاز کرد. از وی تا کنون بیش از 150 ترانه شنیده شده‌است که شامل 11 آلبوم و نیز چندین تک آهنگ است. محسن چاوشی همچنین آهنگسازی و خوانندگی ترانه‌های فیلم سنتوری از ساخته‌های داریوش مهرجویی را نیز انجام داده‌است.

بیوگرافی محسن چاوشی,محسن چاوشی,عکس محسن چاوشی

محسن چاوشی اصالتی کردتبار دارد

محسن چاوشی خواننده و آهنگساز ترانه‌های فیلم سینمایی سنتوری ساختهٔ داریوش مهرجویی بود. چاوشی همچنین یک قطعه برای تیتراژ پایانی فیلم سینمایی لامپ ۱۰۰ به کارگردانی سعید آقاخانی خواند.
محسن چاوشی خواننده ترانه‌های سریال شبکه خانگی شهرزاد ساختهٔ حسن فتحی می‌باشد.

محسن چاوشی, بیوگرافی محسن چاوشی,عکس محسن چاوشی

عکس های جدید محسن چاوشی

اجرای زنده
محسن چاوشی تاکنون، به صورت تمرینی دو ترانه «زخم زبون» و «خاکستر» را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده است. محسن چاوشی در تیرماه سال ۱۳۹۵ برای اولین بار قسمتی از قطعه متاسفام برات را به صورت زنده اجرا و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

بیوگرافی محسن چاوشی,محسن چاوشی,عکس محسن چاوشی

محسن چاوشی خواننده و آهنگساز ایرانی

آلبوم‌های رسمی محسن چاوشی

-نفرین (۱۳۸۳)

-یه شاخه نیلوفر (۱۳۸۷)
-ژاکت (۱۳۸۸)
-حریص (۱۳۸۹)

-هشت (۱۳۸۹)
-سنتوری (۱۳۹۰)
-پرچم سفید (۱۳۹۰)
-من خود آن سیزدهم (۱۳۹۱)

-پارویِ بی قایق (۱۳۹۳)

– امیر بی گزند (۱۳۹۵)

آلبوم‌های غیر رسمی محسن چاوشی
-نفرین (۱۳۸۳)
-خودکشی ممنوع (۱۳۸۴)
-لنگه کفش (۱۳۸۴)
-متأسفم (۱۳۸۵)
-موسیقی متن فیلم سنتوری (۱۳۸۷)

آلبوم‌های گروهی محسن چاوشی

-سلام آقا (۱۳۸۸)
-هشت (۱۳۸۸)
-خاص (۱۳۹۰)
-دلصدا (۱۳۹۰)
-دلصدا ۲ (۱۳۹۲)

-من و ما (1393)