تبلیغات

قهرمانی با مسی

۱۰ رکورد به یاد ماندنی لیونل مسی در بارسلونا

با خروج لیونل مسی از باشگاه بارسلونا یکی از به یادماندنی‌ترین رابطه‌های یک بازیکن با یک باشگاه در تاریخ فوتبال به پایان رسید. رابطه‌ای که از نظر احساسی شاید بتوان آن را با دوران دیگو مارادونا در باشگاه ناپولی مقایسه کرد، هرچند که افتخارات مسی در بارسا قابل مقایسه با افتخارات مارادونا در ایتالیا نیست.

ستاره آرژانتینی ۶۷۲ گل برای بارسلونا زده و ۱۰ بار قهرمان لیگ فوتبال اسپانیا، چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان فوتبال اروپا و هفت بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شده است. او در این دوران رکورد تصاحب توپ طلا را هم شکست و شش بار برنده این جایزه معتبر را شد.

مسی به احتمال زیاد راهی پاری‌سن‌ژرمن خواهد شد اما چیزی که هرگز فراموش نمی‌شود دوران طلایی این اعجوبه در بارسلونا است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به ۱۰ لحظه به یاد ماندنی از ۲۱ سال حضور مسی در بارسا.

اولین هت‌تریک مسی

اولین باری که مسی موفق شد در یک مسابقه فوتبال سه گل بزند در یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های فوتبال جهان بود. پسر بچه آرژانتینی هر سه گل بارسلونا را در ال‌کلاسیکوی ۲۰۰۷ وارد دروازه رئال مادرید کرد. این اولین هت‌تریک مسی در ورزشگاه نوکمپ نیز بود. هت‌تریکی که گل آخر آن با نمایشی استثنایی و پس از دریبل چند بازیکن حریف به ثمر رسید

این احتمالا همان لحظه‌ای است که مسی نامش را وارد تاریخ بارسلونا کرد.

بزرگ‌ترین گل مسی؟

بزرگ‌ترین گل مسیگلی که مسی ۱۴ سال پیش در نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا وارد دروازه ختافه کرد احتمالا بزرگ‌ترین گل دوران حرفه‌ای او باقی خواهد ماند.

این گل را بسیاری با بهترین گل دوران زندگی دیگو مارادونا مقایسه می‌کنند. مارادونا دو گل خیلی معروف مقابل انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک زد. یک گل که توپ را با دست وارد دروازه پیتر شیلتون کرد و به نام “دست خدا” معروف شد. گل دیگر اما نمونه‌ای از اعجاز مارادونا بود که با دریبل چند بازیکن و دروازه‌بان انگلیس وارد دروازه این تیم شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ظهر امروز 7 خرداد زلزله ای 4 ریشتری دماوند را لرزاند؛آماده باش کامل در تهران!

مسی هم در آن بازی توپ را در زمین خودی گرفت و پس از دریبل ۵ مدافع و جا گذاشتن دروازه‌بان حریف، دروازه ختافه را باز کرد.

اولین گل مسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا

شاید باورتان نشود اما زمانی بود که مردم می‌گفتند مسی شاید توانایی درخشیدن مقابل تیم‌‌های انگلیسی در اروپا را ندارد. او در ۱۰ مسابقه برای بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته بود دروازه تیم‌های انگلیسی را باز کند تا این که فینال ۲۰۰۹ از راه رسید.

مسی در بازی مقابل منچستر یونایتد و در مسابقه‌ای که تبدیل به اولین جدال لیونل مسی با کریستیانو رونالدو شد، دروازه حریف را در غافلگیرکننده‌ترین حالت ممکن باز کرد. ستاره آرژانتینی به رغم قد و قامت کوتاه‌اش سانتر ژاوی را با یک ضربه سر استنثنایی وارد دروازه ادوین فان‌ در‌سار کرد.

دو سال بعد مسی بازهم در فینال مقابل منچستر یونایتد گل زد و سومین قهرمانی (از چهار قهرمانی) خود در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت.

مسی چهار گل به آرسنال زد

اولین مسابقه‌ای که لیونل مسی توانست در آن چهار گل بزند، یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۱۰ مقابل آرسنال بود. اوج این نمایش گل سوم مسی بود که با ضربه “چیپ” از بالای سر مانوئل آلمونیا وارد درازه تیم لندنی شد.

مسی در حال حاضر با ۱۲۰ گل زده، پس از کریستیانو رونالدو بهترین گلزن لیگ قهرمانان است.

لیونل مسی رکورد گلزنی در بارسلونا را شکست

مسی رکورد گلزنی بارسلونا را در ۲۴ سالگی و به بهترین شکل ممکن با به ثمر رساندن یک “هت‌تریک” شکست.

او با اولین گلی که وارد دروازه گرانادا کرد با رکورد ۲۳۲ گل سزار رودریگز مساوی کرد و با دومین گل از رکورد او گذشت و با سومین گل رکورد خودش را بهبود بخشید.

مسی در یک سال ۹۱ گل زد

حتی با در نظر گرفتن رکوردهای مختلف گلزنی که مسی و رونالدو در رقابت با یکدیگر شکسته‌اند، کاری که مسی در سال ۲۰۱۲ انجام داد، حیرت‌انگیز است: ۹۱ گل در یک سال میلادی.

او در آن سال ۷۹ گل برای بارسلونا و ۱۲ گل برای آرژانتین در ۶۹ بازی ملی و باشگاهی که به زمین رفت، وارد دروازه حریفان کرد.

این عملکرد شگفت‌انگیز برای کسب چهارمین توپ طلای متوالی کافی بود، هرچند که تنها افتخار مسی در آن سال قهرمانی در جام حذفی اسپانیا بود.

مسی رکورد گلزنی در لالیگا را شکست

شکستن یک رکورد گلزنی دیگر با هت‌تریک.

مسی با یک ضربه ایستگاهی دیدنی توانست با رکورد ۲۵۱ گل تلما سارا مساوی کند و بعد هم دو گل دیگر وارد دروازه سویا کرد تا رکوردش را بهتر کند.

مسی حالا ۴۷۴ گل زده در لالیگا دارد؛ ۲۰۰ گل بیشتر از رکورد قبلی و ۱۵۰ گل بیشتر از رونالدو که قبل از ترک رئال مادرید به مقصد یوونتوس ۳۱۱ گل برای غول مادریدی زده بود.

پانصدمین گل لیونل مسی برای بارسلونا در ال‌کلاسیکو

مسی سال ۲۰۱۷ در وقت‌های تلف شده یک گل به رئال مادرید زد. این گل پیروزی‌بخش تیمش در ال‌کلاسیکو بود و پانصدمین گل لیونل مسی. بارسلونا با این گل به صدر جدول رفت هرچند که درانتها رئال قهرمان لیگ شد.

او پس از زدن این گل در یکی از معروف‌ترین شادی‌های پس از به ثمر رساندن گل در فوتبال، پیراهنش را درآورد و به سوی تماشاگران حاضر در سانتیاگو برنابئو گرفت تا نام او را ببینند.

مسی برنده ۶ توپ طلا شد

برنده ۶ توپ طلا

مسی دسامبر ۲۰۱۹ برای ششمین بار برنده توپ طلا شد و بالاتر از کریستیانو رونالدو قرار گرفت که پنج توپ طلا دارد. او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ توانست برای کشور و باشگاه‌اش ۵۴ گل بزند.

او پس از بردن توپ طلا گفت: “من هنوز سال‌های زیبایی پیش رو دارم.”

آخرین دوره اهدای توپ طلا به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا برگزار نشد.

لیونل مسی رکورد گلزنی پله را شکست

مسی پارسال که قصد داشت بارسلونا را ترک کند هنوز ۳۸ گل زده دیگر برای این باشگاه در پیش رو داشت و البته یک رکورد مهم.

او درست قبل از کریسمس گل ۶۴۴ خود برای بارسلونا را وارد دروازه رئال وایادولید کرد و رکورد پله (۶۴۳) که بیشترین گل زده برای یک باشگاه (سانتوس) را داشت، شکست.

او پس از آن هم رکوردش را بهتر کرد و با ۶۷۲ گل به کارش در بارسلونا خاتمه داد.